تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/02 - 18:25
کد خبر: 508398

آمار وحشتناک از ۲۶۰ روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در نوار غزه

 آمار وحشتناک از ۲۶۰ روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در نوار غزه

با گذشت ۲۶۰ روز از تجاوزات رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، دفتر رسانه‌ای غزه آمار هولناکی از وحشی‌گری این رژیم و کشتار غیرنظامیان فلسطینی ارائه داده و اعلام کرده است که همه نشانه‌های زندگی در غزه نابود شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، با گذشت 260 روز از تجاوزات رژیم اشغالگر علیه غزه، دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه آمار هولناکی از وحشی‌گری این رژیم و کشتار غیرنظامیان فلسطینی ارائه داده و اعلام کرده است که همه نشانه‌های زندگی در غزه نابود شده و این میزان از توحش، در جهان بی‌سابقه و وحشتناک است.

بر اساس این بیانیه، نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی تاکنون 37 هزار و 551 غیرنظامی را به شهادت رسانده‌اند که 15 هزار و 821 آن‌ها کودک و 10 هزار و 475 نفر آن‌ها زن هستند و این در حالی است که هنوز نزدیک 10 هزار نفر از شهدا زیر آوار قرار دارند و همچنین هزاران نفر نیز هستند که مفقود شده‌اند و اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که بطور میانگین روزانه بیش از 144 فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل قتل عام می شوند و این آمار در تاریخ درگیری عربی- اسرائیلی و همچنین در جنگ‌های معاصر رقم بسیار وحشتناکی است.

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در ادامه گزارش خود اعلام کرد که تیم‌های این سازمان 3 هزار و 331 جنایت وحشتناکی که ارتش اسرائیل علیه غیرنظامیان فلسطینی مرتکب شده را مستند کرده‌اند. براساس شواهدی که وجود دارد نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی غیرنظامیان را تبدیل به اهداف «قانونی» خود کرده‌اند. علاوه بر آن تاکنون 152 روزنامه نگار و 499 تن از اعضای تیم های پزشکی و 70 نفر از اعضای تیم های دفاع مدنی در حملات اسرائیل به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس این گزارش همچنین بعد از گذشت 260 روز از جنگ غزه 85 هزار و 911 فلسطینی مجروح شده‌اند که اغلب آنها از غیرنظامیان هستند و 70 درصد قربانیان قتل عام‌های اسرائیل علیه غزه را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

جنایات جدید صهیونیست‌ها با کشف گورهای جمعی در غزه

در ادامه این گزارش به گورهای جمعی کشف شده در بیمارستان‌های نوار غزه اشاره شده و آمده است که پدیده گورهای دسته جمعی برای اولین بار در تاریخ درگیری‌های جهان به این اندازه و شکل ظاهر شده است، زیرا بیش از 7 گور دسته جمعی در بیمارستان‌های مناطق مختلف نوار غزه کشف شده که 520 شهید در این گورها مدفون گشته‌اند.

ویرانی عظیم در نوار غزه در بمباران‌های اسرائیل

براساس این گزارش، در نتیجه ویرانی گسترده‌ای که ارتش رژیم صهیونیستی در غزه به وجود آورده بیش از 60 درصد ساختمان‌های نوار غزه عملا غیرقابل زندگی هستند و ویران شده‌اند و اغلب ویرانی‌ها با بمباران و انفجار انجام شده است. اطلاعات نشان می‌دهد که اسرائیل بیش از 79 هزار تن مواد منفجره را بر سر مردم غزه ریخته و علاوه بر آن عملیات‌های متجاوزانه زیادی از طریق بولدوزرها برای تخریب منازل مسکونی مردم غزه انجام شده است.

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین افزود که آمار اولیه و غیرنهایی حاکی از تخریب کامل حداقل 150 هزار واحد مسکونی به طور کامل و 200 هزار واحد مسکونی به صورت جزئی است. در ادامه این گزارش آمده است که نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی هزاران کیلومتر از خیابان‌ها را در نوار غزه با خاک یکسان کرده‌اند.

نابودی زیرساخت‌های غیرنظامی غزه و بزرگترین عملیات آوارگی اجباری

در سطح زیرساخت های غیرنظامی نیز تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی اغلب ساختمان‌های عمومی در نوار غزه از جمله صدها بنای فرهنگی و مراکز خدماتی و چاه‌های آب، 110 مدرسه و موسسه آموزشی و همه دانشگاه‌های غزه، 608 مسجد و 3 کلیسا را بطور کامل نابود کرده است.

علاوه بر آن رژیم اسرائیل بزرگترین و گسترده ترین عملیات آوارگی اجباری علیه مردم فلسطین را در تاریخ معاصر انجام داد؛ جایی که دو میلیون فلسطینی زیر بمباران و کشتار مجبور به آوارگی شدند و در حال حاضر در مراکز پناهگاهی و چادرها زندگی می‌کنند. بیش از نیمی از این مردم در شهر مرزی رفح مستقر هستند که طی روزهای اخیر مورد بمباران شدید و تحت تهدیدات فزاینده ارتش اسرائیل قرار دارد.

گرسنگی، سلاح جنگی اسرائیل علیه مردم غزه

در این گزارش همچنین به بحران فجیع انسانی در غزه اشاره شده و آمده است که رژیم صهیونیستی از روز اول حمله به نوار غزه از گرسنگی به عنوان یک سلاح جنگی علیه غیرنظامیان استفاده کرده و با بستن گذرگاه‌ها مانع ورود کمک‌های انسانی به ویژه غذا و دارو به این منطقه شده است؛ موضوعی که منجر به جان باختن صدها نفر از مردم غزه بر اثر شدت گرسنگی شده است. سیاست گرسنگی به طور خاص ساکنان استان و شمال غزه را مورد هدف قرار داده؛ جایی که 300 هزار مریض فلسطینی در این مناطق درگیر یک قحطی واقعی شده‌اند و تاکنون بیش از 33 نفر در شمال غزه که اغلب آنها کودک بودند بر اثر گرسنگی جانشان را از دست داده‌اند.

شیوع انواع بیماری‌ها در میان غیرنظامیان غزه

همچنین شمار قابل توجهی از مردم غزه به دلیل آوارگی و نبود مراقبت‌های بهداشتی مبتلا به انواع بیماری‌ها شده‌اند. وزارت بهداشت فلسطین در غزه از ابتلای 1 میلیون و 660 هزار و 492 نفر در غزه به بیماری‌های عفونی خبر داده و اعلام کرد که 71 هزار و 338 نفر نیز به عفونت هپاتیت ویروسی دچار شده‌اند. همچنین 350 هزار نفر مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند که به دلیل عدم وجود دارو زندگی آنها در معرض خطر قرار گرفته است. همچنین زنان باردار از جمله بزرگترین قربانیان این جنگ هستند که بر اساس آمار موجود 60 هزار زن باردار در غزه به دلیل عدم مراقبت‌های بهداشتی با خطر جدی مواجه می باشند.

نابودی سیستم بهداشتی غزه

بر اساس این گزارش اسرائیل به طور سیستماتیک برای نابودی نظام بهداشتی غزه تلاش کرده و 33 بیمارستان از 36 بیمارستان غزه را از کار انداخته است. همچنین 64 مرکز بهداشتی غزه نیز کاملا از خدمت خارج شده و 160 موسسه بهداشتی مورد هدف حملات ارتش صهیونیستی قرار گرفته است.

ربودن و شکنجه وحشیانه بیش از 5 هزار فلسطینی توسط ارتش اشغالگر

بر اساس گزارش فوق، نظامیان رژیم صهیونیستی بیش از 5 هزار فلسطینی از جمله صدها زن را از خانه‌ها و مراکز پناهگاهی در حین تردد در جاده‌ها بازداشت کرده و اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست. اما برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که شماری از افرادی که توسط ارتش اسرائیل ربوده شده‌اند در زندان های این رژیم به قتل رسیده‌اند و مابقی در معرض شکنجه‌های بسیار وحشتناکی قرار دارند. ده‌ها نفر از این افراد ربوده شده که اخیرا آزاد شده‌اند از جمله زنان و کودکان اعلام کردند که در زندان‌های اسرائیل در معرض انواع رفتارهای وحشیانه و ضرب و شتم قرار داشتند از جمله شکنجه‌های تا سرحد مرگ و آزار و اذیت و خشونت‌های جنسی.

در پایان این گزارش آمده است که نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی 310 نفر از کادر درمان و 21 نفر از اصحاب رسانه را در نوار غزه ربوده‌اند. رژیم صهیونیست در 260 روز جنگ علیه مردم بی‌دفاع غزه 131 خودرو امداد را هدف قرار داده و 206 اثر باستانی را تخریب کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پوستر ویژه؛ حماسه انتخابات، مکمل حماسه بدرقه شهیدان
قدردانی قالیباف از زاکانی و قاضی‌زاده
قدردانی شورای‌عالی اجماع نیروهای انقلاب از زاکانی
دعوت ۳۰۰ کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد از مردم برای شرکت در انتخابات
افتتاح طرح‌های آب و برق در ۴ استان و آب‌رسانی به ۸۱۴ روستا
مخبر: رأی مردم در تعیین سرنوشت کشورشان بسیار پراهمیت است
سید افقهی: مشارکت بالا در انتخابات یعنی ملت پای کار آینده کشور است
شهید رئیسی ذوب در ولایت بود!
خطری که از بیخ گوش «رونالدو» گذشت +فیلم
بیانیه ستاد انتخابات کشور/ انصراف رسمی یک نامزد ریاست جمهوری
تماس درویش با یک بازیکن برای عقد قرارداد
واکنش مهم سردار قاآنی به اظهاراتی درباره حل همه مسائل با آمریکا
خطر در کمین کاپیتان استقلال/ سیدحسین، عارف می‌شود؟
قیمت خانه در استانبول و بررسی محله اسکودار
"نقش سینی کابل در بهبود ساختار و ایمنی شبکه‌های ارتباطی"
رای ندهیم؟/ چرا رای بدهیم؟
ممبر ایتا چیست و از کجا باید ممبر بخریم؟
چگونه بدلیجات را با سبک و استایل شخصی خود هماهنگ کنیم؟
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری
تخلفات انتخاباتی را به سامانه ۴۵۵۰۰ گزارش کنید
علیرضا زاکانی انصراف داد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top