تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/03/24 - 22:19
کد خبر: 507741

سعید جلیلی: شهید رئیسی با روی باز از پیشنهادات دولت سایه استقبال می‌کرد

سعید جلیلی: شهید رئیسی با روی باز از پیشنهادات دولت سایه استقبال می‌کرد

سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه شعارهای انتخابات باید دقیق و واقعی باشد، اظهار داشت: با شناخت نقاط قوت می‌توان کشور را در مسیر جهش قرار داد. امروز عرصه پیش روی ما، میدان واقعی برای جهش است، فرصت همیشه نیست باید از آن بهترین استفاده را کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از همشهری؛ «سعید جلیلی» در مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز در صحنه انتخابات باید توصیف درستی از میدان داشته باشیم تا تحلیل ما درست باشد، تصریح کرد: باید مختصات میدان را درست بشناسیم، زمانی که امام راحل (ره) حرکت خود را شروع کردند دعوا سر حداقل‌ها بود، امروز در نقطه‌ای هستیم که دعوا سر حداکثرهاست. امروز صدها موشک از سمت ما به سوی رژیم صهیونیستی شلیک می‌شود و آن‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

وی ادامه داد: امروز ما در مرزهای دانش و پیشرفت با دشمن رقابت می‌کنیم، در کشور ما برخی مشکلات و ضعف‌ها وجود دارد که نباید آن‌ها را نادیده گرفت و باید برای حل آنها تلاش کرد، اما باید توجه داشت که ضعف را با قدرت و شناخت فرصت‌ها می‌توان برطرف کرد.

جلیلی با تاکید بر اینکه باید با شناخت نقاط قوت مشکلات را برطرف کرد، اظهار داشت: با شناخت نقاط قوت می‌توان کشور را در مسیر جهش قرار داد. امروز عرصه پیش روی ما، میدان واقعی برای جهش است، فرصت همیشه نیست باید از آن بهترین استفاده را کرد.

وی ادامه داد: یک فرصتی برای ما پیش آمده تا آنچه پدران ما آرزو داشته دنبال و از این فرصت در عرصه‌های مختلف فرهنگ، سیاست و اقتصاد به بهترین نحو دنبال کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم افزود: در زمان جنگ وقتی عملیات شروع می‌شد، دیگر زمان انجام کار و استفاده حداکثری از زمان بود. ان شاءالله در انتخابات بهترین تقدیر برای کشور ما رقم بخورد، فردای انتخابات زمان کار است براساس برنامه ریزی که قبلا انجام شده است زمانی برای از دست دادن وجود ندارد.

جلیلی با مرور برنامه‌های چهار ساله خود، افزود: شعارهای انتخابات باید دقیق و واقعی باشد. وقتی ما می‌گویم یک جهان فرصت یعنی باید از این فرصت‌ها به خوبی استفاده شود در این صورت یک ایران جهش محقق خواهد شد.

وی افزود: در این صورت است که موجب ارتقای کشور خواهد شد. این بحث خیلی مهمی است، ما باید برنامه‌ای را پیاده کنیم که هر ایرانی در جهش کشور نقش پررنگی ایفا کند، این فرصت تاریخی، تمدنی و سیاسی است.

جلیلی با اذعان به اینکه ماموریت دولت باید با حرکتی قوی آغاز شود، تصریح کرد: لازمه آن شناخت قدرت و تقویت آن‌هاست. براساس این نگاه در عرصه انتخابات حضور پیدا کردیم و امیدواریم به نتایج مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی گفت: دولت سایه یک تشکیلات نیست یک گفتمان است، یعنی هرکدام از اعضای جامعه وظیفه دارد در حد خود نسبت به اصلاح امور و ارتقا کشور توجه لازم را داشته باشد و وارد میدان شود، در همین رابطه اگر خودم هم مسئولیت دولت را برعهده بگیرم حتما کمک خواهم کرد دولت سایه کنار آن شکل گیرد، این‌ها کمک به دولت است.

امکانات دستگاه‌های اجرایی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: وقتی صحبت از خانواده می‌کنیم یک باوری داریم که استحکام جامعه برپایه خانواده قوی است، خیلی از آسیب های اجتماعی همچون اعتیاد ریشه در سست بودن خانواده دارد.

وی ادامه داد: ما رقم‌های زیادی به اسم کمک به خانواده تخصیص می‌دهیم خروجی آن را که نگاه می‌کنیم خیلی قابل توجه نبوده است، حال سوال این است که چگونه می‌شود این کار را بهتر انجام داد؟ تحقیقات ما نشان می‌ دهد اگر همین بودجه را به جای دادن به برخی دستگاه‌ها برای ریشه‌یابی علل بپردازیم، مثلا ببینیم چرا در خانواده این اتفاق رخ داده است و رفع آن را در همان محیط خانواده دنبال کنیم نتیجه بهتر خواهد بود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: پدری که نتواند خانواده خود را به سفر ببرد، چگونه با جوان خود ارتباط برقرار کند. حال اگر شرایطی فراهم شود که در محیط خانواده نیازها برطرف شود مشکلات بهتر رفع خواهد شد.

وی بیان داشت: با همین دارایی‌های فعلی امکانات زیارتی و سیاحتی که در اختیار دستگاه‌های اجرایی است که بسیار قابل توجه است می‌توان به بسیاری نیازها پاسخ داد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در بسیاری از مواقع سال این امکانات بلااستفاده است که می توان از آن برای افزایش سفر و رفاه مردم بدون خلق هزینه جدید استفاده کرد.

وی در پاسخ به این سوال که شما تا کجا در عرصه رقابت‌های انتخابات خواهید ماند و یا ائتلاف می کنید، گفت: در این میدان هرکدام از ما باید نقشی را برعهده بگیریم، بحث شناخت میدان و نقش آفرینی در آن بسیار مهم است، باید هر کدام توجه کنند که وظیفه آنان برای کمک به جبهه انقلاب چیست و بر اساس وظیفه خود عمل کند، ما نیز در این خصوص پیگیر وظیفه مان هستیم.

وی تاکید کرد: باید همه ظرفیت‌ها پای کار بیاید دفاع مقدس نمونه موفق در استفاده از ظرفیت‌های انقلاب بود،‌ آن زن روستایی برای جبهه‌ها نان می پخت و جوانی فرمانده می شد، امروز هم هر کس براساس ظرفیت و توانایی خود باید وارد میدان شود، در اقتصاد هم که خود مجموعه ای از مباحث است از نگاه ها و ظرفیت های مختلف براساس جمع بندی صورت گرفته استفاده می کنیم.

جلیلی گفت: ما باید توجه داشته باشیم که نفس انسان را به سمت بدی می برد و هیچ کس از آن ایمن نیست، این که تاکید داریم دولت سایه برای همین نکته است که اجازه انحراف و زاویه گرفتن از اصول داده نشود.

وی بیان داشت: برخی جاها نباید به خاطر منافع عده ای انعطاف داشت اما برخی جاها باید از خود سعه صدر نشان داد، در ۲ سال آخر دولت آقای روحانی قوای سه گانه با هم اختلافات جدی داشتند در این زمان ما در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جلسات مستمر با مسئولان قوا داشتیم و از همان جا بسیاری از کارهای خود کلید خورد و دنبال شد.

شهید رئیسی با روی باز از پیشنهادات دولت سایه استقبال می‌کرد

وی در پاسخ به این سوال که چرا در دولت آقای رییسی در جلوی صحنه نبودید گفت: عده ای باید در پشتیبانی باشند در عرصه میدان معمولا تعداد زیادی هستند که می خواهند در عرصه باشند اما لازم است به پشتیبانی توجه شود، ما در دولت خودمان به وجود دولت سایه و پشتیبان بسیار توجه داریم، ما با دولت آقای رئیسی در این خصوص ارتباطات مستمر داشتیم و ایشان هم با روی باز می پذیرفتند.

وی در خصوص تعامل با دنیا گفت: تعامل با دنیا نباید ارتباط با دو سه کشور تلقی شود، نتیجه این تفکر آن شد که در طول چند سال افزایش تحریم ها صورت گرفت، دنیا ۲۰۰ کشور است نه چند کشور محدود، با تعامل گسترده و سازنده با سایر کشورها باید در مقابل توطئه آن دو سه کشور محدود هم ایستاد و آن را خنثی کرد.

جلیلی گفت: ما باید از همه بخواهیم که از بداخلاقی‌ها دوری کنند و به خاطر خوشامد کسی بی تقوایی نکنند، ضمن این که ما آنقدر کار ایجابی داریم که نیازی به این کارها نیست.

وی در پایان تاکید کرد: نظر ولایت فقیه برای ما حجت است و فصل الخطاب نظر ایشان است و این مبنای فقهی و عقلی دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لیگ برتر از چه زمانی شروع می‌شود؟
فیلم| توصیه‌های رهبر انقلاب خطاب به نامزدهای انتخابات برای رعایت اخلاق
یارانه معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی واریز شد
وزیر ورزش: لیگ برتر فصل آینده با ۹ دستگاه VAR برگزار خواهد شد
سخنگوی ستاد قالیباف: شایعات انصراف قالیباف به هیچ عنوان صحت ندارد
قاضی‌زاده: در دهه ۹۰ سفره ایرانی‌ها ۳۰ درصد کوچک شد
قالیباف: حفظ قدرت خرید خانوار به عهده رئیس‌جمهور است
پورمحمدی: حجم توزیع یارانه مشکلات اقتصادی را بیشتر کرده است
زاکانی خطاب به پزشکیان: شما همان دولت سوم روحانی هستید +فیلم
پزشکیان: اگر ندانیم کجا را می‌خواهیم نگاه کنیم مسائل حل نمی‌شود
جلیلی: وظیفه دولت این است که منابع را عادلانه بین مردم تقسیم کند +فیلم
سهمیه سوخت تیرماه امشب شارژ می شود
مذاکره استقلال با ۳ مربی اروپایی!
تمامی اعتراضات آزمون دستیاری پیش از صدور کارنامه بررسی و اعمال شد
پرسپولیس از بیرانوند شکایت کرد +جزئیات
پریشان‌حالیِ اصلاح‌طلبان
حمایت اصلاح‌طلبان پیرو خط امام و رهبری از پورمحمدی
نشست ظریف در مشهد لغو شد
ممنوعیت برگزاری تجمع انتخاباتی در تهران بدون هماهنگی
۳ سال اعصاب مردم راحت بود +عکس
بهترین استاد و مدرس زبان آلمانی: چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top