تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/03/31 - 22:17
کد خبر: 508246

قاضی‌زاده: در دهه ۹۰ سفره ایرانی‌ها ۳۰ درصد کوچک شد

قاضی‌زاده: در دهه ۹۰ سفره ایرانی‌ها ۳۰ درصد کوچک شد

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در دومین مناظره صداوسیما گفت: در دهه ۹۰ سفره ایرانی‌ها ۳۰ درصد کوچک شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره صداوسیما گفت:  در دهه ۹۰ سفره ایرانی‌ها ۳۰ درصد کوچک شد.سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ابتدای این مناظره گفت: ابتدائاً پیروزی تیم والیبال ایران را در دو بازی آمریکا و هلند تبریک می‌گویم که به دنبال تعویض مربی خارجی و آوردن  مربی ایرانی بود. نتیجه تکیه به درون کشور و جوانان، پیروزی است.

وی افزود: وظیفه حکومت اسلامی این است که نگذارد فقر در جامعه ریشه بدواند و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که برخورد با ریشه‌های فقر انجام شود. فقر در شرع ما امر نامطلوبی است و اسلام جامعه را مرفه می داند و فقر را معادل بی ایمانی می شمارد. لذا نباید بگذاریم فقر ریشه بدواند؛, باید با ریشه های فقر مقابله  کنیم و از آنها که امکان تامین معاش ندارند دستگیری کنیم.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: متاسفانه در دهه ۹۰ وضعیت خوبی طی نکردیم، رشد اقتصادی نزدیک به صفر و ماحصل این شد که ۳۰ درصد سفره ایرانیان کوچک شد. و با وجود اینکه در دولت قبلش ضریب جینی اصلاح شده بود ولی در دولت آقای روحانی بیشتر شد.

وی افزود: ۱۰۰ میلیارد دلار توزیع کردیم اما ماحصلش افزایش رفاه عمومی نشد و به نفع قاچاقچیان سوخت شد یا افرادی که از یارانه بیشتر استفاده می کردند. قطعی برق تابستان و گاز زمستان را هم که بهتر از من می دانید. الان به نحوی رسیده که بخشی از حاملهای انرژی را باید وارد کنیم.نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: الان ۳۰ درصد جامعه ایران کمتر از ۱۲ میلیون در آمد دارند و نیازمند کمک هستنند.

در برخی خانوارها حتی یک شاغل نیست و برخی هم شغل موثری ندارند. لذا اقدام اساسی توسعه شغل و شاغل کردن حداقل یک نفر از اعضای خانواده و ارتقای وضعیت درآمدی مشاغل است. در دورانی که در بنیاد شهید بودیم فقر مطلق را ریشه کن کردیم.وی افزود: دو برنامه اصلی داریم: یکی اینکه دارایی‌هایی که در اختیار دولت است ولی برای مردم است مثل شرکت و سهام و زمین را به خود مردم منتقل کنیم  و بعد هم اصلاح سازوکارهای مندرج در هدفمندی یارانه ها که ناقص انجام شده است. در دولت احمدی نژاد ارزش یارانه ۴۵ دلار بود بعد شد ۳ دلار و در دولت سید محرومان ۱۱ دلار شد.

یک کارت اعتبار انرژی به خانواده‌ها خواهیم داد

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ادامه مناظره گفت: قبل از اینکه ادامه توضیحات را بدهم لازم است بنده هم به نوبه خودم به مردم گیلان و کاشمر بابت حوادث تلخ اخیر تسلیت بگویم. سؤالی که از آقای پورمحمدی و پزشکیان دارم این است که بالاخره این تحریم و روابط سال‌هاست که وجود دارد چرا عملکرد دولت‌های متوبع شما و دولت سیزدهم متفاوت است. وی افزود: آقای پورمحمدی هم در همه دولت‌ها بوده است اگر کسی نقشی داشته باشد اولین نفر ایشان است.

سؤال این است که نمودارهایی که آقای پزشکیان ارائه می‌دهد با چه روشی می‌خواهد اجرا شود؟  قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با اشاره به طرح خود در زمینه حامل‌های انرژی، گفت: یک کارت اعتبار انرژی به خانواده‌ها خواهیم داد. ۲ قالب کلی داریم؛ پوشش همگانی برای اصلاح ناترازی انرژی و بازتوزیع منابع شبیه آنچه آقای زاکانی فرمودند منتها طرح ما پلکانی و براساس پول ملی ماست.وی افزود: براساس اینکه هر خانوار ایرانی ۲ خودرو دارد منابع یارانه را در سال اول ۴۰، سال دوم ۶۰ و سال سوم به ۹۰ میلیون تومان اعتبار انرژی در اختیار خانوارها قرار می‌دهیم و اضافه آن هم به پشتیانی از کالابرگ‌هایی که در اختیارشان هست، اختصاص می‌یابد.

شهید رئیسی با مشکلات و فساد کنار نمی‌آمد

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در ادامه این مناظره گفت: فرق شهید رئیسی بزرگوار با بقیه این بود که شهید رئیسی با فساد  کنار نمی‌آمد و خودشان اولین گزارش دهنده فساد بودند. نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم عزیز، در حوزه سلامت اولویت اول ما این است که شما بیمار نشوید؛ چه جسمی و چه روحی روانی و چه سلامت معنوی و موضوع آسیب‌های اجتماعی.

وظیفه دولت این است که موتور ایجاد بیماری‌ها را خاموش کند. آلودگی هوا و خاک و آلودگی صوتی و مواد غذایی معیوب را درست کند؛ کم تحرکی و نیاز به نشاط را درست کند.وی افزود: در حوزه سلامت اولویت اول ما این است که شما بیمار نشوید ابعاد سلامتی هم گسترده است هم جسمی، هم روانی و  بقیه موارد است.

در تهران با اوضاع زیست محیطی تقریباً کسی نیست که دچار بیماری نشود تعداد روزهایی که هوا پاک است بسیار اندک است.  کسی هم که بیمار شد نباید رهایش کنیم و صرفاً در شهرهای بزرگ خدمات درمانی و بهداشتی دریافت کنند.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد:  نظام بیمه ای ما در دهکهای پایین تر باید پوشش خود را افزایش دهد. باید پزشک به شهرستانها اضافه  کنیم. ۶ هزار تخت بیمارستانی بویژه در بین محرومین در دولت آقای رئیسی افتتاح شد. ۱۰ هزار پزشک به مناطق محروم اعزام شد. و ۱۲ میلیون نفر تحت پوشش خدمات درمان قرار گرفتند درحالی که قبلش تحت پوشش بیمه نبودند.  نباید کسی به خاطر درمان دچار فقر شود؛ سه دهک پایین باید تحت پوشش قرار بگیرند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ماجرای بررسی ادعای ربیعی در اخراج ۹۹ استاد دانشگاه
تایید انتخاب ۶ نفر از روسای دانشگاه‌های کشور
یورو کاهشی شد
ستاره‌ای یاغی نشد/ پایان زودهنگام یک جنجال؟
بخشنامه جدید بانک مرکزی برای پرداخت وام اشتغال
اعلام تمهیدات ترافیکی پیاده روی غدیر
ظریف تعادل خود را از دست داده؟ +فیلم
چای دبش برای کدام دوره است ؟ +فیلم
مقصر جدایی بیرانوند از پرسپولیس؛ آقا واقعا دمت گرم!
محدودیت‌های ترافیکی جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران +فیلم
آغاز گسترده حراج سکه در مرکز مبادله از ساعت ۱۲ امروز
استراماچونی سرمربی استقلال می‌شود؟
مذاکره مدیرعامل پرسپولیس با سه گزینه نهایی
آمریکا به ایران مجوز داد؛ اپوزیسیون عصبانی شدند!
پس از عیدغدیر تکلیف اجماع روشن می شود؟
بعد از ترابی و بیرانوند، دو بازیکن دیگر هم با تیم جدید توافق کردند
بمب تراکتور در راه تبریز/ مربی سابق رئال مادرید سرمربی پرشورها می شود
معافیت پدران از خدمت سربازی
رهبر انقلاب به برگزیده المپیاد علمی چه گفتند؟ +فیلم
مخبر: خدمات شهید رئیسی با سیاه‌نمایی‌ها قابل انکار نیست
آخرین آمار از میزان رشد تعداد کاربران پیام رسان‌های داخلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top