تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/23 - 19:03
کد خبر: 507619

قطر به نقش ایران در حمایت از فلسطین افتخار می‌کند

قطر به نقش ایران در حمایت از فلسطین افتخار می‌کند

وزیر دادگستری قطر با بیان اینکه کشورش به نقش ایران در حمایت از فلسطین افتخار می‌کند، گفت: تلاش‌های قطر برای آتش‌بس در غزه همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، امین‌حسین رحیمی؛ وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران که همراه با رئیس قوه قضاییه در راستای توسعه دیپلماسی قضایی به قطر سفر کرده است، در دیدار با وزیر دادگستری کشور میزبان، ضمن قدردانی از حضور عالی‌رتبه‌ترین مقامات قطری در مراسم بزرگداشت رئیس‌جمهور فقید کشورمان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و قطر به‌عنوان دو کشور مسلمان دارای روابطی عمیق و مستحکم هستند و ما بر استمرار این روابط تأکید داریم.

وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: استمرار روابط مستحکم و توسعه‌یافته با قطر، مورد تأکید مقامات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران است و امیر قطر نیز در دیداری که امروز با رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران داشتند، مواضع خوبی را در راستای تحکیم و توسعه مناسبات فی‌مابین اتخاذ کردند.

رحیمی تصریح کرد: در حوزه توسعه مناسبات حقوقی و قضایی و همچنین عملیاتی‌سازی کامل موافقتنامه‌های منعقده که مورد تأکید امیر قطر نیز بود، طرفین از آمادگی کامل برخوردار هستند.

وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: کشور قطر در حوزه حمایت از استقرار صلح منطقه‌ای و بین‌المللی جایگاه خوبی را به دست آورده است و در قضیه غزه نیز اقدامات مثبتی را تدارک دید؛ بدون‌تردید جهانیان شاهد جنایات هولناکی در غزه هستند و ضرورت دارد که تلاش کنیم این جنایات متوقف شوند و دو کشور ایران و قطر در این حوزه هم‌راستا هستند.

مسعود بن محمد العامری؛ وزیر دادگستری قطر نیز در این دیدار، ایران و قطر را دو کشور دارای مواضع یکسان دانست و گفت: ما مصمم هستیم که رابطه خود را با ایران بیش از پیش تقویت کنیم.

وی با ابراز اینکه "ما به نقش ایران در حمایت از فلسطین افتخار می‌کنیم."، گفت: تلاش‌های میانجی‌گرانه قطر برای آتش‌بس در غزه که جزو وظایف دینی، ملی و برادری ما محسوب می‌شود، همچنان ادامه خواهد داشت؛ در تازه‌ترین اقدام نیز، روز گذشته پاسخ حماس را دریافت کردیم و آن را به آمریکایی‌ها ارائه دادیم.

وزیر دادگستری قطر تصریح کرد: رابطه ما با ایران، رابطه‌ای دیرینه و تاریخی است و رویکرد قطر، توسعه ارتباطات و مناسبات با ایران است.

وی در پایان گفت: اجرای بخش مهمی از توافق‌نامه‌های قضایی ایران و قطر طی سال گذشته، جای خرسندی دارد و این روند اجرای توافق‌نامه‌ها کماکان نیز ادامه خواهد داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خلاصه دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳
فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های شدید محلی از امروز
گرمای هوا آمپر چسباند ؛ اهواز گرم‌ترین شهر جهان شد
اسرائیل سفیر ارمنستان را فراخواند
بازگشت حجاج جمهوری اسلامی ایران به کشور آغاز شد
علیرضا بیرانوند پشیمان شد
پایتخت ۷ کلید خورد ؛ خاطرات خوش این سریال تکرار می‌شود؟
واکنش آمریکا به اقدام کانادا علیه سپاه پاسداران
عامل پرتاب شی آتش‌زا به ستاد انتخاباتی جلیلی دستگیر شد
هشدار؛ رگبار شدید در ۷ استان کشور
واکنش دولت به اظهارات مسعود پزشکیان درباره نرخ فقر
خضریان ؛ اصلاحات رفتار حزبی را از احزاب سلب کرده است/ عطریانفر؛ خرده گروه‌هایی که ناشیانه در صحنه هستند
تشخیص سرطان با هوش مصنوعی
واکنش آمریکا به صحبت‌های پوتین
تلفات و خسارات سنگین طوفان آلبرتو بر مکزیک
ژاپن ۱۱ فرد و ۴۱ شرکت روسی را تحریم کرد
توجه ویژه به آموزش عالی همانند دولت سیزدهم باید ادامه یابد
قیمت نفت روند صعودی گرفت
برگزاری همزمان آزمون نهایی مدارس داخل و خارج از کشور برای نخستین بار
۳راهکار برای حمایت از بورس
شست و شوی گنبد مطهر امام‌رضا علیه السلام +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top