تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/03/27 - 12:40
کد خبر: 507862

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت: جشن‌ مهمانی غدیر در سراسر کشور برگزار می شود

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت: جشن‌ مهمانی غدیر در سراسر کشور برگزار می شود

رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت در جمع خبرنگاران برنامه‌های دهه امامت و ولایت را تشریح کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  نشست خبری حجت الاسلام سید رضا تقوی، رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت به منظور اعلام برنامه‌های این دهه‌ امروز یک‌شنبه ۲۷ خرداد‌ماه در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام تقوی با تبریک دهه امامت و ولایت به امت اسلامی، درباره سر فصل برنامه‌های این دهه گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقش هماهنگی نهادهای فرهنگی را داشته است. برنامه‌هایی را برای سراسر کشور اعلام کرده تا با کمک مردم این برنامه‌ها را پیش ببرند.

جشن‌های غدیر جشن‌های مردمی است. این برنامه‌ها به تناسب امکانات استان‌ها متفاوت است.رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت عنوان کرد: دعای عرفه از دعاهای عالی است که توسط اباعبدالله قرائت شده این دعا امسال جهت خاصی نیز دارد. شاهد کشتار مردم مظلوم غزه هستیم. حدود ۴۰ هزار انسان را صهیونیست‌های جنایتکار به شهادت رسانده‌اند.

تقوی با اشاره به جهت‌گیری برائت از مشرکان در دعای عرفه، گفت: طبعاً در دعا باید از خداوند بخواهیم که ظلم و جنایت این تروریست‌ها را از سر مسلمانان و بشریت کم کند. در دعای امروز باید برائت خود را از دشمنان اسلام ابراز کنیم. امروز باید تولید و تبری خود را نشان دهیم.

وی اظهار کرد: نشست‌های تبیینی در این جشن‌ها با موضوع انتخاب اصلح تدارک دیده شده است که در راستای عید غدیر و قربان است. نشست‌های ویژه رأی اولی‌ها از دیگر برنامه‌ها است. برگزاری هزاران جشن مردمی از قربان تا غدیر توسط مردم و جشن‌هایی با کمک برادران اهل سنت جهت حفظ وحدت برگزار می‌کنیم.

رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت گفت: جامعه مهربانی با نشست ۷ هزار دانشجو خارجی با نظارت آستان قدس صورت خواهد گرفت. شعرا نقش بزرگی در ترویج مکتب غدیر داشتند شعر در جامعه ما مطلوبیت ویژه‌ای دارد. لذا نشست‌های شب شعر تدارک دیده‌ایم. این جشن‌ها باید زایش و رویش داشته باشد. تقوی خاطر نشان کرد: برگزاری شادپیمایی و مهمانی خانوادگی در سراسر کشور از برنامه‌های دیگر است. ایجاد غرفه‌ در مسیر شادپیمایی برای کودکان و نوجوانان را تدارک دیدیم.

سعی کردیم برای گرامی داشت رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی نیز برنامه داشته باشیم.وی اظهار داشت: نورافشانی در سراسر کشور و ترویج فرهنگ اسلامی اطعام بر پایه موکب‌های پذیرایی و بسته‌های معیشتی از دیگر برنامه‌ها است. حتما خانواده‌هایی که می‌توانند قربانی دهند. این یک برکت است. رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت بیان کرد: ایجاد گروه‌های سرود، پرده‌خوانی و نقالی در پارک‌ها، مدارس، محلات و مساجد تا به این واسطه فضا غدیری شود. باید روی هنر پرده‌خوانی را ترویج دهیم و صحنه‌های عید غدیر و قربان را نشان داد. ایجاد غرفه‌ها در مترو تهران.

تقوی گفت: مسجد محور است مساجد باید رونق داده شوند لذا سعی کردیم در مساجد نیز جشن‌هایی را برپا کنیم. احتزاز پرچم سبز علی ولی الله در تمام شهرها و فضاسازی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اطعام در روز غدیر، گفت: طرح سفره‌های ۱۱۰ متری غدیریه که در فضای باز تعبیه می‌شود. همه در این سفره‌ها شریک می‌شوند هر ۱۰ متر را یک گروه متولی می‌شود و همه مردم از این امکانات استفاده می‌کنند.

میلیون پرس غذا در کشور خصوصا برای حاشیه شهرها در نظر گرفته شده است‌.رئیس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت تصریح کرد: راه‌اندازی کتابخانه سیار در مورد ویژگی‌های امیرالمؤمنین(ع)، ورزش پهلوانی و گلریزان برگزاری همایش آموزشی برای طلاب، معلمین و فعالین فرهنگی، برپایی کنگره جهانی در کشورهای روسیه، ترکیه و افغانستان با موضوع نهج البلاغه افزایش کمک‌های نقدی و غیر نقدی به محرومین در دهه امامت و ولایت، رونمایی از طرح مشاوره زوجین در ۵ سال اول ازدواج که زندگی علوی داشته باشند، از دیگر برنامه‌های دهه امامت و لایت است.

تقوی با اشاره به زمان انتخابات، گفت: تغییری که در زمان مناظره‌ها داده شد برای استفاده بهتر مردم از جشن‌های غدیر و مناظرات بود. در تهران از میدان امام حسین تا میدان آزادی جشن خواهد بود. کاندیدها بدانند که این جشن، جشن غدیر است و با ستاد انتخاباتی این جشن را اشتباه نگیرند. تبلیغات عمومی جز برنامه ما است. ولی جشن غدیر مربوط به کاندید خاصی نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نمایش ضعیفی دیگر از ایتالیا و پیروزی اسپانیا در نیمه نخست
گل‌آرایی ضریح سیدالشهدا در شب عید غدیر +عکس
گل‌آرایی حرم رضوی در آستانه عید غدیر +عکس
چه کسانی به عنوان مشاور کاندیداهای ریاست جمهوری وارد استودیو شدند؟
حمله به سفارت قطعا محکومه اما بهانه بود
روایت روحانی از فساد قرارداد کرسنت در دولت خاتمی
سامان سازمان‌های مردم نهاد یا انقلاب رنگی؟!
فیلم/ قاضی‌زاده: حامیان پزشکیان تک‌چشمی به دنیا نگاه می‌کنند
اجازه نمی‌دهیم سلامت انتخابات توسط کسی خدشه‌دار شود
در زمان شما، ایران برای اولین بار به ما حمله کرد
جلیلی: دلار ۳هزارتومنی را ۳۰ هزار تومن کردند
اذعان اصلاح طلبان به واقعی نبودن شرایط کمپین انتخاباتی پزشکیان
قالیباف: ستادی که آقای پزشکیان با آن کار می‌کند همان ستاد روحانی است
زاکانی: کارنامه‌ ما در برجام ۱۰۰ درصد درست از آب در آمده
پورمحمدی : آقای احمدی‌نژاد خواست مشکل کرسنت را حل کند چرا جلوی او را گرفتید؟
کرسنت دست پخت خاتمی، روحانی و زنگنه است
برخی مسائل را نمی‌فهمند و تجویز می‌کنند
دیپلمات‌های روحانی بااقتداررئیسی آزادشدند
رونق اقتصادی بدون حل مسئله برجام امکان‌پذیر نیست
تصویرسازی/ عید غدیر اتصال جریان رسالت با امامت و ولایت است
ایران قوی رئیس جمهور قوی می‌خواهد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top