تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/03/30 - 20:21
کد خبر: 508143

فرهنگ سلامت باید از مهدکودک‌ها و مدارس اصلاح شود

 فرهنگ سلامت باید از مهدکودک‌ها و مدارس اصلاح شود

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به آغاز "طرح ملی نهضت سواد سلامت‌آموزی" گفت: نیاز داریم فرهنگ سلامت را از مهدکودک‌ها و مدارس اصلاح کنیم زیرا این امر باعث پیشگیری از بیماری‌ها می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  انسیه خزعلی بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه "طرح ملی نهضت سواد سلامت‌آموزی" در تهران اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدارهایی که با دولت‌های گذشته داشتند، همواره متذکر می‌شدند که چهار سال خدمت مدت کمی نیست و مثال می‌زدند که امیرکبیر سه سال فرصت خدمت داشت و کارهای ماندگاری از خود به جا گذاشت و در شهادت آیت‌الله رئیسی تعبیر ایشان این بود که آیت الله رئیسی نصاب جدیدی در خدمتگزاری به ملت را ایجاد کرد.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی با تاکید بر بازگشت به فرهنگ‌ اصیل اسلامی، بارقه‌هایی به سوی امید و بازسازی و رسیدن به تمدن بزرگ ایرانی اسلامی ایجاد کردند که یکی از این موارد، مسئله خانواده و اهمیت دادن به خانواده است به طوری که نخستین دولتی که در سالهای گذشته، سند تحول داشته، دولت شهید جمهور بوده است‌؛ در این سند دو فصل به مسئله زنان خانواده و جمعیت اختصاص یافته است که نشانگر اهمیت دادن دولت مردمی به موضوع خانواده است لذا معاونت زنان مسئله بازسازی فرهنگ، ایستادگی در مقابل نفوذهای فرهنگی، ارتقای فرهنگ را در اولویت کار خود قرار داده و در طرح‌های مختلفی که دارد به این موضوع توجه کرده است.

خزعلی ادامه داد: ارتقای سواد سلامت یکی از بحش‌های مورد توجه معاونت زنان است تا بتواند به مرور فرهنگ خانواده‌ها را ارتقا بدهد و فرهنگ تمدنی که ایران اسلامی در آن زبانزد است و می‌تواند الگو باشد را به جهان صادر کند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه نیاز داریم فرهنگ سلامت را از مهدکودک‌ها و مدارس اصلاح کنیم، گفت: سلامت در روح و جان اثرگذار است و عقل سالم باید در بدن سالم تجلی پیدا کند و سلامت و فرهنگ تغذیه صحیح می‌تواند باعث بالا رفتن ضریب هوشی شود و از چالش‌هایی مانند امراض مزمن جلوگیری کند و بنابراین بهترین کار این است که با اصلاح سبک زندگی و نوع تغذیه این سلامت را به جامعه بازگردانیم.

خزعلی با بیان اینکه در نهضت سواد سلامت‌آموزی، همیارانی از دانش‌آموزان همراه ما خواهند بود، بیان کرد: همانطور که در راهنمایی و رانندگی، طرح‌هایی اجرا شد و اثرات آن را دیدیم باید در نهضت ملی سواد سلامت‌آموزی نیز فرهنگ سلامت و پیشگیری از آسیب‌ها و تغذیه سالم را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به افزایش مصرف دخانیات در میان دختران کشورمان تصریح کرد: آسیب مصرف دخانیات در بین دختران چند برابر پسران است زیرا در مسائلی مانند ناباروری و سقط جنین، اثرگذار است‌ و حتی استعمال دود دست دوم در خانواده‌ها باید تبیین شود و دختران باید در مسئله سلامت به طور ویژه‌تری مورد توجه قرار گیرند؛ امیدواریم نهضت سواد سلامت‌آموزی باعث شود از دورن خانواده‌ها، اصلاح صورت گیرد و شاهد ایرانی سالم و پیشرو در مبارزه با بیماری‌ها و در پیشگیری قبل از درمان باشیم‌.

وی یادآور شد: یکی از موضوعاتی که شهید جمهور مطرح می‌کردند این بود که هرچه دولت در پیشگیری از بیماری‌ها سرمایه گذاری کند از بار هزینه‌های درمان بیماری‌ها کاسته می‌شود و این طرح از جمله طرح‌هایی است که با اجرای آن به پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌شود.

به گزارش تسنیم، "طرح ملی نهضت سواد سلامت‌آموزی" یک طرح تخصصی آموزش سلامت و سبک زندگی سالم است که در یک تعامل چهارجانبه با تمرکز بر روی سه قشر از مخاطبان در مدارس کشور آغاز شده است؛ مخاطبان این طرح شامل معلمان و مربیان پرورشی و سلامت مدارس، دانش آموزان و والدین است.

این طرح با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و دفتر طب ایرانی آن وزارتخانه، بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا و رویداد ملی خانواده وابسته به معاونت بانوان ریاست جمهوری در 11 استان کشور در دست اجراست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تشخیص سرطان با هوش مصنوعی
واکنش آمریکا به صحبت‌های پوتین
تلفات و خسارات سنگین طوفان آلبرتو بر مکزیک
ژاپن ۱۱ فرد و ۴۱ شرکت روسی را تحریم کرد
توجه ویژه به آموزش عالی همانند دولت سیزدهم باید ادامه یابد
قیمت نفت روند صعودی گرفت
برگزاری همزمان آزمون نهایی مدارس داخل و خارج از کشور برای نخستین بار
۳راهکار برای حمایت از بورس
شست و شوی گنبد مطهر امام‌رضا علیه السلام +فیلم
واکنش پوتین به ارسال سلاح از کره جنوبی به اوکراین
اهواز گرم‌ترین مرکز استان ایران؛ رگبار و رعد و برق در این مناطق
شرط من برای بازگشت به استقلال؛ تیم را برای قهرمانی ببندید!
بازیکن کلیدی سپاهان از این تیم خداحافظی کرد
گزینه جانشین بیرانوند در پرسپولیس؛ مگر اتفاق خاصی بیفتد تا جدا شوم
اعلام شرایط دقیق پرداخت وام بازنشستگان
مرد باشخصیت فوتبال ایران: هیچ وقت سرمربی استقلال و پرسپولیس نمی شوم
ماجرای خطرناک برای سرمربی ایتالیایی پرسپولیس
۲ غائب بزرگ کارزار انتخاباتی پزشکیان
راهکاری سریع برای داشتن خوابی راحت
درخواست زاکانی برای اختصاص وقت به مخبر +عکس
ماتزاری در ایتالیا زودتر از ایران سرمربی پرسپولیس شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top