تاریخ انتشار: جمعه 1403/04/01 - 10:15
کد خبر: 508261

۲ غائب بزرگ کارزار انتخاباتی پزشکیان

۲ غائب بزرگ کارزار انتخاباتی پزشکیان

چهره‌های شاخص اعتدالی به کارزار انتخاباتی پزشکیان پیوستند، برخی دیرتر و برخی شاید اعلام حمایت خود را به لحظات آخر انداختند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یک هفته مانده به پایان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری، مسعود پزشکیان در حال رونمایی از حداکثر توان کارزار تبلیغاتی خود است. او در خط مقدم کارزار تبلیغاتی خود توانست حمایت چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا را جلب کند، در گام دوم نیز سفرهای انتخاباتی خود را به مقصد استان‌های هدف رای اصلاح‌طلبان با احتمال رای بالاتر شروع کرد.

کارزار انتخاباتی پزشکیان اگرچه با ظرفیت حداکثری اعلام پشتیبانی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان کار می‌کند، حسن روحانی رئیس دولت تدبیر و امید و عبدالناصر همتی نامزد دور قبلی انتخابات تاکنون بزرگترین غائبان حامیان پزشکیان بوده‌اند. سکوت همتی را به احتمال بتوان پای بی‌تفاوتی اصلاح‌طلبان نسبت به اعلام نامزدی او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ دانست.

در عین حال حسن روحانی از حمایت اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۶ و ۱۴۰۰ برخوردار بود، او به احتمال بالاتر در روزهای نزدیک‌تر به انتخابات به این کارزار خواهد پیوست و جبهه متحدی را با اصلاح‌طلبان تشکیل خواهد داد. از رهبران جریان اصلاح‌طلبی نیز مهدی کروبی نامزد انتخاباتی سال ۱۳۸۸ در میانه‌های راه تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم به حمایت از پزشکیان پیوست.

چرخ ستادهای انتخاباتی پزشکیان با برگزاری میزگرد پربحث سیاسی سرعت گرفت و در میزگرد فرهنگی پزشکیان و طرح دیدگاه‌های فرهنگی او روان‌کاری شد. کلیدواژه‌های حق و عدالت در طرح مباحث فرهنگی و آموزشی پزشکیان نیز پررنگ بود و در کنار موضوع جلوگیری از اخراج اساتید و رفع تعلیق دانشجویان محروم شده از تحصیل چشمگیر بود.

سبد رای اصلاح‌طلبان کجاست؟

پزشکیان مقصد سفرهای استانی خودش را از استان‌های اصلی سبد رای اصلاح‌طلبان انتخاب کرد. این نامزد اصلاح‌طلب می‌داند فرصت زیاد نیست و نظرسنجی‌ها نیز حکایت از فاصله نزدیک او با رقبا دارند ولی انتخاب قم، تهران و اصفهان نشان داد جمعیت مخاطب سخنان پزشکیان برایش اهمیت بیشتری داشته است.

پزشکیان به وضوح محور فعالیت انتخاباتی خودش را انتقاد از تحریم‌ها قرار داد. نامزد ۷۰ ساله اصلاح‌طلبان که در میزگرد سیاسی گفته بود با تحریم شاید بتوان زنده ماند ولی نمی‌توان پیشرفت کرد، این بار در جمع مردم اصفهان گفت «شعب ابی طالب در صدر اسلام، ۳ سال طول کشید نه ۴۰ سال، نه مثل حالا که قاطبه مردم در شعب ابی طالب قرار دارند اما عموم مسـٔولین و خانواده های آنها، مدافعان تحریم و کاسبان تحریم در قلعه های امن، در ناز و نعمت زندگی می کنند و از مردم انتظار دارند تا ابد در شرایط سخت زندگی کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
استقبال مردم پایتخت از مهمانی باشکوه ۱۰ کیلومتری عید غدیر
مراسم چهلمین روز شهادت امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم
عید غدیر، میهمان موکب‌های دانشگاهی باشید
گزارش تصویری پنجمین مناظره نامزدهای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری
اهدای عیدانه رهبر انقلاب به دریادلان حاضر در جزایر نازعات
قاضی‌زاده‌ هاشمی به نامزدهای ریاست‌جمهوری عیدی داد +فیلم
رهبر انقلاب: مهمترین اثر مشارکت بالا که به آن اصرار داریم سرافرازی جمهوری اسلامی است
از واقعه غدیر چه می‌دانیم؟!
میراحمدی: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات آمادگی کامل دارد
قالیباف در مناظره پنجم: باید دقت کنیم که در نقشۀ دشمن حرکت نکنیم
جلیلی در مناظره پنجم: نباید روستا را به یک جایی که فقیر و محروم است نگاه کنید
زاکانی در مناظره پنجم: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهیم
قاضی‌زاده در مناظره پنجم: ۱۴ اقدام اجرایی را با قوت انجام می‌دهم
رهبر انقلاب: کسی که توانایی استفاده از فرصت‌ها را داشته باشد اصلح است
رهبر انقلاب: برخی با لبخند دشمن خاطرشان جمع و با لالایی دشمن خوابشان می‌برد+فیلم
فرد اصلح از نظر رهبر انقلاب کیست +فیلم
عکس| دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم در روز عید غدیر
نامزدها در راه برگزاری آخرین مناظره
نرخ تورم نزولی میراث شهید رئیسی برای دولت آینده
رهبر انقلاب: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات مهم است
بیانیه ۳۰۰ نفر از اساتید، فارغ‌التحصیلان، دانشجویان دانشگاه شریف در حمایت از جلیلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top