تاریخ انتشار: شنبه 1403/03/26 - 17:03
کد خبر: 507803

برگزاری مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات

 برگزاری مراسم برائت از مشرکین در صحرای عرفات

مراسم برائت از مشرکین با حضور گسترده زائران ایرانی در سرزمین عرفات برگزار و قطعنامه پایانی آن قرائت شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مراسم برائت از مشرکین امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی، سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر و سرکنسول کشورمان در ریاض و جده و نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید و حضور پرشور زائران ایرانی بیت‌الله الحرام در صحرای عرفات برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که از ساعت 9 صبح به وقت محلی (09:30 به وقت ایران) آغاز شد، زائران کشورمان با سر دادن شعارهای الموت لامریکا و الموت لاسرائیل بار دیگر جنایت‌های رژیم صهیونیستی را که با حمایت آمریکا علیه فلسطینیان صورت می‌گیرد، محکوم کردند.

لااله الاالله؛ آمریکا عدو الله، اسراییل عدو الله، یاایهاالمسلمون اتحدو اتحدو، برائه المسلمین ؛ من عمل المشرکین، یا ایهاالمسلمون ؛ غزه شده غرق خون، نصر من الله و فتح قریب؛ مرگ بر آمریکای مردم فریب و این سخن جاوید روح خداست؛ ام الفساد قرن ما آمریکاست، از جمله شعارهایی بود که زائران با مضمون وحدت و همبستگی و لزوم اتحاد و همبستگی مسلمانان برای مبارزه با ظلم و ستم علیه ملت مظلوم فلسطین سردادند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سخنرانی کرد و پیام حج مقام معظم رهبری توسط وی قرائت شد.

به گزارش تسنیم، زائران در قطعنامه پایانی مراسم برائت از مشرکین تأکید کردند که برائت امسال باید فراتر از موسم و میقات حج در کشور‌ها و شهر‌های مسلمان‌نشین در همه جای جهان ادامه یابد و فراتر از حج‌گزاران به آحاد مردم تسری یابد.

زائران ایرانی بیت الله الحرام همچنین در این مراسم اعلام کردند که ما حجاج شرکت‌کننده در مراسم برائت از مشرکین ضمن اعتقاد و اهتمام بر وحدت جهان اسلام حول آموزه‌های هدایتگر قرآن کریم از سیاست‌های استکباری آمریکا و رژیم منحوس و کودک‌کش صهیونیستی مبنی بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان و تضعیف امت اسلامی برائت و انزجار خود را اعلام می‌داریم.

در قطعنامه برائت از مشرکین حج 1403 می‌خوانیم:«أعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیْطَانِ الرَّجِیمِ بَرَاءَةٌ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ إِلَى الَّذِینَ عَاهَدْتُمْ مِنَ الْمُشْرِکِینَ - شکر و سپاس خداوند متعال را که توفیق حضور در سرزمین وحی را به ما عنایت فرمود و از میان خیل مشتاقان، امسال ما را برای برگزاری حج ابراهیمی و ورود به سرزمین مقدس عرفات برگزید.

با تأسی و پیروی از سیره ابراهیم خلیل الرحمن و رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم و ائمه اطهار (علیهم السلام) در صحرای عرفات، ضمن اعتقاد و‌ایمان راسخ نسبت به اسلام ناب محمدی و تجدید پیمان با‌ اندیشه‌های والای بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) یاد و خاطره شهدای عزیز، راه نورانی انقلاب شکوهمند اسلامی و به‌ویژه شهدای خدمت، رئیس جمهور ولایی و خستگی ناپذیر حضرت آیت‌الله شهید رئیسی و همراهانشان را گرامی داشته مواضع اصولی خود را اعلام می‌داریم:

١. ما حجاج بیت الله الحرام نسبت به رویکرد تهاجم فرهنگی نظام سلطه جهانی که در صدد از بین بردن ارزش‌های اخلاقی و سست کردن بنیان‌های اعتقادات الهی بخصوص در بین جوانان و خانواده‌ها است اعلام خطر کرده و با شناخت بصیرت کامل بر ضرورت پایبندی به معارف عقلانی و معنوی قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام) تأکید می کنیم.

2. ما حجاج شرکت‌کننده در مراسم برائت از مشرکین ضمن اعتقاد و اهتمام بر وحدت جهان اسلام حول آموزه‌های هدایتگر قرآن کریم از سیاست‌های استکباری آمریکا و رژیم منحوس و کودک کش صهیونیستی مبنی بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان و تضعیف امت اسلامی برائت و انزجار خود را اعلام می‌داریم.

3. ما حجاج بیت الله الحرام مسئله فلسطین را مسئله اصلی و محوری جهان اسلام می‌دانیم و معتقدیم تنها راه آزادی قدس شریف و تشکیل حکومت فلسطین از بحر تا نهر مقاومت مردم شریف، مظلوم و قهرمان فلسطین و حمایت همه جانبه تمام امت اسلامی از آنهاست. با توجه به نسل کشی و جنایات ددمنشأنه رژیم پلید صهیونیستی، مخصوصاً در سرزمین خونین غزه و رفح، قطع هر گونه رابطه کشور‌ها با این رژیم سفاک و اخراج آن‌ها از کلیه سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را خواهانیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
لیگ برتر از چه زمانی شروع می‌شود؟
فیلم| توصیه‌های رهبر انقلاب خطاب به نامزدهای انتخابات برای رعایت اخلاق
یارانه معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی واریز شد
وزیر ورزش: لیگ برتر فصل آینده با ۹ دستگاه VAR برگزار خواهد شد
سخنگوی ستاد قالیباف: شایعات انصراف قالیباف به هیچ عنوان صحت ندارد
قاضی‌زاده: در دهه ۹۰ سفره ایرانی‌ها ۳۰ درصد کوچک شد
قالیباف: حفظ قدرت خرید خانوار به عهده رئیس‌جمهور است
پورمحمدی: حجم توزیع یارانه مشکلات اقتصادی را بیشتر کرده است
زاکانی خطاب به پزشکیان: شما همان دولت سوم روحانی هستید +فیلم
پزشکیان: اگر ندانیم کجا را می‌خواهیم نگاه کنیم مسائل حل نمی‌شود
جلیلی: وظیفه دولت این است که منابع را عادلانه بین مردم تقسیم کند +فیلم
سهمیه سوخت تیرماه امشب شارژ می شود
مذاکره استقلال با ۳ مربی اروپایی!
تمامی اعتراضات آزمون دستیاری پیش از صدور کارنامه بررسی و اعمال شد
پرسپولیس از بیرانوند شکایت کرد +جزئیات
پریشان‌حالیِ اصلاح‌طلبان
حمایت اصلاح‌طلبان پیرو خط امام و رهبری از پورمحمدی
نشست ظریف در مشهد لغو شد
ممنوعیت برگزاری تجمع انتخاباتی در تهران بدون هماهنگی
۳ سال اعصاب مردم راحت بود +عکس
بهترین استاد و مدرس زبان آلمانی: چگونه بهترین انتخاب را داشته باشیم؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top