تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/03/31 - 13:01
کد خبر: 508223

در دیدار باقری با وزیر خارجه قطر چه گذشت؟

در دیدار باقری با وزیر خارجه قطر چه گذشت؟

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در دیدار با وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد: شرایط منطقه‌ و منافع ملت‌های منطقه اقتضا می‌کند از همه ظرفیت‌ها برای توقف نسل‌کشی در غزه و حمایت از مردم مظلوم غزه بهره برد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه روز گذشته با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در دوحه ملاقات و گفتگو کرد.

در این دیدار باقری ضمن تبریک عید قربان، اقدام دولت قطر برای اعزام هیات عالیرتبه به تهران و ادای احترام به مقام شهدای پرواز اردیبهشت و تسلیت به دولت و مردم ایران را نشانه همدلی در شرایط سخت و عمق پیوند دوستی میان دو کشور و دو ملت ایران و قطر توصیف کرد.

علی باقری ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای، از نقش موثر شهید آیت الله رییسی و شهید امیرعبداللهیان در بنا نهادن مناسباتی بلندمدت و پایدار میان دو کشور تمجید نموده و اظهار داشت: شرایط منطقه‌ و منافع ملت‌های منطقه اقتضا می‌کند از همه ظرفیت‌ها برای توقف نسل‌کشی در غزه و حمایت از مردم مظلوم غزه بهره برد.

سرپرست وزارت امور خارجه با تاکید بر سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم مناسبات با همسایگان، تصریح کرد: سیاست همسایگی دولت آیت الله رئیسی امروز به فصل مشترک همه طرف‌هایی تبدیل شده که امنیت و توسعه پایدار را جستجو می‌کنند، لذا بدون تردید این اولویت راهبردی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بدون وقفه استمرار خواهد داشت.

در این دیدار شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر ضمن تبریک عید قربان و ابراز تسلیت مجدد به دولت و ملت ایران بابت فقدان رییس جمهور و وزیر امورخارجه کشورمان نقش ایشان در پیشبرد مناسبات دو کشور و نیز حمایت از ملت فلسطین را ممتاز خوانده و ابراز امیدواری کرد ملت ایران با گذر از این شرایط سخت و موفقیت در انتخابات پیشرو، با صلابت و قدرت بیشتر به پیشرفت در همه عرصه‌ها ادامه داده و مناسبات فی مابین بیش از گذشته ارتقا یابد.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با اشاره به تحولات منطقه و فلسطین و سیر رخدادهای غزه شرایط موجود را بسیار خطیر ارزیابی نمود و بر ضرورت تداوم رایزنی‌های دو کشور به منظور کمک به ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شبهه شورایعالی انقلاب فرهنگی برای تغییر نام دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
زارع‌پور: بیش از ۷۰ در صد خدمات دولت الکترونیکی شده است
اضافه‌شدن ۱۷ هزار تخت به بیمارستان‌ها در دولت سیزدهم
محدوده جغرافیایی مدارس برای ثبت‌نام دانش‌آموزان تغییر کرد
رأی اولی‌ها؛ دغدغه‌مند سرنوشت کشور
رفع توقیف ۸۰۰۰ خودروی توقیفی کشف حجاب به مناسبت عید غدیر
بهداد سلیمی: هر ۲ وزنه بردار ما شانس مدال المپیک هستند
ترامپ: آمریکا با بایدن به جنگ جهانی سوم کشیده می‌شود
ظریف و احمدی‌نژاد یک روح در دو جسم!
دولت روحانی می خواست اسرائیل را به رسمیت بشناسد؟
قالیباف در قم با نماینده آیت‌الله سیستانی دیدار کرد
چهره هایی که در لیست یحیی هستند
گزینه های نکونام برای خط آتش استقلال
کدام نامزدها بیشترین و کمترین قول را به مردم دادند؟
رشد ۱۰ برابری رفع تداخلات اراضی کشاورزی در دولت شهید رئیسی
۲ انتقال بزرگ فصل میان پرسپولیس- سپاهان
کابینه تل آویو در حال فروپاشی
کنایه زاکانی به مشاور پزشکیان برای پرت کردن میکروفن +فیلم
قالیباف به نفع جلیلی کنار می‌رود؟
روحانی کشور را با تورم ۴۴ درصدی تحویل شهیدجمهور داد‌
واکنش یک نامزد ریاست جمهوری به احتمال انصرافش از رقابت‌ها +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top