تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/03/31 - 13:50
کد خبر: 508230

فرش قدیمی را تعمیر کنیم یا فرش جدید بخریم؟

فرش قدیمی را تعمیر کنیم یا فرش جدید بخریم؟

اگر فرش دستبافت یا ماشینی شما هم آسیب دیده، اصلاً جای نگرانی نیست. چرا که با هزینه‌ی کمتر می‌توانید فرش قدیمی و کهنه خود را به راحتی تعمیر کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه با توجه به وضعیت اقتصادی نابه‌سامان خرید یک فرش نو قطعاً اصلاً به صرفه نیست. بسیاری از افراد با کهنه شدن و یا خراب شدن برخی از جاهای فرش خود به فکر تعویض آن می‌افتند اما برخی دیگر اقتصادی‌تر فکر می‌کنند و به جای تعویض به فکر تعمیر می‌افتند. خوب حالا چه کاری باید انجام داد تعمیر یا تعویض؟ با فرش نخ نما چه کنیم؟ ما در این مقاله از قالیشویی توحید قصد داریم شما را با روند تعمیر فرش در قالیشویی‌ها آشنا کنیم.

با فرش نخ نما چه کنیم؟ تعویض یا تعمیر؟

اگر فرش دستبافت یا ماشینی شما هم آسیب دیده، اصلاً جای نگرانی نیست. چرا که با هزینه‌ی کمتر می‌توانید فرش قدیمی و کهنه خود را به راحتی تعمیر کنید. با وجود اینکه کار تعمیر فرش کار به نسبت دشواری است به همین دلیل به تنهایی توسط یک فرد قابل انجام نیست در نتیجه باید در یک قالیشویی انجام شود. این حساسیت در فرش‌های دستبافت بیشتر است و باید به یک قالیشویی متخصص برای تعمیر این مدل از فرش‌ها مراجعه کنید. سپردن فرش به یک متخصص با تجربه تعمیر فرش مانند قالیشویی توحید می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. هزینه قالیشویی براساس میزان آسیب فرش می‌تواند متفاوت باشد.

احتمالاً قبل از اینکه بخواهید فرش خود را تعمیر کنید، دوست دارید روند کار تعمیر فرش را بدانید. ما در ادامه در این خصوص با شما صحبت کردیم.

آیا فرش من نیاز به تعمیر دارد؟

برخی از افراد همیشه تصور می‌کنند فقط باید اتفاق خاصی برای فرش‌شان افتاده باشد تا آن را تعمیر بدهند. اما باید بگوییم در واقع تعمیر فرش فقط مختص خرابی نیست بلکه اگر هر نوع فرسودگی و پوسیدگی در فرش خود مشاهده کنید باید به سرعت آن را برطرف کنید. شاید به مرور زمان و با استفاده زیاد، رنگ‌های فرش کمرنگ شده باشد و شما احساس کنید روح خانه‌تان از بین رفته، در این حالت اگر نیاز دارید تا رنگ‌ها را به حالت اولیه خود برگردانید باید آن را به قالیشویی بدهید تا تعمیر کند. همچنین ممکن است براثر اسباب‌کشی در حین جابه‌جایی گوشه‌ای از فرش جایی گیر کرده باشد و صدمه دیده باشد در این صورت نیز فرش شما نیاز به تعمیر خواهد داشت.

اگر آسیب‌هایی که به فرش شما وارد شده بسیار زیاد و وسیع باشد گاهی نیاز است نا الگوی فرش نیز تغییر کند. در این مرحله قالیشویی مقداری از طرح را به از فرش جدا خواهد کرد. پس اگر احساس می‌کنید فرش زیر پای شما فقط کمی فرسوده شده به سرعت برای تعمیر آن اقدام کنید چرا که هر چه زمان بگذرد آسیب گسترده‌تر خواهد شد. همچنین جدا از نوع آسیب، عدم تعمیر فرش، فقط باعث پیشرفت بیشتر مشکل در طول زمان و گران شدن هزینه تعمیر آن می‌شود.

کدام نوع آسیب‌های فرش قابل تعمیر است؟

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که آیا فرش نخ نما را می‌توان تعمیر کرد یا خیر؟ چه نوع آسیب‌هایی را می‌توان تعمیر کرد؟

آسیب حاشیه فرش

یکی از رایج‌ترین نوع آسیب فرش، خراب شدن حاشیه فرش است که در اثر سایش اتفاق می‌افتد. حاشیه‌های قالی همیشه در معرض دید هستند به همین دلیل به آسانی آسیب می‌بینند. در صورتی که هر گوشه‌ای از حاشیه‌ی فرش شما آسیب ببیند می‌توانید سریعاً به قالیشویی مراجعه و آن را تعمیر کنید.

تعمیرات حاشیه فرش همیشه به نسبت تعمیرات کرک اصلی، آسان‌تر و کم هزینه‌تر است. تعمیر حاشیه ممکن است دندانه‌دار کردن حاشیه‌ها یا افزودن حاشیه جایگزین باشد. ممکن است این تعمیر در فرش‌های دستبافت و بسیار قدیمی کمی متفاوت باشد. در این مدل‌ها بخشی از کرک را بیرون می‌آورند و دور هر نخ تار را بخیه می‌پیچند تا شبیه به حالت اولیه شود.

پارگی فرش

پارگی فرش جز آن دسته از آسیب‌های فرش است که به سادگی تعمیر می‌شوند. اگر با یک پارگی کوچک، شما دست به کار نشوید ممکن است پس ازگذر زمان بیشتر شود و نیاز به تغییر طرح پیدا کنید. همچنین هنگامی که به پاره شدن فرش خود اهمیت ندهید ممکن است مقدار آن بازتر و تعمیر آن سخت‌تر شود.

قالیشویی‌های حرفه‌ای تمامی فرش‌های شما را که دچار پارگی شدند را به راحتی تعمیر می‌کنند به گونه‌ای که گویی اصلاً این اتفاق رخ نداده و فرش اصلا پاره نبوده است. ترمیم پارگی معمولاً به عقب انداختن تارها و بازسازی قسمت کوچکی از فرش است.

بیدزدگی فرش

یکی دیگر از مشکلات و آسیب‌های فرش که نیاز به تعمیر دارد، بیدزدگی فرش است. بیدزدگی یکی از مشکلات رایج در هر قالی است. خبر خوشحال‌کننده این است که آسیب بید به طور کامل قابل رفع خواهد بود به شرط اینکه سریعاً اقدام به تعمیر کنید و خیلی شدید نباشد. اگر تیکه‌هایی از نخ و رنگ بر روی فرش شما از بین رفته است، به احتمال زیاد بیدزدگی رخ داده است. اگر جنس فرش شما پشمی است، باید حتماً مراقب آسیب‌های بعدی بیدزدگی باشید.

کپک زدن فرش

رطوبت باعث کپک زدن فرش می‌شود چرا که آب همیشه به راحتی می‌تواند به الیاف زیرین فرش شما نفوذ کند و باعث پوسیدگی آن شود اگر فرش شما خیس شد سعی کنید حتماً آن را سریعاً خشک کنید. اما اگر فراموش کردید و یا متوجه رطوبت نشدید، ممکن است آسیب‌های جدی به فرش وارد شود. یکی از آنها کپک‌زدگی است که در این حالت اگر سریع اقدام شود می‌توانید آن را به قالیشویی بدهید تا شسته و کاملاً فرش را خشک کنند اگر دیر متوجه شوید باید فرش کپک‌زده را به طور کامل تعویض کنید.

ارائه خدمات قالیشویی توحید

با توجه به توضیحات بالا اگر به دنبال تعمیر، شستن قالی، مبل‌شویی هستید می‌توانید از خدمات قالیشویی توحید بهره ببرید. این قالیشویی با ارائه بهترین خدمات می‌تواند به شما کمک کند. با استفاده از خدمات قالیشویی توحید می‌توانید فرش‌های قدیمی یا کهنه خود را به راحتی تعمیر کنید و مثل روز اول نو و تمیز تحویل بگیرید. در این صورت دیگر نیاز به تعویض نخواهید داشت.

منبع

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مشمولان بالای ۳۵ سال دارای دو فرزند از سربازی معاف شدند
ثبت قراردادها در سامانه خودنویس از این تاریخ الزامی شد
پشت پرده رفتارهای غیرطبیعی ظریف در ستاد پزشکیان!
به ساعت صفر جنگ در جبهه لبنان نزدیک می‌شویم؟
آیا پورمحمدی کنار می‌کشد؟ +فیلم
توهمات اپوزیسیون درباره تحریم انتخابات +فیلم
پیش فروش یک خودروی پرطرفدار ایران خودرو +جزئیات
پورمحمدی در نشست خبری: به نفع هیچ کاندیدایی کناره‌گیری نمی‌کنم
آقایان آمار اشتباه از دولت سیزدهم به مردم ندهند
قالیباف با آیت‌الله جوادی آملی دیدار کرد
کیفرخواست پرونده شهادت حاج قاسم صادر شد
ریال دیجیتال رونمایی شد
این ویدئوی یک دقیقه ای صهیونیست‌ها را وحشت‌زده کرد +فیلم
۵ عامل تحقق رشد مثبت تشکیل سرمایه ثابت در دولت سیزدهم
کار مهم شبکه لبنانی المیادین برای انتخابات ایران
نامه وزارت علوم درباره امکان تبدیل وضعیت استخدامی اعضاء هیأت علمی
اعلام آمار نهایی انتخاب رشته کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳
کاهش حمایت‌ها از ترامپ در نظرسنجی‌ها پس از محکومیت در دادگاه
دیکته به پزشکیان در لحظه سخنرانی +فیلم
شایعه فروش امتیاز تیم خاص فوتبال ایران؛ حیف است واقعا!
شوک سوم به پرسپولیس بعد از اوسمار و بیرانوند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top