تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/23 - 14:37
کد خبر: 507595

مخبر: شهید رئیسی در تشخیص اولویت‌ها اشراف کامل داشت

مخبر: شهید رئیسی در تشخیص اولویت‌ها اشراف کامل داشت

سرپرست ریاست‌جمهوری با اشاره به تیز‌بینی و اشراف شهید رئیسی در تشخیص مهم بودن مسائل کشور را عامل اصلی پیشرفت دانست و گفت: اگر چه این موفقیت‌های بزرگ دولت در زمان حیات رئیس جمهور شهید کمتر گفته می‌شد، اما امروز بسیاری از افراد با سلایق سیاسی گوناگون به اقدامات ثمربخش دولت اشاره می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری در جلسه صبح امروز چهارشنبه هیئت دولت با اشاره به پرکاری، تلاش‌های موثر و دستاوردهای ارزشمند مدیریت شهید رئیسی، تیز‌بینی و اشراف ایشان در تشخیص اهم و مهم بودن مسائل کشور را عامل اصلی پیشرفت در انجام کارها و به نتیجه رسیدن اقدامات اساسی و مهم بر زمین مانده دانست و افزود: اگر چه این موفقیت‌های بزرگ دولت مردمی در زمان حیات رئیس جمهور شهید کمتر گفته می‌شد، اما امروز بسیاری از افراد با سلایق سیاسی گوناگون لب به اعتراف گشوده و به موفقیت‌ها و اقدامات ثمربخش دولت اشاره می‌کنند.

سرپرست ریاست جمهوری در ادامه با تاکید بر اهمیت جمع‌بندی اقدامات و دستاوردهای دولت و اطلاع‌رسانی شایسته نسبت به آنها، عرصه دیپلماسی را از موفق‌ترین حوزه‌های کاری دولت مردمی با محوریت شخص شهید رئیسی و همراهی شهید امیرعبداللهیان دانست و به سرپرست وزارت امور خارجه ماموریت داد، برای مستندسازی و روایت هنرمندانه موفقیت‌ها و دستاوردهای دولت در عرصه دیپلماسی و تاثیرات آن بر بخش‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور اقدام کند.

مخبر در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فعالیت‌های کشور در عرصه فضایی به نوعی در دولت سیزدهم مجددا احیا شد، به دستاوردهای ارزشمند حاصل شده در این بخش با مدیریت و حمایت‌های رئیس جمهور شهید و همت و تلاش دست‌اندرکاران و دانشمندان جوان کشور اشاره کرد و به رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور داد، در زمینه تامین منابع لازم سازمان فضایی کشور مساعدت لازم را به عمل آورد.

تامین منابع لازم برای تکمیل برنامه در حال اجرای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه توسعه کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور، به منظور ایجاد عدالت فرهنگی، دستور دیگر مخبر به رئیس سازمان برنامه و بودجه بود.

سرپرست ریاست جمهوری همچنین با قدردانی از رئیس سازمان اداری و استخدامی برای برگزاری چهار آزمون استخدامی در دو ماه و نیم گذشته در کشور، برگزاری آزمون اختصاصی افراد دارای معلولیت برای اولین بار در کشور را از اقدامات ماندگار دولت شهید آیت‌الله رئیسی برای یکی از محروم‌ترین اقشار جامعه و گامی در راستای اجرای عدالت عنوان کرد.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گزارشی از عملکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی در دولت مردمی، با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دولت سیزدهم با حمایت‌های مستمر شخص رئیس جمهور شهید گام‌های مهمی در جهت توسعه عدالت فرهنگی برداشته است، از آماده راه‌اندازی بودن 40 کتابخانه بزرگ زیر نظر این نهاد در استان‌های مختلف کشور خبر داد و حمایت سازمان برنامه و بودجه در این زمینه را خواستار شد.

وزیر نفت نیز در این جلسه با اشاره به توقف عملیات تکمیل سکوی فاز 13 آلفا در میدان گازی پارس جنوبی در دوره‌های گذشته گفت: خوشبختانه در دولت مردمی وضعیت این فاز تعیین تکلیف و با انعقاد قراردادها عملیات بازسازی و نوسازی آن انجام شد و امروز فاز 13 آلفا با همان عظمت فاز 11 در میدان مشترک گازی آماده بهره‌برداری است.

اوجی همچنین از آماده بهره‌برداری بودن پروژه جمع‌آوری 4.5 میلیون مترمکعب از گازهای مشعل در میادین شرق و غرب کارون که می‌تواند به عنوان خوراک به پتروشیمی‌های ماهشهر تزریق شود، خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل که در دوره‌های گذشته مغفول و بدون اقدام باقی مانده بودند، در این دولت پیشرفت خوبی داشته و تا پایان امسال ظرفیت جمع‌آوری گازهای مشعل به 16 میلیون مترمکعب خواهد رسید.

وزیر نفت تمهید مقدمات آغاز عملیات اجرایی فاز 2 میدان مشترک یادآوران و میدان نفتی چنگوله در استان ایلام را نیز از دیگر اقدامات انجام شده در دولت مردمی دانست که با رویکرد استفاده از توان فنی و مهندسی متخصصان داخلی پیگیری شده و به ثمر رسیده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز با اشاره به آغاز بهره‌برداری از 40 دستگاه ایکس‌ری چمدانی که دیروز در فرودگاه‌ها و مبادی مختلف کشور انجام شد، گفت: مجموع دستگاه‌های ایکس‌ری چمدانی که تا سال 1400 در کشور نصب شده بود، 100 دستگاه بود که دیروز 40 دستگاه به این ظرفیت اضافه شد و بخشی از آنها نیز در مبادی ورودی و خروجی غرب کشور نصب شد، تا معطلی زائرین اربعین امسال به کمترین حد ممکن برسد.

افتتاح بزرگترین گمرک اختصاصی کشور در اصفهان خبر دیگر وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه امروز هیئت دولت بود که به گفته خاندوزی، تسریع مبادلات شرکت‌های تولیدی بزرگ مستقر در این استان از جمله مجموعه‌های تولید آهن و فولاد و کاهش هزینه‌های تولید آنها را در پی خواهد داشت.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز در گزارشی، برگزاری 4 آزمون استخدامی از ابتدای امسال تاکنون را از افتخارات دولت مردمی در راستای اجرای عدالت در جذب نیرو برشمرد و اظهار کرد: از ابتدای امسال 2 آزمون برای جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش، یک آزمون مختص ایثارگران و برای اولین بار یک آزمون اختصاصی نیز برای افراد دارای معلولیت در مشاغل مناسب شرایط جسمی آنها برگزار شده است و جمعه این هفته نیز پنجمین آزمون استخدامی در سال 1403 برگزار خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لیگ برتر از چه زمانی شروع می‌شود؟
فیلم| توصیه‌های رهبر انقلاب خطاب به نامزدهای انتخابات برای رعایت اخلاق
یارانه معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی واریز شد
وزیر ورزش: لیگ برتر فصل آینده با ۹ دستگاه VAR برگزار خواهد شد
سخنگوی ستاد قالیباف: شایعات انصراف قالیباف به هیچ عنوان صحت ندارد
قاضی‌زاده: در دهه ۹۰ سفره ایرانی‌ها ۳۰ درصد کوچک شد
قالیباف: حفظ قدرت خرید خانوار به عهده رئیس‌جمهور است
پورمحمدی: حجم توزیع یارانه مشکلات اقتصادی را بیشتر کرده است
زاکانی خطاب به پزشکیان: شما همان دولت سوم روحانی هستید +فیلم
پزشکیان: اگر ندانیم کجا را می‌خواهیم نگاه کنیم مسائل حل نمی‌شود
جلیلی: وظیفه دولت این است که منابع را عادلانه بین مردم تقسیم کند +فیلم
سهمیه سوخت تیرماه امشب شارژ می شود
مذاکره استقلال با ۳ مربی اروپایی!
تمامی اعتراضات آزمون دستیاری پیش از صدور کارنامه بررسی و اعمال شد
پرسپولیس از بیرانوند شکایت کرد +جزئیات
پریشان‌حالیِ اصلاح‌طلبان
حمایت اصلاح‌طلبان پیرو خط امام و رهبری از پورمحمدی
نشست ظریف در مشهد لغو شد
ممنوعیت برگزاری تجمع انتخاباتی در تهران بدون هماهنگی
۳ سال اعصاب مردم راحت بود +عکس
بهترین استاد و مدرس زبان آلمانی: چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top