تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/02 - 09:21
کد خبر: 508312

ظریف پشت تلفن درباره پزشکیان چه می گوید؟

ظریف پشت تلفن درباره پزشکیان چه می گوید؟

چشم امید نامزدها بر اساس پیش‌بینی‌ها به چند هزار رای اختلافی است که شاید درنهایت به کار آنها بیاید و برای پیروزی باید روی همین میزان آرای کم نیز تمرکز کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ادبیات آمیخته به حق و عدالت و توجه به فقرا و محرومان در روستا حداقل با ۲ هدف از سوی نامزد جبهه اصلاحات دنبال می‌شود. یک هفته مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌بینی‌های انتخاباتی برآورد ۵۰ درصدی از مشارکت دارند و بر همین اساس طیف زیادی از جامعه خاکستری و طبقه متوسط جامعه از نقطه نظر کارشناسان ستادهای انتخاباتی مسعود پزشکیان جایی در سبد رای او ندارند.

توجه طبقات آسیب‌پذیر اجتماعی به شعارهای عدالت‌محور در همه ادوار انتخاباتی، مسعود پزشکیان نامزد جبهه اصلاحات را نیز مجاب کرده تا به این بخش رو بیاورد. اشاره‌های متعدد او به محرومیت‌های مرزی استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان و جامعه اهل سنت علاوه برای جلب آرای قومیتی شعارهای عدالت‌محور نیز مقدم بر آزادی‌های سیاسی قرار دهد.

وجه مشترک این شعارها با صحبت‌های حداقل یکی دیگر از نامزدهای جدی‌تر این دوره از رقابت‌ها، آرای مشترک مسعود پزشکیان و محمدباقر قالیباف را سبدگردانی می‌کند. پزشکیان و قالیباف تنها رقبای اصلاح‌طلب و اصولگرای این دوره از رقابت‌ها هستند که در مقام مجادله و تقابل با یکدیگر برنیامده‌اند و در عمل در برخی موضوعات تشریک مساعی و تفاهم موضوعی هم از خود نشان داده‌اند.

داده‌های نظرسنجی‌های روزهای اخیر علت این حرکت ظریف انتخاباتی آنها را آشکار می‌کند. در صدر نظرسنجی‌ها پزشکیان و قالیباف در یک رقابت جدی به سر می‌برند و برخلاف برخی ادوار گذشته دوقطبی‌سازی و دشمنی به کار نمی‌آید، بلکه باید اعتماد بیشتری جلب کنند.

چشم امید نامزدها بر اساس پیش‌بینی‌ها به چند هزار رای اختلافی است که شاید درنهایت به کار آنها بیاید و برای پیروزی باید روی همین میزان آرای کم نیز تمرکز کنند.

این مرز شکننده آرا، اصلاح‌طلبان را به فکر رو کردن برگ انتخاباتی دیگری هم انداخت. در آخرین ابتکار انتخاباتی ستادهای مسعود پزشکیان، فعالان و چهره‌های این جریان در قالب گفت‌وگوهای تلفنی با شهروندان تلاش کردند تا آنها را قانع به شرکت در انتخابات کنند.

محمدجواد ظریف، آذر منصوری، عباس عبدی، شهیندخت مولاوردی، علیرضا علوی‌تبار و چهره‌های دیگر در این گفت‌وگوهای تلفنی مشارکت داشتند. در این کارزار در قالب دستورالعمل‌هایی از حامیان پزشکیان خواسته شده تلفن را بردارند و هم درباره انتخابات با بقیه مردم حرف بزنند. از دیگر چهره‌های جدیدی که رسما به کارزار حمایت از پزشکیان پیوستند، محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

ظریف بدون شک مصمم‌ترین و فعال‌ترین عضو ستاد انتخاباتی پزشکیان بوده است. وزیر امور خارجه دولت حسن روحانی در توییت جدید خود نوشت اینکه می‌گوییم شنبه ۹ تیر از رئیس‌جمهور پزشکیان استقبال خواهیم کرد یک پیش‌بینی نیست بلکه بیان یک امید است. پزشکیان البته در مناظره دوم تلویزیونی مقابل رقبایش که او را ادامه دولت روحانی می‌دانستند این جمله کلیدی را تکرار کرد که «من ادامه دهنده دولت آقای خاتمی هستم، اگر آن دوران خوب بود به من رای بدهید، اگر ادامه وضعیت فعلی را می‌خواهید به اینها رای بدهید.»

ظریف در تماس‌های تلفنی خود به شهروندان گفت: می‌دانیم که تردیدهایی برای شرکت در انتخابات دارید یا حتی تصمیم گرفته‌اید که در انتخابات شرکت نکنید. شرکت نکردن در انتخابات ضمن اینکه حق شماست ولی این را هم در نظر بگیرید که به معنای رای ندادن نیست بلکه به معنای رای دادن به اقلیت است، یعنی آن اقلیتی که می‌توانند زمام اجرایی کشور را برعهده بگیرند و باور کنید که تاثیر دارد. می‌خواستم خواهش کنم یک بار در این زمینه بررسی کنید. ممنونم. ببخشید مزاحم شد.

آذر منصوری نیز در این تماس‌ها گفت: تماس گرفتم که آیا شما تصمیمی درباره انتخابات گرفته‌اید یا خیر؟ ما در شرایطی هستیم که در این انتخابات فردی به میدان آمده که تفاوت دارد و چنانچه رای بیاورد، می‌تواند زندگی مردم ایران را بهتر کند، زندگی جوان‌های ما را بهتر کند. جامعه و حاکمیت مسیری را طی کرده است و حداقل در این شرایط می‌توان گفت که اگر جناب آقای پزشکیان پیروز این انتخابات باشد، حتما زندگی مردم بهتر از وضعیتی است که الآن با آن مواجه هستند.

عباس عبدی هم در این تماس‌ها گفت: من در ۳ انتخابات قبلی شرکت نکردم ولی در این انتخابات به دلایل مفصلی که تاکنون نوشته‌ام فکر می‌کنم که وظیفه دارم شرکت کنم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اطلاعیه جدید ستاد انتخابات کشور؛ یک نامزد رسما انصراف داد
آمادگی مترو برای مراسم اربعین شهدای خدمت
بی‌خبری پزشکیان از توییت منتشر شده خودش! +فیلم
زمان انصراف نامزدهای انتخابات در قانون +فیلم
اولین خرید فصل استقلال؛ مدافع جدید آبی‌ها از اصفهان می‌آید
تقاضای ستاد انتخابات کشور از نامزدها در خصوص انصراف
بورس به پیشواز انتخابات رفت/ دلایل رشد بورس
رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در برخی استان‌ها
اقدام غیرمنتظره؛ سپاهان دست روی نکونام گذاشت
خرید غیرمنتظره برای پرسپولیس
توئیت معنادار قالیباف تنها چند ساعت مانده به آغاز انتخابات
پیشتازی ترامپ در انتخابات آمریکا در آستانه مناظره
زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید
‌سراشیبی مرگ و فروپاشی برای گروهک منافقین
اپوزیسیون ورشکسته به دنبال تحریم انتخابات
تقدیر شورای عالی اجماع نیروهای انقلاب از قاضی‌زاده
کره شمالی باز هم تسلیحات جدید رونمایی کرد
معنی آرای باطله در انتخابات
آب خلیج فارس به رفسنجان رسید
کودتای بولیوی با تغییر رئیس ارتش شکست خورد
محکومیت کودتا در بولیوی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top