تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/23 - 19:51
کد خبر: 507622

محسنی‌اژه‌ای با امیر قطر دیدار کرد

محسنی‌اژه‌ای با امیر قطر دیدار کرد

رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به قطر با تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی؛ امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.این دیدار در راستای توسعه دیپلماسی قضایی انجام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای؛ رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به قطر در راستای توسعه دیپلماسی قضایی، با تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی؛ امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس قوه قضاییه در این دیدار ضمن قدردانی از امیر قطر به‌واسطه حضور در مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور فقید کشورمان اظهار کرد: سطح روابط دو کشور ایران و قطر در حوزه‌های مختلف به‌ویژه طی حدود سه سال اخیر بسیار رو به توسعه و پیشرفت بوده است و ما خواهان تداوم این مسیر و این روند هستیم.

رئیس دستگاه قضا همچنین از مواضع امیر و دولت قطر درخصوص مسأله غزه قدردانی کرد و گفت: ضرورت دارد کشورهای اسلامی در راستای کاهش آلام و رنج‌های مردم غزه و توقف جنایات علیه این مردم و پیگیری اقدامات جنایتکاران، تدابیر و تمهیدات منسجم‌تری را اتخاذ کنند.

رئیس عدلیه همچنین در این دیدار با اشاره به ضرورت توسعه مناسبات حقوقی و قضایی میان ایران و قطر به‌ویژه در حوزه معاضدت‌های قضایی و انتقال محکومان، با عنایت به در پیش بودن عید سعید قربان، درخواست عفو یا انتقال تعداد دیگری از زندانیان ایرانی که در قطر محکومیت یافته‌اند را مطرح کرد. 

امیر قطر نیز در این دیدار، ضمن تسلیت مجدد فقدان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و همراهان ایشان، گفت: آقای رئیسی شخصیتی پیشرو و پیشگام در راستای ارتقاء روابط ایران و قطر بودند و امیدواریم که ادامه این روند توسعه‌ همکاری‌ها میان دو کشور را در دولت بعدی جمهوری اسلامی ایران نیز شاهد باشیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در قطر، روابط دو کشور را طی بیش از چهار دهه گذشته، راهبردی و بدون وجود هیچ‌گونه مشکلی توصیف کرد.

امیر قطر ضمن تأکید بر اهمیت بالای توافقات قضایی که در جریان این سفر امضا می‌شود، خواستار تسهیل و توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور شد.

تمیم بن حمد بن خلیفه آل‌ثانی همچنین از آمادگی این کشور برای کمک به اجرای مباحث مربوط به عفو یا انتقال برخی از محکومان خبر داد.

امیر قطر در پایان از رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران خواست که سلام وی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و سرپرست ریاست جمهوری ابلاغ کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سعید جلیلی در جمع دانشجویان شریف حاضر شد
نماهنگ « بابا حیدر» گروه سرود نجم الثاقب منتشر شد
رونمایی از اثر جدید روح‌الامین در قم +عکس
چراغ سبز رامین رضائیان به استقلال
اسماعیل نژاد فینالیست شد
شناسایی و احضار ۴ نفر به دلیل دستکاری در نظرسنجی‌های انتخاباتی
ثبت‌نام آزمون msrt از فردا ۳ تیر ماه آغاز می‌شود
مصوبه تعیین سقف اجاره‌ بها چه زمانی ابلاغ می‌شود؟
جزییات آزمون‌های ارزیابی علمی دانشجویان انتقالی علوم پزشکی ۱۴۰۳
ثبت‌نام و انتخاب رشته ۱۷ هزار داوطلب در پذیرش کاردانی به کارشناسی
اضافه شدن ۱۰ هزار تخت به خوابگاه‌های دانشجویی در دولت سیزدهم
۶ تیرماه آخرین مهلت انتخاب واحد ترم تابستان دانشجویان پیام نور
بهبود آموزش دانشجویان پزشکی با افزایش کارورزی «پزشکی خانواده»
زمان حراج بعدی سکه اعلام شد+شرایط
هشدار مهم به نامزدهای ریاست جمهوری
شوخی‌ها رکیک در جوکر حاشیه ساز شد
موافقت مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید
دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه با رهبر انقلاب +فیلم
توصیه مهم رهبر انقلاب به نامزدهای انتخابات +فیلم
نگاه رهبر انقلاب بر نوع دیدگاه مردم به قوه قضاییه +فیلم
ارتش اسرائیل برای آغاز مرحله سوم جنگ غزه آماده می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top