تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/30 - 10:46
کد خبر: 508099

«کربلا طریق‌الاقصی» برای شعار امسال اربعین تعیین شد

«کربلا طریق‌الاقصی» برای شعار امسال اربعین تعیین شد

رئیس ستاد اربعین ‌شعار امسال اربعین را «کربلا طریق الاقصی» عنوان کرد و گفت: این شعار بین ایران و عراق مورد توافق قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سردار سیدمجید میراحمدی امروز در سفر به استان خوزستان و بازدید از مرز شلمچه اظهار داشت: سال گذشته مجموعا در رفت و برگشت یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز شلمچه عبور و مرور داشتند.

وی با بیان اینکه مرز شلمچه دومین مرز ما در عملیات عظیم اربعین است و بعد از مرز مهران بیشترین تردد را در خود دارد، گفت: تغییری نسبت به سال گذشته نداریم و همچنان اتباع مقیم از مرز شلمچه و اتباع غیرمقیم از جمله زائران پاکستانی از مرز چذابه عبور خواهند کرد.

میراحمدی گفت: دولت عراق شرایطی برای زائران پاکستانی برای امسال قائل شده‌اند که مسائل محدودیت در تعداد است و حداکثر ۵۰ هزار نفر را تعیین کرده‌اند و از نظر سنی هم باید بالای ۵۰ سال باشند. البته ما علاقمند به تعدیل این شرایط بودیم اما تابع تصمیمات دولت عراق هستیم ولی علاقمندی و توصیه های خودمان را مطرح می‌کنیم.

رییس ستاد اربعین کشور گفت: خدا را شکر ۵۲ عملیات عمرانی از امروز در مرز شلمچه آغاز شد و ان‌شاءالله امسال این مرز وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته خواهد داشت و همچنان مرزی خواهد بود که مورد استقبال زائران است.

وی درباره گرمای هوای و تمهیدات لازم در این زمینه برای زائران نیز عنوان کرد: یکی از تاکیدات اصلی ما برای مدیریت عملیات اربعین موضوع گرمای هوا و مراقبت از سلامتی زائران در برابر گرمای شدید آب و هواست؛ همین امروز که ما مرز شلمچه هستیم دما ۵۰ درجه است و حتی ممکن است در اربعین با افزایش دما هم مواجه باشیم. اقداماتی که آغاز کرده‌ایم مواردی از جمله بحث توسعه سایبان، تامین آب و یخ و تسهیل در سرعت عبور و مرور زائران است. ضمن این که عزیزان عراقی هم در همین راستا اقداماتی را شروع کرده‌اند. البته وضعیت ما خیلی بهتر است و ان‌شاءالله وضعیت عزیزان عراقی هم سال به سال بهتر شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بیان کرد: مدیریت سفر از سوی زائران در مقابل گرمای هوا نیز به این موضوع کمک می کند. ضمن این که آماده سازی وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر را هم برای درمان و مقابله با گرمازدگی داریم و تمهیداتی چون احداث تونل های سرد و پیش بینی دارو و سرم های مورد نیاز و سایر امکانات اندیشیده شده است و مشکلی نداریم.

سردار میر احمدی درباره شعار اربعین امسال نیز گفت: شعار امسال «کربلا طریق الاقصی» است که بین ما و عزیزان عراقی مورد توافق قرار گرفت. این نیز به دلیل شرایط مظلوم مردم غزه است که البته با اقتدار مقابل جنایتکاران تاریخ ایستاده اند و ان شاءالله این حرکت، اقدامی در راستای حمایت از آن ها باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ادعای آمریکا درباره کشتن عضو ارشد داعش در سوریه +جزئیات
واکنش شدیداللحن ایران به اتهامات بی اساس آمریکا درباره یمن
سیدحسین حسینی از استقلال جدا شد؟
مقصد غیرمنتظره برای علیرضا بیرانوند
سرمربی پرسپولیس مشخص شد
خوردن سیب مثل مسواک زدن عمل می‌کند؟
هم طیفی‌های آقای پزشکیان هنوز طلبکارند و تحمل شنیدن ندارند
اولین واکنش مسعود پزشکیان به رفتار مشاور جنجالی‌اش در برنامه زنده تلویزیونی
مشاور مسعود پزشکیان از کارشناس برنامه عصبی شد یا از پزشکیان؟
پاسخ سعید جلیلی به ادعاهای محمد جواد ظریف
اعلام دلیل قطع همکاری دانشگاه شهید بهشتی با مشاور جنجالی مسعود پزشکیان
محمد فاضلی علیه پزشکیان توییت زد؟ +عکس
۵ راهکار ساده و مفید که مغزتان سالم و جوان بماند
اعلام نتایج آخرین نظرسنجی انتخاباتی؛ نفر اول کیست؟
جشن طلاق یا عادی‌سازی یک فروپاشی
جنگ مورایس و نویدکیا برای اولین جام
واکنش تلویحی فرمانده سپاه به اظهارت ظریف +فیلم
وحشت رئیس‌جمهور قبرس پس از تهدید سید حسن نصرالله
رنگ‌هایی که پشه‌ها می‌پسندند
کپی چینی اینستاگرام رونمایی شد
انصارالله حمله به کشتی تیوتر را تأیید کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top