تاریخ انتشار: جمعه 1403/04/01 - 18:19
کد خبر: 508291

فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های شدید محلی از امروز

فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های شدید محلی از امروز

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور درباره فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های شدید محلی از امروز جمعه تا یکشنبه هفته آینده هشدار داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسین ظفری معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های شدید محلی از امروز جمعه تا یکشنبه هفته آینده هشدار داد.

وی گفت: در این بازه زمانی احتمال بروز رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ وجود دارد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: این سامانه بارشی امروز جمعه آذربایجان شرقی، اردبیل، شرق خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران، شنبه آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان غربی، دامنه و ارتفاعات در استان‌های تهران، البرز، مازندران و شمال غربی سمنان ویک‌شنبه نیمه جنوبی اردبیل، شمال آذربایجان غربی، شرق آذربایجان شرقی، دامنه و ارتفاعات سمنان را بر می‌گیرد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پدیده پیش رو مخاطراتی مانند جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جاده‌ای کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی را برای استان‌های مذکور به دنبال خواهد داشت.

ظفری همچنین به سامانه دوم بارشی نیز اشاره کرد و گفت: سامانه دوم از روز جمعه هفته آتی شروع و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت و در پی آن وزش باد شدید و در مناطق مستعد توفان گرد و خاک شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی را بر خواهد گرفت و در مناطق مستعد توفان گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن درختان را به دنبال خواهد داشت.

وی توصیه کرد: پرهیز از کویرنوردی، عدم جابجایی با گلایدر، هواپیماهای سبک و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم پارک و عبور و مرور خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان و عدم سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از بادگیر در باغات و قیم برای نهال‌ها، بسته نگه داشتن درب سالن‌های پرورشی را مهم خواند.

این عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور افزود: این هشدار مدیران کل مدیریت بحران استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، تهران، البرز، سمنان و خراسان شمالی اعلام و ابلاغ شده است که نسبت به تشکیل جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان‌ها اهتمام لازم را داشته باشند. همچنین اعلام آماده باش کامل به اعضای ستاد استان‌های مذکور شده است تا اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی به همراه هشداردهی و اطلاع رسانی عمومی در رسانه‌های محلی را معمول کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ائتلاف نامزدهای جبهه انقلاب یک ضرورت اسلامی است
تظاهرات ضدآمریکایی در پیونگ‌یانگ هم‌زمان با سالگرد جنگ کره
کشور میزبان لاهه، سفیر تل‌آویو را فراخواند
یک کاندیدای ریاست جمهوری انصراف داد
تلاش پیشکسوتان استقلال برای حفظ کاپیتان!
بیانیه بسیج جامعه پزشکی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری
اظهارنظر مهم سخنگوی ستاد انتخابات درباره انصراف نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری
صیانت از قانون
آمادگی مترو تهران برای خدمات‌رسانی در مراسم اربعین شهدای خدمت
سردار فدوی: با مشارکت حداکثری در انتخابات، به دشمن اجازه خطای محاسباتی ندهیم
توضیحات مسی درباره مصدومیتش
کاخ سفید: کمک‌های نظامی به تل آویو ادامه دارد
تاکید وزرای خارجه مصر و ترکیه بر آتش‌بس در غزه
ادعای کاخ سفید درباره جلوگیری از جنگ لبنان و اسرائیل
محورهای رایزنی «پوتین» و «مخبر»
عیادت از جمشید هاشم‌پور در روز عیدغدیر
چرا آخرین گفت‌وگوی نامزدها با مردم پخش نشد؟
سیدحسن خمینی: کسی نباید نسبت به این انتخابات بی‌تفاوت باشد
اطلاعیه ستاد انتخابات درباره حضور نماینده کاندیداها در شعب اخذ رای
تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی
زاکانی: در صحنه انتخابات خواهم ماند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top