تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/03/31 - 22:06
کد خبر: 508243

زاکانی خطاب به پزشکیان: شما همان دولت سوم روحانی هستید +فیلم

زاکانی خطاب به پزشکیان: شما همان دولت سوم روحانی هستید +فیلم

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه دوره سیاه هشت‌ساله روحانی کشور را بر باد داد، گفت: آقای پزشکیان همان دولت آقای روحانی است و همان مسیر را دنبال می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در دومین مناظره صداوسیما، ضمن تسلیت حوادث تلخ اخیر، گفت:مردم ما کشوری ثروتمندیم. مشکلمان این است که این ثروت را درست توزیع نمی‌کنیم. آدرسی که آقای پورمحمدی می‌دهد غلط است و لذا زیاد توجه نکنید زیرا بیراهه است. کل این شعارها قبلاً داده شده است.

وی افزود: یارانه خانوار در حوزه بنزین، گاز و در حوزه برق، درست در کشور توزیع نمی‌شود. ما یک بسته داریم به نام بسته رفاه که هم یارانه طلایی داریم؛ توزیع عادلانه یارانه انرژی. هم ناظر به معیشت و مسکن و اشتغال و سلامت و تفریح مردم بسته داریم.این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: این صحبت‌ها که می‌شود از موضوع جلسه ما خارج است و معلوم نیست چقدر به کار مردم بیاید.

زاکانی بیان کرد: ما یک یارانه طلایی داریم؛ فقط در بحث خانوار، اگر بنزین، گاز و برق را که در نظر بگیرید، به خانواده سه‌نفره معادل ۲۰ گرم در سال یارانه می‌رسد. یعنی خانواده ۵ نفره ۱۱۰ میلیون یارانه در سال دارد؛ نقدینگی را هم زیاد نمی‌کند و از مالیات معاف است.وی ادامه داد: به میزان انتقال از سوخت‌های فسیلی به سمت سوخت‌های پاک هم سود مردم بیشتر می‌شود.

برای همه روستاییان، عشایر و بازنشستگان ثروت ایجاد می‌شود. چرا دلمان نمی‌خواهد مردم ثروتمند شوند.این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: البته یارانه انرژی بخش تولید در سر جای خودش هست و من فقط درباره این سه قلم در خانوار صحبت کردم.

زاکانی عنوان کرد: با این روش فقر مطلق هم قطعاً ریشه‌کن می‌شود، ۱۰۰ درصد مردم بهره‌مند می‌شوند؛ هرکسی خواست صرفه‌جویی کند و هر کسی خواست بیشتر مصرف کند از مصرف‌کننده کمتر بگیرد و تنظیم آن هم با دولت است.وی بیان کرد: پرونده اسراف هم‌بسته می‌شود و عدالت هم گسترش می‌یابد. این هدیه به شما و به‌ویژه زنان و دخترانی که در خانه محوریت و اساسی را دارند.این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: از اول شروع دولت هم برای خانوارها حساب ویژه باز می‌شود و این پول به حسابشان واریز می‌شود

به‌عنوان اعتبار به قیمت طلا که مصون از تورم است.

دولت پزشکیان همان دولت روحانی است

زاکانی در ادامه دور اول پاسخ به سؤالات، اظهار کرد: این نموداری است که نشان می‌دهد از همین ابتدای دولت خدمت، نفری ۲۲ میلیون در سال یارانه انرژی به اعتبار طلا داده خواهد شد و فقر مطلق از همین ابتدا ریشه‌کن می‌شود.

دهک اول بیش از 2 برابر شرایط ویژه پیدا می‌کند الا کسانی که بخواهند صرفه‌جویی نکنند.وی افزود: قیمت انرژی کاهش پیدا می‌کند، در حوزه بنزین ۳ هزار تومان حذف و ۱۵۰۰ تومان خواهد شد، و سایر قیمت‌ها هم تغییر نخواهد کرد.این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: درباره پرداخت یارانه به زنجیره؛ به انتهای زنجیره غلط است، من معتقدم باید به حلقه ماقبل زنجیره یعنی مصرف‌کننده پرداخت کنیم.

زاکانی مطرح کرد: آقای پورمحمدی آدرس غلط می‌دهد؛ آن نکات جدی را در زمان خودش باید بحث کنیم.وی بیان کرد: مشاوران آقای پزشکیان در جلسه‌شان گفتند که دولت آقای رئیسی سه سال فلاکت‌بار بود. خود آقای پزشکیان نماینده، وزیر و ... بودند؛ بهتر است پاسخگو باشند به‌جای مطالبه و توصیه‌های اخلاقی.این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دوره سیاه هشت‌ساله روحانی کشور را بر باد داد و سه سال دولت آقای رئیسی از آن هشت سال بهتر است و شهید رئیسی از آقای رئیسی زنده مؤثرتر است.

زاکانی عکسی از صف‌های سبد کالا در دولت روحانی نشان داد و گفت: این‌ها مردم را بیچاره کردند و به فلاکت کشاندند و مسکن مهر را مزخرف گفتند ولی اکنون در ستاد آقای پزشکیان هستند. گفتند با فساد مبارزه می‌کنیم ولی وقتی برادر آقای رئیس‌جمهور وقت را می‌خواستند احضار کنند، آقای رئیس‌جمهور گفت اگر او را احضار کنید من اعلام جنگ می‌کنم.

وی ادامه داد: برادر معاون اول رئیس‌جمهور را به اتهام قاچاق حرفه‌ای ارز گرفتند. وقتی دولت را تحویل گرفتند وعده 100 روزه دادند و بعداً گفتند که مگر انسان بی‌عقل است که 100روزه اتفاقی بیفتد.  این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: به شعور مردم توهین کردند و گفتند در ۱۰۰ روز مشکل را حل می‌کنیم. وقتی از درون اتاق‌های شیشه‌ای و ماشین‌های آن‌چنانی مسیر را دنبال کردند ۲۰۵ هزار میلیارد بدهی‌شان در سال ۹۲ بود ولی وقتی تحویل دادند ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی داشتند. بودجه یک سال را آقای روحانی پیشخور و دولت را بدهکار کرد.

زاکانی با تأکید بر اینکه شیردال تقلبی بهتان دادند، گفت: ۸ سال این مملکت در دولت آقای روحانی رئیس‌جمهور نداشت.وی تأکید کرد: وقتی قطار تبریز آتش گرفت و ۴۵ نفر به رحمت خدا رفتند وزیر دولت وقت که الان در ستاد پزشکیان است، گفت مردم بیمه‌اند گویی مشکل فقط همین است.این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: آقای پزشکیان همان دولت آقای روحانی است و همان مسیر را دنبال می‌کند.

زاکانی در پاسخ به مرحله دوم سؤالات بیان کرد: از توصیه های اخلاقی آقای پزشکیان تشکر می‌کنم. اما دعوا بر سر حقوق مردم است وگرنه مخلص شماییم و دوستیم.پزشکیان: پدر مردم را درآوردید.زاکانی خطاب به پزشکیان گفت: شما درآوردید نه ما؛ شما ۵ دور نماینده مجلس بودید، یک دور نایب رئیس مجلس و یک دور وزیر بودید و باید به مردم بگویید که چه کار کرده‌اید و همیشه که نمی‌شود طلبکار بود.درباره ترامپ هراسی آقای پورمحمدی راه به جایی نمی‌برد.

پورمحمدی در پاسخ گفت:من از قویترین‌ها بوده ام اشتباه نکنید؛ از این بیانات هم نفرمایید؛ اگر کسی بخواهد مقابل ترامپ بایستد ماییم. خواهید دید در آینده چه می‌شود.زاکانی خطاب به پورممحمدی بیان کرد: با اسناد کرسنت آقای پورمحمدی بگوید که چه کرده است.وی درباره نظام سلامت، اظهار کرد: بهداشت‌کاران، پزشکان، پرستاران، ماماها و...  بزرگترین سرمایه ما هستند؛ ما شبکه بهداشت را تقویت خواهیم کرد و پیشگیری را مقدم بر درمان می‌دانیم.

بیمه پایه رایگان را تکمیل می‌کنیم، این کار را دولت شهید رئیسی انجام داد و ما آن را ادامه می‌دهیم. ۶ دهک مردم بیمه تکمیلی می‌شوند و ما بیمه‌ها را با مبنای تعرفه دولتی عمق می‌دهیم.این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ۴۰ درصد مردم درمانشان در طرح ما رایگان می شود، گفت: الان ۸۵ درصد درمان در حوزه بیمارستانهای دولتی است. بیماران صعب العلاج همه در طرح ما کلا در بیمارستان های دولتی رایگان می شود.زاکانی تأکید کرد:  دولت از بخش خصوصی خرید راهبردی خواهد کرد. این خیلی مهم است. و مسیر تحول را به سمتی می برد که سلامت در زندگی افراد بتواند اسباب حفظ و صیانت شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترس اصلاح طلبان از زاکانی نمایان‌تر شد +جزئیات
امشب؛ چهارمین مناظره نامزدهای ریاست‌ جمهوری در رسانه ملی
جزئیات خدمات رسانی ویژه مترو در روز عید غدیر منتشر شد
وزیر نفت: طرح‌های نفتی افتتاح شده برای ۱۵ هزار نفر اشتغال‌زایی دارد
نوینی‌فرد: رسالت اصلی تشکل‌های دانشجویی افزایش مشارکت است
سخنرانی مهم رهبر انقلاب در روز عید غدیر
کوثری: حضور حداکثری در انتخابات به رئیس‌جمهور برگزیده اقتدار بیشتری می‌دهد
بهره‌برداری از ۱۷ طرح بزرگ نفت، پالایش و پتروشیمی در ۷ استان
اعلام نتایج اولیه رشته‌های دارای شرایط خاص کنکور کارشناسی‌ ارشد
ارتقای دو دانشکده به دانشگاه در شورای گسترش وزارت علوم تصویب شد
موکب دانشگاه امیرکبیر در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر برپا می‌شود
ثواب اطعام روز غدیر
پزشک سابق کاخ سفید: بایدن باید تست مخدر بدهد!
کاپیتان پرسپولس تصمیمش را برای فصل بعد گرفت
۵ ترفند برای پیشگیری از کم‌آبی بدن!
تصمیم مهم استقلال برای خط دروازه؛‌گلر خارجی آبی پوش می‌شود
رونمایی از قدرتمندترین سلاح لیزری جهان
ماجرای بررسی ادعای ربیعی در اخراج ۹۹ استاد دانشگاه
تایید انتخاب ۶ نفر از روسای دانشگاه‌های کشور
یورو کاهشی شد
ستاره‌ای یاغی نشد/ پایان زودهنگام یک جنجال؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top