تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/03/24 - 09:38
کد خبر: 507675

اخراج استاد دانشگاه به دلیل اشاره به جنایات اسرائیل در غزه

 اخراج استاد دانشگاه به دلیل اشاره به جنایات اسرائیل در غزه

یکی از استادان دانشگاه دی پاول در ایالت شیکاگو آمریکا به دلیل ارائه پیشنهاد یک تکلیف اختیاری به دانشجویانش در مورد جنگ در غزه، اخراج شد. تدریس خانم آن داکوینو در بخش علوم بهداشت این دانشگاه از ماه گذشته به اتمام رسیده است. او در ماه گذشته یک تکلیف اختیاری ارائه کرد و از دانشجویان خواست که تأثیر نسل‌کشی در غزه را بر سلامت انسان و زیست‌شناسی ارزیابی کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ داکوینو چند روز پیش در یک کنفرانس خبری برای اولین بار به صورت علنی به این مساله اشاره کرد و گفت: اخراج من نقض آزادی آکادمیک و نمونه دیگری از تلاش‌های این دولت برای تبدیل هرگونه بحث درباره فلسطین به ادعاهای دروغین یهودی ستیزی است. برای حمایت  از این استاد، حدود ۵۰ تظاهرکننده در اطراف دانشگاه دی پاول تجمع کردند. آنها پرچم های فلسطین را به اهتزاز درآوردند و تابلوهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: آزادی آکادمیک شامل فلسطین هم می شود.

در همین حال، دانشجویان طوماری را به دفتر اداری در ساختمان علوم تحویل دادند و خواستار بازگرداندن خانم داکینو شدند. نسخه چاپی این طومار ۲۴ صفحه‌ای تاکنون بیش از ۱۵۰۰ امضا دریافت کرده است.  داکوینو حدود سه هفته پیش درخواست تجدیدنظر داد که هنوز پاسخ مشخصی از سوی مسئولان دانشگاه دریافت نکرده است.

داکوینو در ابتدای راه تدریس در  دانشگاه دی پاول بود که اخراج شد. او کلاسی به نام بهداشت ۱۹۴ داشت که پاتوژن‌های انسانی و دفاع را تدریس کرد و موضوعاتی مانند بیماری‌های عفونی و آنتی بیوتیک‌ها را پوشش می‌داد.  این تکلیف اختیاری به دانشجویان پیشنهاد می‌کرد که مقاله‌هایی را درباره «تقاطع علوم زیستی، بهداشت و تاریخ در فلسطین» مرور کنند. پس از آن، دانشجویان در مورد تأثیر نسل کشی بر زیست شناسی تحقیق می‌کردند.

داکینو در این باره می‌گوید: من سعی می‌کردم موضوعات معاصر را برای دانشجویان بگنجانم تا دانش اولیه زیست‌شناسی خود را به چیزی متصل کنم که در حال حاضر در جهان گسترده‌تر اتفاق می‌افتد. او در ادامه گفت که ماه‌هاست دانشمندان در مورد گسترش بیماری‌های عفونی در غزه به دلیل گرسنگی، سوء تغذیه، ازدحام بیش از حد، تخریب زیرساخت های مهم آب و بهداشت هشدار می‌دهند.

تنها واکنش مسئولان دانشگاه از سوی سارا کانولی، رئیس علوم بهداشت بوده که ادعا کرد دانشجویان درباره مطرح کردن مسائل سیاسی در کلاس ابراز نگرانی کرده‌اند. این در حالی است که داکینو می‌گوید هیچ دانشجویی در این مورد از من شکایت نکرد و هیچ بازخورد منفی نیز در این باره دریافت نکردم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خلاصه دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳
فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های شدید محلی از امروز
گرمای هوا آمپر چسباند ؛ اهواز گرم‌ترین شهر جهان شد
اسرائیل سفیر ارمنستان را فراخواند
بازگشت حجاج جمهوری اسلامی ایران به کشور آغاز شد
علیرضا بیرانوند پشیمان شد
پایتخت ۷ کلید خورد ؛ خاطرات خوش این سریال تکرار می‌شود؟
واکنش آمریکا به اقدام کانادا علیه سپاه پاسداران
عامل پرتاب شی آتش‌زا به ستاد انتخاباتی جلیلی دستگیر شد
هشدار؛ رگبار شدید در ۷ استان کشور
واکنش دولت به اظهارات مسعود پزشکیان درباره نرخ فقر
خضریان ؛ اصلاحات رفتار حزبی را از احزاب سلب کرده است/ عطریانفر؛ خرده گروه‌هایی که ناشیانه در صحنه هستند
تشخیص سرطان با هوش مصنوعی
واکنش آمریکا به صحبت‌های پوتین
تلفات و خسارات سنگین طوفان آلبرتو بر مکزیک
ژاپن ۱۱ فرد و ۴۱ شرکت روسی را تحریم کرد
توجه ویژه به آموزش عالی همانند دولت سیزدهم باید ادامه یابد
قیمت نفت روند صعودی گرفت
برگزاری همزمان آزمون نهایی مدارس داخل و خارج از کشور برای نخستین بار
۳راهکار برای حمایت از بورس
شست و شوی گنبد مطهر امام‌رضا علیه السلام +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top