تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/23 - 14:22
کد خبر: 507592

قوه قضائیه چقدر از اموال بازنشستگان را زنده کرد؟

قوه قضائیه چقدر از اموال بازنشستگان را زنده کرد؟

مدیرکل حقوقی و امور قراردادهای صندوق بازنشستگی کشوری از صدور رأی قطعی پرونده‌های حقوقی مفتوحه به نفع صندوق بازنشستگی و شرکت‌های تابعه آن به ارزش بیش از ۹۰۰ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  «علی پیلوا»،مدیرکل حقوقی و امور قراردادهای صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه همواره دعاوی متعددی له و علیه صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت‌های تابعه آن به نسبت مراودات مالی و قراردادهایی که منعقد می‌کنند، مطرح می‌شود، افزود: به دلیل پیچیدگی‌های دعاوی مطرح شده و اهمیت بالای پرونده‌های مفتوح به جهت گستردگی ابعاد مالی آنها، در راستای صیانت و احیای حقوق بازنشستگان، کمیته‌های متعددی برای تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر پرونده‌های جاری تشکیل شده است.

مدیرکل حقوقی و امور قراردادهای صندوق بازنشستگی کشوری گفت: طی چند ماه اخیر با همیاری وکلای فرهیخته این مجموعه، آرای مهمی در چند پرونده حقوقی که از حیث مبالغ و منابع مالی برای صندوق بازنشستگی کشوری بسیار حائز اهمیت بوده، ازجمله آرای بدوی به ارزش ۵ همت صادر شد.

وی افزود: با تلاش‌های جدی و فراوان گروه‌های تشکیل شده در اداره کل حقوقی و امور قراردادهای صندوق بازنشستگی کشوری در ۱۲ پرونده حقوقی، آرایی حائز اهمیت به نفع (له) صندوق بازنشستگی کشوری صادر شده است.

به گفته پیلوا، این مهم در نتیجه بررسی دقیق همه اسناد و مدارک، در نظر گرفتن تمام جنبه های دعاوی مطرح شده، تدوین استراتژی مدون و منسجم و‌ استفاده از حقوقدانان متخصص، پاکدست و مسلط بر موضوع به دست آمده است.

پیلوا با اشاره به مهم‌ترین آرای صادرشده به نفع صندوق بازنشستگی کشوری در طی چند ماه اخیر، گفت:  صدور رأی به نفع شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان به ارزش ۳۰۰ میلیون یوان چین، صدور رأی به نفع شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ انرژی) و صدور رأی به نفع شرکت پتروشیمی جم به ارزش ۸۷۲ میلیون دلار از شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری که اخیرا اعلام شد و بازتاب گسترده‌ای در سطح کشور داشت، از جمله این آرای صادره بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین صدور رأی نخستین به نفع پتروشیمی جم در خصوص پروژه شهرک مسکونی آتین سازه واقع در عسلویه، صدور رأی به نفع صندوق بازنشستگی کشوری در یک شکایت کیفری و همچنین صدور رأی در ۷ پرونده مهم داوری دیگر از جمله مهم‌ترین دعاوی حقوقی بوده است که منجر به صدور رأی حقوقی، به نفع صندوق بازنشستگی کشوری شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
امیر حیدری: بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی از سوی نیروی زمینی ارتش در حال ساخت است
۴۱۰۰ استاد دانشگاه آزاد خواستار عذرخواهی پرشکیان شدند
لیست خرید استقلال بالاخره مشخص شد
وزیر نفت: ۱۵۵ پروژه بلاتکلیف در دولت شهید‌ رئیسی تکمیل شد
تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید در مجلس تصویب شد
قالیباف: برای رفع تحریم هرکجا لازم باشد می‌روم و آن را رفع می‌کنم
سعید جلیلی در جمع دانشجویان شریف حاضر شد
جشن ۱۰ کیلومتری غدیر چگونه برگزار می شود +جزئیات
نماهنگ « بابا حیدر» گروه سرود نجم الثاقب منتشر شد
رونمایی از اثر جدید روح‌الامین در قم +عکس
چراغ سبز رامین رضائیان به استقلال
اسماعیل نژاد فینالیست شد
شناسایی و احضار ۴ نفر به دلیل دستکاری در نظرسنجی‌های انتخاباتی
ثبت‌نام آزمون msrt از فردا ۳ تیر ماه آغاز می‌شود
مصوبه تعیین سقف اجاره‌ بها چه زمانی ابلاغ می‌شود؟
جزییات آزمون‌های ارزیابی علمی دانشجویان انتقالی علوم پزشکی ۱۴۰۳
ثبت‌نام و انتخاب رشته ۱۷ هزار داوطلب در پذیرش کاردانی به کارشناسی
اضافه شدن ۱۰ هزار تخت به خوابگاه‌های دانشجویی در دولت سیزدهم
۶ تیرماه آخرین مهلت انتخاب واحد ترم تابستان دانشجویان پیام نور
بهبود آموزش دانشجویان پزشکی با افزایش کارورزی «پزشکی خانواده»
زمان حراج بعدی سکه اعلام شد+شرایط
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top