تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/03/24 - 16:44
کد خبر: 507726

مخبر: شهید رئیسی مجاهدانه ایستاد و مسائل را حل کرد

مخبر: شهید رئیسی مجاهدانه ایستاد و مسائل را حل کرد

سرپرست ریاست‌ جمهوری گفت: من هیچ‌گاه آیت‌الله رئیسی را در حالت بن‌بست ندیدم. ما در ابتدای کار با مشکلاتی رو‌به‌رو بودیم، اما با وجود تمام مسائل شهید رئیسی مجاهدانه ایستاد و مسائل را حل کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدمخبر امروز در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۹ طرح عمرانی و خدماتی خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد افزود: دینداری، مردم‌داری، علاقه به مستضعفان، متوکل و متوسل بودن، شجاعت و دشمن شناسی از نکات برجسته مکتب حضرت امام خمینی (ره) است که هر کدام از این شاخصه ها گرهی از حرکت شهید رئیسی باز کرد و در زندگی او مواردی چون تشخیص اولویت و راه و حل مساله نیز بارز و مشهود بود.

وی ادامه داد: اعتقاد به توانایی داخل و جوانان نخبه از جمله ویژگی های شهید رئیسی بود و هیچ‌گاه ایشان را در حال بن بست نسبت به مسایل ندیدم با وجود این که در ابتدای کار دولت امکان حل برخی مسایل که کشور گرفتار آن بود غیر ممکن به نظر می رسید.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان این که هنوز ابعاد شخصیتی و عملکردی شهید عزیزمان برای ما مشخص نشده است افزود: با وجود این که در ابتدای کار دولت، امکان حل همه چالش ها برای برخی متصور نبود اما شهید رئیسی هیچ گاه دچار یاس و بن‌بست نشد.

مخبر با اشاره به فوت روزانه ۷۰۰ هموطن بر اثر کرونا در ابتدای کار دولت سیزدهم گفت: در این شرایط که با کمبود دارو، امکانات و واکسن رو به رو بودیم با مدیریت آیت الله رئیسی کرونا که یکی از مسائل کشور در آن دوران بود مهار شد.

وی ادامه داد: توفیقاتی که در حوزه دیپلماسی برای کشور به دست آمد قابل تصور نیست و اثر موفق ارتباطات دیپلماتیک دولت را در پیام های رسمی سران کشورها و آیین تشییع ایشان دیدیم و این که چه شخصیت هایی در این آیین حضور داشتند و حتی دشمنان ما نیز از خبر شهادت ایشان ابراز تاسف کردند قابل توجه است.

پرکردن جای خالی شهید رئیسی بسیار سخت است

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مسائل به دلیل تحریم‌ها گرفتار بودیم، اما معطل تصمیم آن‌ها نشدیم. پرکردن جای خالی شهید رئیسی بسیار سخت است که امیدواریم خدا در این مسیری که ایشان خون دل خوردند و بسیاری از مسائل را تحمل کردند تا کشور آرامش داشته باشد، کمک کند.

گاهی ایشان از برخی مسائل بسیار ناراحت و دلگیر می‌شد و می‌گفت اگر این حرف را بزنم یا این کار را انجام دهم، آقا ناراحت می‌شوند، بنابراین می‌گذشت و خودش هم آرام می‌شد.مخبر گفت: ایشان مقید بودند و ابعاد معنوی‌شان کاملاً متعبدانه بود.

در عین حال عملکرد یک مدیر اجرایی هوشمند، مجاهد و با تشخیص بالا را داشتند. هیچ‌وقت آیت‌الله رئیسی را تسلیم در برابر مسائل نمی‌دیدیم. ایشان اولویت‌ها را گم نمی‌کرد و در تشخیص اشتباه نداشت که نتیجه این شد. اکنون کشور به یک کارگاه تبدیل و به صورت وسیع شده و در هر استانی همین وضعیت وجود دارد.

سرپرست ریاست جمهوری گفت: صادقانه عرض می کنم این که در جلسه ای جای رئیس جمهور شهید باشم برایم قابل تحمل نیست و واقعا جای خالی شهید رئیسی احساس می شود و این فقدان، بسیار سخت است.مخبر با بیان این که امیدواریم بتوانیم مسیر شهید رئیسی را ادامه دهیم افزود: ایشان با خون دل، بسیاری از مسایل را تحمل کردند که کشور آرامش داشته باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بیانیه ستاد انتخابات کشور در رابطه با زمان اتمام تبلیغات
نظر متفاوت پرسپولیسی‌ها برای بازگشت بیرانوند
مربی خارجی استقلال به زودی معرفی می‌شود؟
تعداد بازداشتی های فساد در فوتبال به ۸ نفر رسید
مهم‌ترین مشکل چمن ورزشگاه تختی چیست؟
شاخص بورس تهران ۲۰ هزار واحد رشد کرد
افزایش ۱۷ درصدی درآمد پایدار بودجه در دولت سیزدهم
افزایش ۱۳.۷ درصد‌ی ‌سرمایه‌گذاری و رشد ۵ درصدی اقتصادی در دولت شهیدجمهور‌
تفاهم‌نامه گازی ایران و روسیه‌ امضا شد
امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است
وزیر ارشاد: مراسم چهلم شهید رئیسی فردا با سخنرانی «نصرالله» برگزار می‌شود
وزیر نفت: صادرات نفت کشور در شرایط تحریم ۲.۵ برابر شد
توضیحات مرتضوی درباره واریزی به حساب بازنشستگان
چرا مشارکت حداکثری در انتخابات مهم است؟
اجتماع حامیان سعید جلیلی در شیراز
مخبر: ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در جریان است
زاکانی در دانشگاه تهران: قراردادهای نفتی و گازی که در زمان دولت اصلاحات بستند، فاجعه است
علی باقری: شهید رئیسی مسیر خنثی‌سازی تحریم ها و مذاکرات را دنبال کرد
افتتاح ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد مسکونی در سراسر کشور
حمایت حسن روحانی از مسعود پزشکیان
لاریجانی: پزشکیان توانمندی اداره دولت را ندارد +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top