تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/23 - 16:52
کد خبر: 507613

قرعه مرگ ایران در مسیر جام جهانی ۲۰۲۶

قرعه مرگ ایران در مسیر جام جهانی ۲۰۲۶

با نگاهی به اسامی تیم‌های قرار گرفته در جدول سیدبندی تیم‌های راه یافته به دور بعدی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ هرگونه احتمالی برای قرعه کشی هفتم تیرماه وجود دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، تیم ملی فوتبال کشورمان پس از کسب تساوی صفر بر صفر مقابل ازبکستان به عنوان تیم صدر نشین به دور بعدی مقدماتی جام جهانی راه یافت تا در سید اول در کنار ژاپن و کره جنوبی قرار بگیرد.

سیدبندی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به شرح زیر است:

سید اول: ژاپن، ایران و کره جنوبی

سید دوم: استرالیا، قطر و عراق

سید سوم: عربستان، ازبکستان و اردن

سید چهارم: امارات، عمان و بحرین

سید پنجم: چین، فلسطین و قرقیزستان

سید ششم: اندونزی، کره شمالی و کویت

قرعه مرگ؛ کار سخت

حالا و با اعلام زمان قرعه کشی مرحله بعدی یعنی هفتم تیر ماه این احتمال وجود دارد که تیم کشورمان در روز قرعه کشی با قوی‌ترین تیم‌های سیدهای ۲ تا ۶ در یک سبد قرار گرفته و کار دشواری برای رسیدن به جام جهانی پیش رویش قرار بگیرد.

با نگاهی به حریفان قرار گرفته در سیدهای دوم تا ششم به نظر می‌رسد در صورت همگروه شدن تیم ملی ایران با استرالیا در سید ۲ ، عربستان در سید ۳ ، امارات در سید ۴ ، چین در سید ۵ و کره شمالی (یا کویت) در سید ششم، گروه تیم ملی کشورمان به گروه مرگ تبدیل شود.

در چنین شرایطی قطعاً کار امیر قلعه نویی و شاگردانش برای رسیدن به مرحله بعدی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی دشوار خواهد شد.

قرعه مرگ ایران در مسیر جام جهانی ۲۰۲۶

قرعه مطلوب؛ کار آسان

اما با نگاهی به اسامی تیم‌های قرار گرفته در سیدبندی جدید می‌توان به آسان‌ترین گروه هم پرداخت. اینکه اگر تیم ملی ایران با رقبای آسان‌تری در یک سبد قرار بگیرد قطعاً شرایط برایش راحت‌تر خواهد بود.

با نگاهی دوباره به اسامی تیم‌های قرار گرفته در سیدهای دوم تا ششم در صورت همگروهی ایران با عراق در سید ۲ ، ازبکستان در سید ۳ ، بحرین (یا عمان) در سید ۴ ، فلسطین در سید ۵ و اندونزی در سید ۶ قطعاً این قرعه می‌تواند آسان‌ترین و بهترین شرایط را برای راهیابی تیم ملی فوتبال کشورمان به مرحله بعد هموار کند.

نحوه راهیابی به جام جهانی

در این مرحله ۲ تیم اول هر گروه (جمعا ۶ تیم) مستقیما به جام جهانی صعود می کنند و تیمهای سوم و چهارم ۳ گروه در مرحله پلی آف اول به دو گروه ۳ تیمی تقسیم می شوند و در پایان تیمهای اول هر گروه (مجموعا ۲ تیم) به جام جهانی صعود خواهند کرد.

تیم های دوم دو گروه مرحله پلی اف هم در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف هم می روند تا تیم برنده به عنوان نیم سهمیه آسیا به پلی اف نهایی که بین تمام قاره ها انجام می شود راه می یابد و شانس خود را برای صعود به جام جهانی می آزماید.

یادآور می‌شود؛ طبق اعلام AFC قرعه‌کشی مرحله پایانی مسابقات، ۷ تیر در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شود. بازی‌های این مرحله نیز از ۱۵ شهریور در ۳ گروه ۶ تیمی آغاز خواهد شد.

برانکو ایوانوویچ؛ مانع صعود ایران به جام جهانی!

با توجه به قرار گرفتن تیم چین در سید پنجم مسابقات این احتمال وجود دارد که تیم ملی کشورمان و چین یعنی شاگردان امیر قلعه نویی و برانکو ایوانکویچ رودرروی یکدیگر قرار بگیرند.

بنابراین با توجه به شناخت برانکو از فوتبال ایران به ویژه هدایت تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان قطعاً در این صورت کار سختی پیش روی شاگردان امیر قلعه نویی خواهد بود و حتی این احتمال وجود دارد که در مسیر راهیابی به جام جهانی برای کشورمان درسرساز شود.

پس از ۲۷ سال شاید دوباره؛ ایران - استرالیا

با نگاهی به سوابق رویارویی تیم ملی فوتبال ایران و استرالیا متوجه می‌شویم که از ۲۷ سال پیش به این سو ما هیچ دیداری با این تیم نداشتیم.

قطعاً خاطره انگیزترین دیدار فوتبالی در طی سه دهه اخیر برای اهالی این رشته مصاف آذر ماه سال ۱۹۹۷ مقابل استرالیا در شهر ملبورن استرالیا باشد. مسابقه‌ای که در پایان با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ سند صعود تیم ملی ایران به جام جهانی پس از ۲۰ سال دوری از این رقابت‌ها را امضا کرد.

پس از حضور تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه تاکنون ایران در هیچ رقابت دوستانه رسمی با تیم ملی استرالیا رو در رو نشده اما حالا شرایط متفاوت شده است.

با توجه به قرار گرفتن تیم استرالیا در سید دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی قاره کهن و انجام مسابقات مرحله بعدی در شهریور ماه این احتمال وجود دارد که ایران و استرالیا در مرحله مقدماتی به یاد ۲۷ سال پیش در سال ۱۹۹۷ بار دیگر رودررو یکدیگر قرار بگیرند تا شانس خود برای حضور در جام جهانی را در چنین مرحله حساسی امتحان کنند.

فرصت دوباره قلعه نویی برای شکست ازبکستان

در شرایطی که تیم ملی فوتبال کشورمان نتوانست در دو دیدار مرحله مقدماتی ازبکستان را شکست دهد شاید دوباره با این تیم روبرو شود.

در چارچوب مسابقات مرحله اول مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ دیدار رفت تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در تاشکند با نتیجه ۲ بر ۲ به پایان رسید و دیدار برگشت این دو تیم نیز شب گذشته در تهران با تساوی بدون گل به پایان رسید تا هر دو تیم به مرحله بعد مقدماتی جام جهانی آینده راه پیدا کنند.

با توجه به قرار گرفتن تیم ملی ایران در سید اول آسیا و ازبکستان در سید سوم و قرعه کشی دوباره، این امکان وجود دارد که بار دیگر شاگردان کاتانچ و امیر قلعه نویی رودرروی یکدیگر قرار بگیرند و در دو دیدار رفت و برگشت باز هم به مصاف هم بروند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بورس رشد کرد/ افزایش ۱۴ هزار و ۱۲۷ واحدی شاخص کل
پورمحمدی: من باید صدها بار شهید می‌شدم +فیلم
سخنرانی پزشکیان برای مسجد تقریبا خالی قرچک +فیلم
وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟
خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در مراسم عید غدیر
دامنه نوسان نمادها به روال عادی برمی گردد
اعترافات افشاریان مدیرعامل یک باشگاه لیگ برتری را به دادسرا کشاند
دوربین ورزشی چیست؟
لرزه گیر لاستیکی ارتعاشات صنعتی
راهنمای جامع انتخاب و خرید لیوان کاغذی
بهترین میز اداری برای فضاهای کوچک؛ انتخابی حیاتی برای دگرگونی محیط کاری
رشته گیاهان دارویی در دانشگاه، آشنایی با گیاهان دارویی
چطور بلیط هواپیما ارزان بخریم؟
۳۱ توصیه اهل بیت(ع) در بزرگداشت غدیر
افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی در روزهای اخیر
فیلم محسن تنابنده به بعد از انتخابات موکول شد
پیشنهاد باورنکردنی به بازیکن استقلال رسید
مهاجری مجرم شناخته شد
بیانیه جبهه پایداری در حمایت از دکتر سعید جلیلی به عنوان نامزد اصلح انتخابات ریاست جمهوری
زاکانی در جمع کارآفرینان: جلوه اساسی جهش تولید با مشارکت مردم کارآفرینان هستند
کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله‌شان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top