تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/03/24 - 00:28
کد خبر: 507640

مواردی که مسواک زدن ممنوع است

مواردی که مسواک زدن ممنوع است

مسواک زدن دندان‌ها دو بار در روز برای سلامت دندان ضروری است. حتی باید به کودک خود یادآوری ‌کنید که روزانه مسواک بزند و ممکن است دندانپزشک به شما بگوید که بیشتر مسواک بزنید. اما با کمال تعجب، این بدان معنا نیست که مسواک زدن همیشه انتخاب درستی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در چند زمان و موقعیت خاص باید از مسواک زدن اجتناب کنید یا آن را به تعویق بیندازید. به گزارش پورت پدیاتریک دنتیستری، در این مطلب نگاهی کرده‌ایم به مواردی که نباید مسواک زد.

مواردی که مسواک زدن ممنوع است

۱. بلافاصله بعد از غذا خوردن: شاید در کودکی به شما گفته شده بود که حداقل ۳۰ دقیقه بعد از غذا خوردن شنا نکنید. ظاهرا به نظر می‌رسد، این قاعده افسانه‌ای بیش نباشد. اما یک قانون ۳۰ دقیقه ای دیگر وجود دارد که واقعاً باید به آن پایبند باشید. بین غذا خوردن و مسواک زدن ۳۰ دقیقه صبر کنید. مسواک زدن بلافاصله بعد از یک میان وعده یا غذا فقط اسید موجود در غذا را روی دندان‌هایتان می‌ریزد و منجر به ضعیف شدن مینای دندان می شود. در حالی که منتظر ۳۰ دقیقه خود هستید، یک لیوان آب بنوشید تا به خنثی کردن سطح PH در دهان و پاک کردن قند از روی دندان کمک کند.

۲. بلافاصله پس از نوشیدن قهوه: قهوه باعث اسیدی شدن دهان می‌شود و ممکن است اگر فورا مسواک بزنید، مینای دندان‌ها آسیب ببیند. لذا نیم تا یک ساعت پس از نوشیدن قهوه منتظر بمانید

۳. پس از صرف صبحانه: بلافاصله پس از صبحانه مسواک نزنید تا مینای دندان‌ها از بین نرود. بهترین زمان مسواک زدن صبح‌ها قبل از صرف صبحانه است تا دهان از باکتری‌ها تمیز شود.

۴. پس از استفراغ: بعد از استفراغ، ممکن است هوس کنید دندان هایتان را مسواک بزنید و آن طعم بد را از دهانتان خارج کنید. اما حداقل ۳۰ دقیقه پس از استفذاغ نباید مسواک بزنید. استفراغ حاوی اسید معده است و اگر بلافاصله بعد از آن مسواک بزنید، دندان‌هایتان را با اسید مسواک خواهید زد که برای مینای دندان شما وحشتناک است. پس از استفراغ دندان خود را با آب معمولی بشویید، نعناع بدون قند را بمکید یا چیزی ملایم بخورید تا مزه دهان خود را از بین ببرید.

۵. در توالت: واقعیت وحشتناکی وجود دارد و آن این است که دهان و توالت شما بسیار شبیه به هم هستند زیرا هر دو حاوی میلیاردها میکروب هستند. حال به هم زن به نظر می‌رسد، اما حقیقت دارد. لطفا در هنگام رفتن به توالت و نشستن روی توالت فرنگی مسواک نزنید. باکتری‌های توالت می‌توانند در هوا پخش شوند و وارد دهان شوند که می‌تواند منجر به بیماری جدی شود.

۶. استفاده از یک مسواک مشترک: مطمئنا می‌توانید هنگام مسواک زدن در کنار کسی بایستید. اما از مسواک مشترک استفاده نکنید. دلایل مختلفی برای ممنوعیت این کار وجود دارد:

اگر هنگام مسواک زدن لثه‌های شما خونریزی کرد، می توانید یک بیماری منتقله از خون را گسترش دهید.

شما می توانید باکتری‌های بدی مانند MRSA، لاکتوباسیلوس و سودوموناس (میکروب‌هایی که باعث ذات الریه می‌شوند) را با استفاده از مسواک مشترک به فرد دیگری انتقال دهید یا این باکتری‌ها از مسواک فرد دیگری به شما انتقال یابد.

دندان‌های شما با هر چیزی که آن فرد شب قبل خورده تماس خواهد داشت، به خصوص اگر آن فرد مسواک خود را به درستی تمیز یا آبکشی نکرده باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله موشکی حزب الله به شمال فلسطین اشغالی
شاسی‌بلند برقی سیتروئن برای رقابت می‌آید +عکس
رییس‌جمهور باید شبانه‌روز پای کار مردم باشد
کنایه زاکانی به مشاور پزشکیان برای پرت کردن میکروفن
انتقاد قاضی‌زاده هاشمی از تکرار یک سوال در صداوسیما
طحان نظیف: از آراء تک‌تک مردم صیانت می‌کنیم
انتقاد وحیدی از نرمش برخی کاندیداها در برابر استکبار
جلیلی: به حضور در گعده‌های سیاسی و لابی‌ها اعتقادی ندارم
معضل دانشگاه‌ها برای دولت جدید انگلیس
قطعی شدن صعود پرتغال با شکست ترکیه
قاضی‌زاده هاشمی: از زنان خانه‌دار باید پشتیبانی شود
سنگنورد ایرانی به سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس رسید
شناسایی ۲۲ متخلف انتخاباتی درفضای مجازی
گیلان میزبان برنامه «محفل» در شب عید غدیر
ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی در فناوری اطلاعات و ارتباطات
سعید جلیلی وارد اهواز شد
سفر انتخاباتی سعید جلیلی به اصفهان +عکس
ثبت اولین طلای پاراوزنه‌برداری ایران به نام جعفری
آمادگی بایدن و ترامپ برای نخستین مناظره انتخاباتی
تکرار مدال برنز محمد رهبری در شمشیربازی قهرمانی آسیا
زارع‌پور: فیلترینگ در اختیار دولت نیست +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top