تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/03/22 - 17:08
کد خبر: 507476

می‌گویند «ندارم»، اگر ندارند، خودشان هم سر همان سفره‌ی نداشته بنشینید

می‌گویند «ندارم»، اگر ندارند، خودشان هم سر همان سفره‌ی نداشته بنشینید

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات گفته‌ام «من اصولگرا هستم»، گفت: به این دلیل که اصولی دارم و آن هم حق و عدالت است. برای رسیدن به این دو اصل باید اصلاحات کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسعود پزشکیان بحثمان این بود که دولت، ‌مجلس و قوه قضائیه برای خودشان سفره‌ای پهن کرده‌اند اما به مردم می‌گویند «ندارم»، اگر ندارند، خودشان هم سر همان سفره‌ی نداشته بنشینید.

وی اظهار کرد: حاکم باید مشکلات افراد را حل کند و اگر قرار است در هزینه‌کرد بودجه صرفه‌جویی شود، همه باید رعایت کنند؛ هم مردم هم حاکمیت و نباید تبعیضی در این زمینه باشد و اگر هم پول هست، باید برای همه باشد. باید براساس عدالت اقدام کرد؛ یعنی این‌گونه نباشد که فردی که پول ندارد و در خیابان تصادف کرده یا مادری که پول ندارد اما فرزندش روی دستانش در حال مرگ است رها شوند.

نامزد انتخابات به پدیده پایین بودن کیفیت مدارس دولتی نیز اعتراض کرد و گفت: در این کشور هرکس که پول و ارتباط دارد، فرزندان خود را به مدارس آنچنانی می‌برد. ۷۰ درصد از دانش‌آموزانی که در مدارس عادی درس می‌خوانند پای‌شان به دانشگاه نمی‌رسد، زیرا این مدارس فاقد امکانات هستند.

چرا برای چنین مدارسی امکانات لازم فراهم نمی‌شود؟ این به معنای بی‌عدالتی است. این مسئله درباره مشاغل و استخدام‌ها و به‌کارگیری نیروها در دولت و دستگاه‌های مختلف هم صدق می‌کند. به این معنا که من دوست،‌ قوم یا اعضای ‌حزب خود را استخدام می‌کنم، اما دیگران را استخدام نمی‌کنم. همه آنها مصادیق بی‌عدالتی است.

پزشکیان با بیان اینکه در عرصه بازار و اقتصاد هم این مسئله صادق است، تصریح کرد: اینکه یکی رانت اطلاعاتی دارد و دیگری فاقد چنین رانتی است، به معنای بی‌عدالتی است. اطلاعات باید شفاف و آزاد باشد تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. رقابت باید آزاد باشد تا همه بتوانند مسابقه بدهند. اگر امکانات رشد و تربیت برای همه مردم فراهم شود و جلوی فعالیت‌شان را نگیریم، خودشان با قدرت، شغل و درآمد ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم پیشگیری از تضییع حقوق ملت، گفت: باید جلوی افرادی که حقوق سایرین را ضایع می‌کنند، گرفته شود. من نمی‌گویم سهم کسی را زیادی بدهید، بلکه می‌گویم سهم مردم را درست بدهید. باید سهم بلوچستان، کردستان، خوزستان و... را درست داد. سهم جایی را ۱۰ برابر می‌دهند، اما به جایی دیگر هیچ سهمی نمی‌دهند. این ظلم است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری هم‌چنین درخصوص مسأله قومیت‌ها اظهار کرد: ما اگر از قومیت دفاع می‌کنیم، این قومیت‌ها ایرانی هستند. آیا امروز به یک فرد بلوچ پستی داده می‌شود؟ طبیعی است که چنین فردی با ما تعارض پیدا می‌کند. تقصیر او نیست، تقصیر من است که حقش را نداده‌ام.

می‌گویند این افراد قوم‌گرا هستند، درحالی‌که آنها حق خود را می‌خواهند و ما هم باید حق‌شان را بدهیم. اگر چنین نکنیم آنها اعتراض می‌کنند. آیا می‌دانید چرا برخی به پان‌عربیسم، پان‌ترکیسم و پان‌کردیسم روی می‌آورند؟ زیرا مشاهده می‌کنند که حق‌شان داده نمی‌شود؛ بنابراین، از جای دیگر اقدامی دیگر می‌کنند. باید حق همه مردم و همه ایرانیان داده شود.

پزشکیان با بیان اینکه در جلسه مجمع عمومی جبهه اصلاحات گفته‌ام «من اصولگرا هستم»، گفت: به این دلیل که اصولی دارم و آن هم حق و عدالت است. برای رسیدن به این دو اصل باید اصلاحات کرد.

نمی‌توان بدون اصلاحات به حق و عدالت رسید. افرادی که ادعای ولایتمداری دارند، مگر می‌توانند بدون اصلاحات به چشم‌اندازی که مقام معظم رهبری تعیین کرده است،‌ برسند؟ مگر می‌توانند بدون تغییر نگاه، علم و رفتار به اهداف مذکور برسند؟ این غیرممکن است. برای رسیدن به اصول خودمان و برای از بین بردن ‌تبعیض، نابرابری، ‌رانت و فرصت‌های غلطی که برای برخی افراد و جریانات خاص در جامعه ایجاد کرده‌ایم؛ ضروری است که حقوق قومیت‌ها، جوانان و زنانی که حق‌شان را خورده‌ایم، ببینیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
شاسی‌بلند برقی سیتروئن برای رقابت می‌آید +عکس
رییس‌جمهور باید شبانه‌روز پای کار مردم باشد
کنایه زاکانی به مشاور پزشکیان برای پرت کردن میکروفن
انتقاد قاضی‌زاده هاشمی از تکرار یک سوال در صداوسیما
طحان نظیف: از آراء تک‌تک مردم صیانت می‌کنیم
انتقاد وحیدی از نرمش برخی کاندیداها در برابر استکبار
جلیلی: به حضور در گعده‌های سیاسی و لابی‌ها اعتقادی ندارم
معضل دانشگاه‌ها برای دولت جدید انگلیس
قطعی شدن صعود پرتغال با شکست ترکیه
قاضی‌زاده هاشمی: از زنان خانه‌دار باید پشتیبانی شود
سنگنورد ایرانی به سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس رسید
شناسایی ۲۲ متخلف انتخاباتی درفضای مجازی
گیلان میزبان برنامه «محفل» در شب عید غدیر
ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در فناوری اطلاعات و ارتباطات
سعید جلیلی وارد اهواز شد
سفر انتخاباتی سعید جلیلی به اصفهان +عکس
ثبت اولین طلای پاراوزنه‌برداری ایران به نام جعفری
آمادگی بایدن و ترامپ برای نخستین مناظره انتخاباتی
تکرار مدال برنز محمد رهبری در شمشیربازی قهرمانی آسیا
زارع‌پور: فیلترینگ در اختیار دولت نیست +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top