تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/23 - 20:19
کد خبر: 507625

خضریان: مردم‌سالاری دینی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

خضریان: مردم‌سالاری دینی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: تلاش‌های مجدانه همه نیروهای انقلاب در زمینه وحدت گفتمانی و مبتنی بر اصول و ارزش‌ها، از ضروریات برهه کنونی بوده و کارآمدی و اثرگذاری این تلاش در صورتیکه مبتنی بر آموزه‌های اصیل انقلاب اسلامی باشد، بر همگان عیان خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» علی خضریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و اهمیت آن گفت: مردم‌سالاری دینی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و حضور هدفمند و با شکوه مردم در تمامی انتخابات‌ با هر نتیجه‌ای فی نفسه بیعت مجدد مردم با نظام اسلامی و تقویت قدرت بازدارندگی آن است. لذا معتقدم در گام اول تلاش همگان باید در فراهم کردن بستر مناسب برای مشارکت حداکثری مردم فهیم ایران اسلامی در انتخابات، به عنوان نمادی از وحدت ملی و رمز ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی باشد.

وی افزود: در گام دوم موضوع شناخت و معرفی نامزد اصلح از وظایف مهم نخبگان و همچنین عموم مردم است. چرا که مسأله مشارکت در انتخابات، به معنای سپردن سرنوشت بخش عمده امکانات کشور به یک نفر و مجموعه مدیریتی وی است. سرنوشت مسایل اقتصادی، مسایل فرهنگی و اجتماعی، سیاست خارجی و مسایل گوناگون دیگر تا حدود زیادی به این انتخاب مردم وابسته است.

خضریان ادامه داد: بنابراین عموم جریانات، تشکل‌ها و فعالان جبهه انقلاب که می‌خواهند در این زمینه به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند، باید به دنبال ساز و کاری باشند که به مردم در شناخت نامزد اصلح در راستای تصدی این مسئولیت مهم و خطیر کمک کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس تصریح کرد: بدیهی است ویژگی‌هایی همچون تدین، انقلابی بودن، کارآمدی، استکبارستیزی، عدالت محوری، باور به توانمندی‌های داخلی، پاک‌دستی، صداقت، اخلاص، ساده زیستی، مردمی بودن و ارتباط با آحاد جامعه، توجه به توصیه نخبگان، قانون مداری، عقلانیت، شجاعت و قاطعیت در دفاع از حقوق ملت، پرکار بودن، برخورداری از روحیه جهادی و فسادستیزی، اهم شاخص‌های مورد نظر حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برای اداره کشور هستند که در طول سال‌های گذشته بر آنها تأکید داشتند و باید در انتخاب و معرفی نامزد اصلح، آنها را لحاظ کرد.

وی با بیان اینکه ممکن است هر یک از نیروهای انقلاب به واسطه علاقه‌ای که به واسطه ارتباط با یکی از نامزدها در آنها ایجاد شده است و یا به واسطه خدماتی که هر یک از نامزدها در مسئولیت‌های گذشته داشته است، نسبت به آن نامزد محبت داشته باشندگفت: نباید سیاست‌ورزی عاطفی جای سیاست‌ورزی عقلانی را بگیرد و این ابراز محبت‌ها نباید مانع دیدن نقاط ضعف و یا مقایسه فرد مورد نظر با دیگران شود.

نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس خاطرنشان کرد: برای اینکه انتخاب درستی داشته باشیم، لازم است مجموع مزایا و محاسن یک فرد و نقاط قوت و ضعف او را در نظر بگیریم و سپس حاصل جمع آنها را با افراد دیگر مقایسه کنیم، تا بتوانیم از میان افراد مختلف، بهترین گزینه را بشناسیم.  باید بپذیریم اهمیت ندادن به شناخت اصلح و یا انتخاب کردن بر اساس تمایلات و تعلقات، آفتی است که ممکن است انتخاب کنندگان به آن مبتلا شوند. لذا باید این انتخاب بر مبنای شاخص و نمره دادن بی‌طرفانه به نامزدها براساس شناخت از ایشان صورت پذیرد. تا فردی که در مجموع بالاترین نمره را کسب می‌کند، به عنوان نامزد اصلح معرفی و حمایت شود. ضمن اینکه در گام سوم و با توجه به حضور همزمان چند نامزد از جبهه انقلاب در انتخابات پیش‌رو، ضرورت موضوع وحدت بر اساس شاخص‌های گفتمان انقلاب اسلامی پررنگ‌تر از گذشته شده است. و معتقدم تلاش‌های مجدانه همه نیروهای انقلاب در زمینه وحدت گفتمانی و مبتنی بر اصول و ارزش‌ها، از ضروریات برهه کنونی بوده و کارآمدی و اثرگذاری این تلاش در صورتیکه مبتنی بر آموزه‌های اصیل انقلاب اسلامی باشد، بر همگان عیان خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر کسانی به دنبال سهم خواهی و تبدیل ساز و کار وحدت به فرآیندی به مثابه شرکت سهامی قدرت باشند، بیش از هر کسی تیشه به ریشه وحدت زده و این موضوع می‌تواند شرایط فراروی انتخابات برای جامعه انقلابی را مبهم و غبارآلود کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دانشجویان خطاب به جلیلی: با انصراف شما کنار نمی‌آییم
در دولت من هر دانشگاه یک دولت سایه است/ موضوع برجام قدیمی شده است
دلیل بیرانوند برای فسخ با پرسپولیس چیست؟
سعید جلیلی در جمع دانشجویان شریف حاضر شد +عکس
رشد اقتصادی در دولت شهید رئیسی ۴ برابر دولت روحانی
اعتراف مَسکنی روحانی علیه دولت روحانی
مهم‌ترین محورهای بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسؤولان دستگاه قضا +فیلم
امیر حیدری: بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی از سوی نیروی زمینی ارتش در حال ساخت است
۴۱۰۰ استاد دانشگاه آزاد خواستار عذرخواهی پرشکیان شدند
لیست خرید استقلال بالاخره مشخص شد
وزیر نفت: ۱۵۵ پروژه بلاتکلیف در دولت شهید‌ رئیسی تکمیل شد
تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید در مجلس تصویب شد
قالیباف: برای رفع تحریم هرکجا لازم باشد می‌روم و آن را رفع می‌کنم
سعید جلیلی در جمع دانشجویان شریف حاضر شد
جشن ۱۰ کیلومتری غدیر چگونه برگزار می شود +جزئیات
نماهنگ « بابا حیدر» گروه سرود نجم الثاقب منتشر شد
رونمایی از اثر جدید روح‌الامین در قم +عکس
چراغ سبز رامین رضائیان به استقلال
اسماعیل نژاد فینالیست شد
شناسایی و احضار ۴ نفر به دلیل دستکاری در نظرسنجی‌های انتخاباتی
ثبت‌نام آزمون msrt از فردا ۳ تیر ماه آغاز می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top