تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/03/28 - 01:33
کد خبر: 507906

افشای یک اتفاق باورنکردنی در پاداش کارلوس کی‌روش!

افشای یک اتفاق باورنکردنی در پاداش کارلوس کی‌روش!

اسناد منتشر شده از سوی فیفا نشان می‌دهد فسادی در ارتباط با قرارداد کارلوس کی‌روش رخ داده که مربوط به زمان ریاست مهدی تاج است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، بررسی فساد گسترده در فوتبال که مربوط به امسال و سال‌های اخیر بوده، تاکنون فقط درباره چند باشگاه لیگ برتری و افراد شاغل در فوتبال بررسی شده است. یا اینکه بررسی‌ها هنوز به نتیجه نرسیده، که ارکان دیگری از اهالی فوتبال در هر جایگاه و مقامی و در هر مقطعی اگر سندی از فساد آنها وجود دارد، پاسخگوی مقام قضایی و افکار عمومی باشند.

در این میان بر اساس آنچه نصراله پژمان‌فر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود، پرونده‌ای که برای مهدی تاج و همراهانش در داخل و بیرون فدراسیون فوتبال در ارتباط با قرارداد مارک ویلموتس باز شده بود، به نتیجه نرسیده اما همچنان مفتوح است. حالا که عزمی وجود دارد تا فسادها با جزئیات بررسی شود، بد نیست این پرونده نیز با دقت بالاتری مورد بررسی قرار بگیرد تا اگر مفسده‌ای بوده تمامی عوامل این انحراف بزرگ نیز محاکمه شود. قراردادی که علاوه بر ضرر ۶ تا ۹ میلیون دلاری، ساختمان فدراسیون فوتبال و سه دانگ از ساختمان باشگاه پرسپولیس را با خود بلعید و پس از تمامی این اتفاقات مهدی تاج بار دیگر رئیس فدراسیون فوتبال شد.

البته پرونده مارک ویلموتس و انحراف عجیب در قراردادش تنها موضوع رقم خورده در دوران نخست صدارت مهدی تاج نبود. اتفاقات اصلی شاید در زمان دیگری رخ داد که به دلیل دو قطبی بودن فضای فوتبال و رسانه، چندان به این موضوعات اهمیت داده نمی‌شد. دوران پر از ابهام کارلوس کی‌روش در تیم ملی که مسائل مختلفی از جمله برگزاری اردوها، بازی‌های دوستانه، شائبه درباره شرط‌بندی روی برخی دیدارهای تیم ملی، دعوت پر ابهام از برخی بازیکنان و... وجود داشت و سکوت برخی رسانه‌ها و حتی حمایت همه جانبه برنامه پر بیننده تلویزیونی و مجری مشهورش باعث می‌شد انحراف و فساد به قوت خود باقی بماند.

در زمان کارلوس کی‌روش اسنادی در رابطه با بازی‌های دوستانه تیم ملی در رسانه‌ها منتشر شد که صحت و سقم آن حتی از سوی فدراسیون فوتبال وقت به ریاست مهدی تاج، به تأیید رسید. با این حال سرمربی وقت تیم ملی که به گفته خودش برای برگزاری اردوها و بازی‌های دوستانه تیم ملی یک شریک تجاری داشت و این دلال معروف در تمامی اردوها و بازی‌ها در رختکن تیم ملی هم تردد می‌کرد، حاضر نشد پیشنهادهای خارج از کانال خودش را بررسی کند. در فقره برگزاری اردوهای تیم ملی و به ویژه کمپ تمرینی تیم ملی در جام جهانی روسیه هم اتفاقات پر ابهامی رخ داد، از جمله فاکتور ۲.۵ میلیون دلاری کمپ لوکوموتیو که رسانه‌های نزدیک به مهدی تاج از تعجب رئیس فدراسیون فوتبال نوشتند. با این حال برخی رسانه‌های جمعی و برنامه پر بیننده تلویزیونی اشاره‌ای به این فسادها و انحراف‌های جدی در تیم ملی نداشت.

پس از خروج کارلوس کی‌روش از ایران و پیش از اخراج این مربی از تیم ملی کلمبیا، اسنادی منتشر شد که در نوع خود جالب بود. جدای از خبر پرداخت پاداش ۲۰۰ هزار دلاری به این مربی پرتغالی بابت سومی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، در حالی که این مسابقات اصلاً دیدار رده‌بندی نداشت، فدراسیون پیشکشی‌های بیشتری هم به این مربی پرتغالی داده بود. در اسناد منتشر شده از سوی فیفا که خبرگزاری تسنیم سال ۹۸ از آن پرده برداشت، مشخص شد که پاداش کارلوس کی‌روش برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بدون مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال دو برابر شده است.

افشای یک اتفاق باورنکردنی در پاداش کارلوس کی‌روش!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بهشتی آزادانه زیست و ناجوانمردانه به شهادت رسید
مرجعیت علمی ایران باید دغدغه رئیس جمهور آینده باشد
فرجام مناظرات انتخابات/ مهمترین برنامه نامزدها برای اداره کشور چیست؟
استقبال مردم پایتخت از مهمانی باشکوه ۱۰ کیلومتری عید غدیر
مراسم چهلمین روز شهادت امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم
عید غدیر، میهمان موکب‌های دانشگاهی باشید
گزارش تصویری پنجمین مناظره نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری
اهدای عیدانه رهبر انقلاب به دریادلان حاضر در جزایر نازعات
قاضی‌زاده‌ هاشمی به نامزدهای ریاست‌جمهوری عیدی داد +فیلم
رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است
از واقعه غدیر چه می‌دانیم؟!
میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد
قالیباف در مناظره پنجم: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم
جلیلی در مناظره پنجم: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید
زاکانی در مناظره پنجم: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم
قاضی‌زاده در مناظره پنجم: ۱۴ اقدام اجرایی را با قوت انجام می‌دهم
رهبر انقلاب: کسی که توانایی استفاده از فرصت‌ها را داشته باشد اصلح است
رهبر انقلاب: برخی با لبخند دشمن خاطرشان جمع و با لالایی دشمن خوابشان می‌برد+فیلم
فرد اصلح از نظر رهبر انقلاب کیست +فیلم
عکس| دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم در روز عید غدیر
نامزدها در راه برگزاری آخرین مناظره
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top