تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/02 - 14:47
کد خبر: 508388

چگونه یک وکیل دادگستری خوب انتخاب کنیم؟

چگونه یک وکیل دادگستری خوب انتخاب کنیم؟

وکیل دادگستری به کسی گفته میشود که دانش و اطلاعات کافی در زمینه قوانین کشور خود را دارد. برای این منظور، وی تحصیلات عالی در رشته حقوق یا رشته های مرتبط را به پایان رسانیده و حداقل مدرک لیسانس را از یکی از دانشگاه های حقوق دریافت کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه نیاز به استفاده از خدمات یک وکیل دادگستری باتجربه و مورد اعتماد بیش از هر زمان دیگری احساس میشود. درواقع آمار پرونده های حقوقی اعم از دعاوی ملکی، کیفری، خانواده، طلاق، مالیاتی و ... روز به روز در حال افزایش میباشد. از طرف دیگر قوانین حقوقی در هر لحظه دچار تغییرات گسترده ای میگردد که این امر نیز موجب تشدید دشواری های دعاوی حقوقی شده است. بنابراین انتخاب بهترین وکیل دادگستری باسابقه و مورد اطمینان از بین لیست بهترین وکلای دادگستری به همراه شماره وکیل پایه یک دادگستری میتواند شانس موفقیت شما در پرونده های حقوقی را افزایش دهد.

وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

وکیل دادگستری به کسی گفته میشود که دانش و اطلاعات کافی در زمینه قوانین کشور خود را دارد. برای این منظور، وی تحصیلات عالی در رشته حقوق یا رشته های مرتبط را به پایان رسانیده و حداقل مدرک لیسانس را از یکی از دانشگاه های حقوق دریافت کرده است. در واقع متقاضیان در ابتدای امر بایستی جهت اخذ پروانه وکالت در یکی از آزمونهای وکالتی مرکز مشاوران یا کانون وکلای دادگستری قبول شوند. سپس بایستی بعد از سپری کردن مدت کارآموزی که غالبا 18 ماه است در آزمون اختبار نیز موفق به کسب نمره قبولی شوند. با صدور پروانه وکالت پایه یک دادگستری، وکلا میتوانند جهت ارائه کلیه امور حقوقی از جمله دعاوی ملکی، خانواده، طلاق، حقوقی، اداره کار، کیفری، مالیاتی و … اقدام کنند.

درواقع واژه "وکیل" به صورت عام و عمومی به تمامی اشخاصی که در آزمون کانون وکلا یا مرکز مشاوران (ماده 187) قبول شده اند اطلاق می گردد؛ وکیل دادگستری نیز به وکلایی اشاره دارد که در کلیه زمینه های حقوقی فعالیت داشته و عمده فعالیت خود را بر روی دعاوی و پرونده های حقوقی متمرکز میسازد.

وکیل دادگستری متخصص به چه وکیلی گفته می شود؟

اول از همه باید بگوییم که وکیل پایه یک دادگستری به وکیلی گفته میشود که دوره کارآموزی وکالت را با موفقیت پشت سر گذاشته است. وظیفه وکیل دادگستری تفسیر قوانین و مقررات برای موکل و ارائه راهکارهای کارآمد برای حل پرونده حقوقی به آنها است. همچنین این شخص در دادگاه نیز به دفاع از موکل خود پرداخته و تمام تلاش خود را برای گرفتن حقوق قانونی او میکند. در هر حال استفاده از عنوان "وکیل دادگستری متخصص" معمولاً به وکیلی گفته میشود که تخصص در زمینه‌های خاص حقوقی دارند. واژه "وکیل" به صورت عمومی به همه حقوقدان ها اطلاق می شود؛ اما "وکیل متخصص" به وکلایی دادگستری اشاره دارد که در یک زمینه خاص مانند امور کیفری یا تجارت دارای تخصص و تجربه بیشتری باشند. این وکلای پایه یک معمولاً در موارد مرتبط با زمینه خاص حقوقی به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می دهند و در این زمینه ها به عنوان متخصص شناخته میشوند.

بهترین وکیل دادگستری به شما کمک میکند تا در کمترین زمانی که ممکن است و با مناسب ترین هزینه، حقوق قانونی خود را به دست آورید. ضرورت انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری به خاطر موفقیت در پرونده به دلیل تخصص و مهارت وکیل دادگستری، انجام مذاکره بین دو طرف دعوا به دلیل فن بیان قوی و ارائه راهکار، داشتن وجدان کاری و تعهد به وظایف و ... است. در ادامه به این موضوع که چگونه میتوانید بهترین وکیل دادگستری را پیدا کنید میپردازیم.

نحوه پیداکردن بهترین وکیل دادگستری

با توجه به وسعت شهرهای ایران و به خصوص تهران و تعداد زیاد وکلای دادگستری، برای پیدا کردن بهترین وکیل دادگستری باید از راهکارهای زیر استفاده کرد:

  • پرس و جو از دوستان و آشنایان: اولین و ساده ترین راهکار برای انتخاب یک وکیل دادگستری خوب در ایران و تهران، پرس و جو از دوستان و آشنایانی است که قبلاً از خدمات وکالتی یک وکیل پایه یک دادگستری استفاده کرده و از آن راضی هستند. پس از انتخاب وکیل مورد نظر به راحتی می توانید سوابق و تجربه وکیل را از سایت‌های مختلف پیدا کنید.
  • جستجو در اینترنت: اگر از دوستان و آشنایان شما، کسی تجربه ای در زمینه وکیل خوب نداشت، می توانید اینترنت را جستجو و لیست وکلای دادگستری شهرهای ایران و تهران را مشاهده کنید. بسیاری از سایت های مرجع معرفی وکیل، خیلی ساده به معرفی وکلای باتجربه و کاربلد می پردازند. این سایت‌ها نیز دارای اطلاعات کاملی در مورد شماره تماس وکیل پایه یک دادگستری، سابقه او و ... هستند.
  • رفتن به سایت کانون وکلای هر استان: علاوه بر راهکارهای بالا، شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت وکلا، آدرس، شماره وکیل و اطلاعات کافی در مورد وکیل موردنظر را به دست آورده و به صورت تلفنی و یا حضوری با او مشورت کنید.

یک وکیل دادگستری خوب چه ویژگی هایی دارد؟

این روزها، وکلای زیادی در کلانشهر تهران به کار وکالت مشغول هستند؛ به همین دلیل، پیداکردن یک وکیل خوب در تهران و ایران بسیار مشکل است. از مهمترین ویژگیهای یک وکیل خوب میتوان به حفظ اسرار موکل، توضیح پروسه قانونی دادگاه، ارائه راهکار موثر و کاربردی برای مشکلات پرونده حقوقی، تعیین حق‌الوکاله مناسب و... اشاره کرد. بهترین وکیل ویژگی هایی دارد که او را از سایر وکلای دیگر متمایز میکند. از مهمترین این ویژگی ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به روز بودن اطلاعات و دانش حقوقی وکیل دادگستری
  • امین، امانتدار و راز نگه دار بودن وکیل پایه یک دادگستری
  • شفاف سازی مراحل رسیدگی به پرونده و پرهیز از ادعاهای کذب توسط وکیل دادگستری
  • داشتن حس مسئولیت نسبت به پرونده
  • داشتن رفتاری محترمانه با قاضی دادگاه، موکل و اشخاص مرتبط
  • ارائه بهترین و سریعترین راهکارها برای پرونده
  • برخورداری از صبر و بردباری زیاد

چگونه یک وکیل دادگستری خوب انتخاب کنیم؟

دعاوی حقوقی

زمانی که بین افراد اختلافات حقوقی به وجود می آید و این افراد تصمیم می گیرند اختلافاتشان را به مراجع قضایی و دادگاه ها ارجاع دهند، در اصطلاح حقوقی به این عمل طرح دعوی حقوقی میگویند. این افراد باید دلیل طرح دعاوی حقوقی و مدارک خود را به صورت مکتوب به دادگاه به صورت یکجا و مرتب ارائه دهند که به مجموع این مدارک ارائه شده پرونده حقوقی یا دعاوی حقوقی گفته می شود. در زیر چند نمونه از انواع دعاوی حقوقی را ذکر و توضیح میدهیم:

  • دعاوی و پرونده‌های خانواده: این نوع از دعاوی مربوط به مسائل خانوادگی از جمله طلاق، نفقه، تقسیم دارایی‌ها، حضانت اطفال و مسائل مرتبط با خانواده و روابط بین اعضای خانواده هستند.
     
  • دعاوی ارث و میراث: این دعاوی حقوقی معمولا در مورد تقسیم دارایی‌ها و میراث افراد بعد از فوت آنها انجام می‌شود. این نوع از پرونده‌های حقوقی ممکن است به دلیل اختلاف در وصیت‌نامه یا قوانین ارث و میراث رخ می دهند.
     
  • دعاوی و پرونده‌های ملکی: دعاوی ملکی به مسائل پیرامون با ملک و املاک و زمین و... از جمله مسائل مربوط به مالکیت، تخریب ملک، تخلفات ملکی و ... اشاره دارند.
  • دعاوی و پرونده های اداره کار: این دعاوی مربوط به اختلافات بین کارفرما و کارگران است. این اختلافات مربوط به ترک کار، تعداد ساعت کاری، حقوق و مزایا، تبعیض نسبت به کارکنان و ... می باشد.

نکاتی در خصوص نحوه انتخاب بهترین وکیل دادگستری

با وجود همه مزایای یاری گرفتن از وکیل دادگستری، آیا به هر وکیلی میتوان اعتماد کرد؟ مسلما پاسخ منفی است و نمی توان به هر وکیل پایه یک دادگستری اعتماد کرد. اگر در اینترنت جستجو کنید تعداد زیادی وکیل دادگستری مشاهده می کنید. با مشاهده تعداد زیادی از وکلا، حتماً به ذهن شما هم خطور کرده که کدام وکیل دادگستری را انتخاب کنیم؟ کدام وکیل دادگستری بهتر است؟ اگر یک فرد بی تجربه و یا ناسالم را برگزینید، نه تنها در دادگاه شکست میخورید؛ بلکه باید هزینه زیادی نیز به وکلای دادگستری پرداخت کنید. اولین گام برای گرفتن حقوق قانونی خود در دادگاه، تحقیق در مورد یک وکیل دادگستری خوب و سپس مشورت با او است.

سخن پایانی

بهترین سایت هایی که شما در جستجوی بهترین وکیل دادگستری در گوگل مشاهده می کنید؛ سایت کانون وکلای دادگستری، وبسایت حقوقی وکیل زوم، سایتهای قضایی و ... است. شما کاربر محترم، در هر شهری که ساکن هستید به راحتی با مراجعه به این سایتهای معتبر می توانید در زمینه دعاوی حقوقی، دعاوی کیفری، دعاوی ملکی، دعاوی خانواده، امور ثبت، دیه، امور بین المللی، دعاوی کار، بیمه و ... وکیل دادگستری مرتبط با موضوع پرونده خود را انتخاب کرده و به شماره و آدرس بهترین وکیل تهران و ایران دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید در پروفایل هر وکیل نظرات و دیدگاه موکلین و آشنایان آن وکیل دادگستری را مطالعه کنید که نظرات کاربران کمک بسیاری در انتخاب هایتان خواهد داشت. همچنین بهتر است قبل از اعطای وکالت به وکلای پایه یک دادگستری حتما یک جلسه مشاوره حضوری در دفتر کار وکیل دادگستری داشته باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خطر در کمین کاپیتان استقلال/ سیدحسین، عارف می‌شود؟
قیمت خانه در استانبول و بررسی محله اسکودار
"نقش سینی کابل در بهبود ساختار و ایمنی شبکه‌های ارتباطی"
رای ندهیم؟/ چرا رای بدهیم؟
ممبر ایتا چیست و از کجا باید ممبر بخریم؟
چگونه بدلیجات را با سبک و استایل شخصی خود هماهنگ کنیم؟
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری
تخلفات انتخاباتی را به سامانه ۴۵۵۰۰ گزارش کنید
علیرضا زاکانی انصراف داد +عکس
قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال؛‌رقیبان ایران مشخص شدند
خط آتش استقلال اروپایی می‌شود
روزنامه قطری: عبدالکریم حسن حالا اینجاست!
هشدار پلیس فتا به نامزدهای ریاست جمهوری و ستادهای انتخاباتی
امیری دومین تمدیدی پرسپولیس!
توصیه‌های برخی از اساتید حوزه‌های علمیه در مورد انتخاب رئیس جمهور آینده
زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید
اسامی برگزیدگان مرحله نهایی جشنواره دانشجوی نمونه اعلام شد
پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی افتتاح شد
وزارت خارجه هلند سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
عراق: درخواستی برای انتقال رهبران حماس از دوحه به بغداد وجود ندارد
رقابت بیش از یک هزار نفر در هفتاد و چهارمین آزمون زبان انگلیسی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top