تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/03/29 - 09:19
کد خبر: 507950

رادیو فردا: حزب‌الله لبنان اقتصاد اسرائیل را فلج کرده است

رادیو فردا: حزب‌الله لبنان اقتصاد اسرائیل را فلج کرده است

شدت حملات بی‌سابقه حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی را به هراس انداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:

وبسایت آمریکایی رادیو فردا به نقل از «رویترز، ‌هاآرتص، و شبکه صهیونیستی کان» نوشت: «ارتش اسرائیل هشدار داد که تجاوزات ناشی از حملات راکتی و پهپادهای انتحاری حزب‌الله در شمال اسرائیل می‌تواند تنش جاری در این منطقه را به‌طور جدی تشدید کرده و عواقبی ویرانگر داشته باشد. دانیل هگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت تجاوزات فزاینده حزب‌الله ما را به آستانه تشدید تنش گسترده می‌رساند. گروه حزب‌الله، بزرگ‌ترین بازوی نیابتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه که از آغاز حمله حماس به اسرائیل به یاری این متحد دیگر تهران شتافته، در طول هفته گذشته بیشترین شمار راکت و پهپادهای حاوی بمب را به سوی شمال اسرائیل گسیل کرد.

در روزهای پیش از آن نیز اصابت راکت‌های حزب‌الله به مزارع و جنگل‌های شمال اسرائیل، آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای را در بسیاری از شهرهای شمالی را در پی آورد و خانه‌هایی نیز در آتش سوخت. اکثر ساکنین بسیاری از شهرهای شمالی، این مناطق را تخلیه کرده‌اند. ده‌ها هزار اسرائیلی که از هشت ماه پیش از محل زندگی خود تخلیه شده و به شهرهای دیگر انتقال یافته‌اند، به دولت برای بازگشت به محل زندگی خود فشار می‌آورند.

با این حال، دولت نتانیاهو نظر به ادامه بحران، مجوز اقامت این اسرائیلی‌ها در مناطق دیگر را دست‌کم تا آخر سال میلادی ۲۰۲۴ تمدید کرده است. کار کشاورزی، دامداری و تهیه انواع محصولات دیگر از مناطق شمالی، سهم مهمی در اقتصاد اسرائیل دارد که اکنون بخش بزرگی از آن به دلایل امنیتی رها شده است.

فرمانده شاخه شمالی ارتش اسرائیل تأکید کرده که نیروهای او آماده عملیات ضربتی وسیع برای تأمین امنیت شمال هستند ولی دستور آن باید از کادر سیاسی برسد. تا پیش از تشدید درگیری‌ها، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفته بود طرح سیاسی برای حل این بحران در اولویت است اما در صورت عدم موفقیت، راهکار نظامی نیز یک گزینه خواهد بود.

مقامات آمریکا به اسرائیل گفته‌اند از گسترش جنگ در این منطقه خودداری کند. آموس هوکشتاین، نماینده ویژه جو بایدن در امور لبنان‌، دوشنبه وارد اورشلیم شده است. به نوشته روزنامه‌ هاآرتص، ورود این دیپلمات آمریکایی نشان نگرانی فزاینده کاخ سفید در مورد احتمال تبدیل درگیری‌های میان اسرائیل و حزب‌الله به یک جنگ تمام‌عیار است.

رئیس‌جمهور فرانسه نیز که از توافق بر سر تشکیل یک کمیته سه‌جانبه از کشورش، آمریکا و اسرائیل برای دستیابی به راه‌های کاهش تنش میان اسرائیل و حزب‌الله خبر داد. ژنرال گالانت سیاست‌های اخیر فرانسه در قبال اسرائیل را خصمانه نامید».

در همین حال، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: حزب‌الله لبنان از هفتم اکتبر بیش از ۵ هزار موشک ضدتانک و پهپاد به سمت اسرائیل شلیک کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازگشت حجاج جمهوری اسلامی ایران به کشور آغاز شد
علیرضا بیرانوند پشیمان شد
پایتخت ۷ کلید خورد ؛ خاطرات خوش این سریال تکرار می‌شود؟
واکنش آمریکا به اقدام کانادا علیه سپاه پاسداران
عامل پرتاب شی آتش‌زا به ستاد انتخاباتی جلیلی دستگیر شد
هشدار؛ رگبار شدید در ۷ استان کشور
واکنش دولت به اظهارات مسعود پزشکیان درباره نرخ فقر
در اصلاح‌طلبان سیاست رفاقتی و محفلی حاکم است/ اصلاحات رفتار حزبی را از احزاب سلب کرده است
تشخیص سرطان با هوش مصنوعی
واکنش آمریکا به صحبت‌های پوتین
تلفات و خسارات سنگین طوفان آلبرتو بر مکزیک
ژاپن ۱۱ فرد و ۴۱ شرکت روسی را تحریم کرد
توجه ویژه به آموزش عالی همانند دولت سیزدهم باید ادامه یابد
قیمت نفت روند صعودی گرفت
برگزاری همزمان آزمون نهایی مدارس داخل و خارج از کشور برای نخستین بار
۳راهکار برای حمایت از بورس
شست و شوی گنبد مطهر امام‌رضا علیه السلام +فیلم
واکنش پوتین به ارسال سلاح از کره جنوبی به اوکراین
اهواز گرم‌ترین مرکز استان ایران؛ رگبار و رعد و برق در این مناطق
شرط من برای بازگشت به استقلال؛ تیم را برای قهرمانی ببندید!
بازیکن کلیدی سپاهان از این تیم خداحافظی کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top