تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/03/31 - 21:59
کد خبر: 508242

پزشکیان: اگر ندانیم کجا را می‌خواهیم نگاه کنیم مسائل حل نمی‌شود

پزشکیان: اگر ندانیم کجا را می‌خواهیم نگاه کنیم مسائل حل نمی‌شود

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر ندانیم کجا را می‌خواهیم نگاه کنیم مسائل حل نمی‌شود ولی در اجرا این واقعیتی است که در طول زمان اتفاق افتاده است، آمار و ارقام کاملاً گویاست که کجا قرار داریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  دومین مناظره مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی دقایقی قبل آغاز شد.

پزشکیان در بخش ابتدایی این مناظره خاطرنشان کرد: بنده هم تسلیت عرض می‌کنم حوادثی را که اتفاق افتاده است.وی افزود: قدم اول این است که باید ببینیم کجاییم، آن چیزی که آمارها نشان می‌دهد وضعیت ما را اگر دوربین‌های شما این را نشان بدهد این است که مصرف د‌هک بالا و دهک پایین به شدت وحشتناک است، مصرف د‌هک پایین و دهک های بالا اختلاف بسیار بالایی با یک دیگر دارند و کسانی که توانمند هستند بیشترین امکانات را دارند.

وی در ادامه گفت: در بحث جمعیت زیر خط فقر هم وضعیت ما بدتر شده است و این وضعیت استان‌های ماست و مناطقی که در حاشیه هستند به شدت وضعشان خراب است.پزشکیان تصریح کرد: اگر ندانیم کجا را می‌خواهیم نگاه کنیم مسائل حل نمی‌شود ولی در اجرا این واقعیتی است که در طول زمان اتفاق افتاده است، آمار و ارقام کاملاً گویاست که کجا قرار داریم.

قطعاً باید یارانه‌ها را هدفمند کرد

وی افزود: قدم اول این است که به یک زبان مشترک برسیم و اختلافات را کنار بگذاریم دولت منابعی را که تقسیم می‌کند باید هدفمند به آن مناطقی که هست بدهد.پزشکیان عنوان کرد: بانک‌ها ۵۵ درصد وام‌ها را به تهران می‌دهند و باقی مانده منابع را برای کل کشور هزینه می‌کنند این یعنی توسعه در شهرهای بزرگ و تهران و عدم توسعه در دیگر شهرها صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: با مدیریت خود مردم و دانشگاهیان و کارشناسان مسائل حل می‌شود، نسخه‌ای که باید داد به این سادگی نیست ولی قطعاً باید یارانه‌ها را هدفمند کرد و به درک‌های پایین داد و اجازه نداد درک‌های بالا یارانه بیشتر بگیرند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: لازمه این کار همان برنامه‌ای است که عرض کردم و با کنترل تورم صورت می‌گیرد، ما از اینور باید تورم را کنترل کنیم و رشد را اصلاح کنیم و اگر رشد ما درست نباشد مسائل حل نمی‌شود.وی عنوان کرد: کنترل نحوه سوخت و آموزش مردم در جهت این کارها نسخه‌ای نیست که به این سادگی در عرض ۴ دقیقه بتوانیم ارائه کنیم.

باید انسجام داخلی داشته باشیم و دعواها را کنار بگذاریم

پزشکیان در بخش دوم صحبت های خود عنوان کرد: با این دعواها و این اختلافات مشکلات ما حل نمی‌شود  و این وضعیت سفره مردم است که در زمان آقای دولت شهید رئیسی این اتفاقات افتاده است.وی افزود: بنده وزیر دولت آقای خاتمی بودم از نظر اقتصاد و شاخص بروید آن زمان را نگاه کنید، ما چرا به اینجا رسیده‌ایم برای اینکه بیخود با یکدیگر دعوا می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: هر کسی به ستاد بنده بیاید بنده آن را می‌پذیرم برای اینکه می‌خواهم رای بگیرم اما آن چیزی که به آن عمل می‌کنیم سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری است و این خط قرمز ماست.وی افزود: ما در همین تهران اگر مناطق محروم را نگاه کنید متوجه می‌شوید چه وضعیتی دارند، یعنی ما چابهار خوزستان را سیستان را نمی‌بینیم.پزشکیان خاطرنشان کرد: اینکه ما باید با تورم چه بکنیم و با شاخص‌ها چه کاری انجام بدهیم؛ این لازمش این است که انسجام داخلی داشته باشیم و دعواها را کنار بگذاریم.

وی افزود: بلوچستان و سیستان و خوزستان و مشهد و تمام اطراف مملکت وضعیتشان خیلی خراب است و و خوزستانی که تمام نفت و گاز کشور از آنجا بیرون می‌آید امکانات ابتدایی مدارس خود را ندارد.وی تصریح کرد: اگر با دنیا مشکلات خودمان را حل نکنیم بالای چندین میلیارد از بودجه مملکت هدر می‌رود، شما نگاه کنید قطر را و ببینید ما در چه وضعیتی هستیم و آنها در چه وضعیتی هستند، ما اگر دقیقاً قانون را عمل کنیم باید بازنشستگان و معلمان را ببینیم و طبق قانون با آنها عمل کنیم.

وی افزود: چه دولت شهید رئیسی و چه دولت روحانی چرا طبق قانون طبق تورم حقوق‌ها را افزایش ندادند این‌ها واقعیت‌هایی است که وجود دارد، اول باید با مردم صادق باشیم و با شعار دادن مشکلات حل نمی‌شود.وی در ادامه گفت: من نمی‌خوام بگویم در دولت شهید رئیسی وزیر کشاورزی را چرا گرفتند چرا درست شد ما مشکلمان اختلافات خودمان است و سیاست‌هایی که با دنیا داریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آغاز گسترده حراج سکه در مرکز مبادله از ساعت ۱۲ امروز
استراماچونی سرمربی استقلال می‌شود؟
مذاکره مدیرعامل پرسپولیس با سه گزینه نهایی
آمریکا به ایران مجوز داد؛ اپوزیسیون عصبانی شدند!
پس از عیدغدیر تکلیف اجماع روشن می شود؟
بعد از ترابی و بیرانوند، دو بازیکن دیگر هم با تیم جدید توافق کردند
بمب تراکتور در راه تبریز/ مربی سابق رئال مادرید سرمربی پرشورها می شود
معافیت پدران از خدمت سربازی
رهبر انقلاب به برگزیده المپیاد علمی چه گفتند؟ +فیلم
مخبر: خدمات شهید رئیسی با سیاه‌نمایی‌ها قابل انکار نیست
آخرین آمار از میزان رشد تعداد کاربران پیام رسان‌های داخلی
بیت‌کوین قرمز شد
شرط ۵۰۰ هزار دلاری باشگاه برای مهاجم آبی‌پوش
نتانیاهو طرح مبادله اسرا ، مورد تاییده کابینه جنگ را هم کنار گذاشت
حمله دوباره رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
آذر منصوری: پزشکیان آخرین فرصت ما است
بسته تحریمی جدید اروپا علیه روسیه
انتقاد نظامی ارشد کره‌شمالی از آمریکا بابت توسعه کمک‌ها به اوکراین
افتخارات دولت رئیسی کجا و خسارات دولتی که کسی گردن نمی‌گیرد!؟
بلای خلیج فارس بر سر استقلال!
نتایج روز دهم و برنامه بازی‌های روز یازدهم یورو ۲۰۲۴
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top