تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/02 - 19:36
کد خبر: 508408

داستان دردناک کودکان مفقودشده در غزه

داستان دردناک کودکان مفقودشده در غزه

کودکان مفقود شده در جنگ غزه یکی از دردناک‌ترین تراژدی‌های این جنگ است که چهره وحشی و جنایتکار صهیونیست‌ها را بیش از پیش آشکار می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد: نزدیک به ۵ هزار نفر از مفقودشدگان که تعداد آنها از ۱۱ هزار نفر فراتر می‌رود، کودک هستند و تعداد آنها به ویژه بعد از حمله نظامی وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به شهر رفح و تلاش رژیم اشغالگر برای قطع راه‌های ارتباطی این منطقه با دیگر شهرهای غزه، افزایش یافته است.

اطلاعات مستندی وجود دارد که نشان می‌دهد از ماه اول تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه، تعداد زیادی از کودکان در زیر آوار مانده و هنوز پیکر آنها پیدا نشده است.

«عبدالله ساری» پسر سه ساله فلسطینی یکی از همین کودکان مفقود شده است. پدر عبدالله می‌گوید که او در جریان آوارگی‌های مداوم خانواده‌اش از شمال به جنوب غزه مفقود شد.

در سایه بمباران‌های وحشیانه و مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق غیرنظامی در شمال نوار غزه، به ویژه در ماه‌های میانی جنگ، بسیاری از آوارگان به سمت جنوب و مشخصاً شهر رفح که رژیم اشغالگر ادعا کرده بود امن است، فرار کردند.

پدر عبدالله ساری می‌گوید که پسرش در ایست بازرسی رژیم صهیونیستی مفقود شد. وی در گفت‌وگو با العربی الجدید اظهار داشت: زمانی که ما در حال فرار بودیم، نیروهای رژیم اشغالگر اهدافی را در نزدیکی خیابان صلاح الدین بمباران کردند که منجر به متفرق شدن ما شد و بعد از آن ما دیگر عبدالله را ندیدیم و اطلاعاتی از او نداریم. ممکن است صهیونیست‌ها عبدالله را ربوده باشند و شاید هم شهید شده باشد. ما بیش از دو ماه است که اطلاعی از فرزندمان نداریم و همسرم دچار حملات عصبی شده است.

وی ادامه داد: کودکان زیادی مانند عبدالله گم شده‌اند و به احتمال زیاد به شهادت رسیده‌اند، اما ما امیدواریم زنده باشند. نکته دردناک این است که عبدالله و سایر کودکان غزه، جنگ و بمباران را می‌شناسند. متأسفانه این وضعیت وحشتناکی است که کودکان غزه دارند.

وزارت بهداشت و اداره اطلاع رسانی دولتی نوار غزه، آمار کودکان مفقود شده در این منطقه که هرگز برنگشته‌اند را ثبت کرده است.

«احمد ابوسلطان» کودک ۸ ساله فلسطینی یکی دیگر از کودکان مفقود شده در نوار غزه است که مادرش می‌گوید، در نتیجه بمباران ارتش رژیم اشغالگر علیه خان یونس در جنوب نوار غزه، احمد مفقود شد و هیچ اثری از او نیست.

وی گفت: من نمی‌دانم که پسرم هنوز زنده است یا نه و آیا چیزی برای خوردن پیدا می‌کند. همچنین در سایه بازداشت مداوم کودکان فلسطینی توسط ارتش دشمن اشغالگر من نگرانم که صهیونیست‌ها احمد را ربوده باشند و از همه بازداشتی‌های آزاد شده درباره احمد سوال می‌کنم تا ببینم آیا او را در زندان‌های رژیم صهیونیستی دیده‌اند یا نه؟ اما تاکنون هیچ اطلاعاتی از فرزندم به دست نیاورده‌ام.

مادر احمد گفت: بسیاری از خانواده‌ها در غزه، تعداد زیادی از اعضای خانواده خود از جمله کودکانشان را از دست داده‌اند؛ کودکانی که هنوز طعم زندگی را نچشیده بودند. فرزند من به تکنولوژی؛ زندگی و فوتبال علاقه زیادی داشت. او لباس تیم بارسلونا را می‌پوشید و دلش می‌خواست فوتبالیست شود.

«رماح صالح» دختر ۴ ساله فلسطینی هم از دیگر کودکان مفقود شده غزه است که در شهر رفح در میان آوارگی‌های مکرر فلسطینی‌ها گم شد.

عموی رماح می‌گوید: بسیاری از کودکان در نتیجه آوارگی‌های مکرر گم شده‌اند و ما همچنان در تماس با طرف‌های مربوطه برای اطلاع از سرنوشت کودکان‌مان هستیم و امیدواریم که آنها را زنده پیدا کنیم.

«صلاح عبدالعاطی» رئیس کمیته بین المللی حمایت از حقوق ملت فلسطین اعلام کرد که در جریان تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه تاکنون حدود ۱۶۰۰۰ کودک شهید و ۲۵ هزار کودک هم مجروح شده‌اند. رژیم صهیونیستی به شکل فاحشی همه منشورها و قطعنامه‌های بین‌المللی در زمینه حقوق کودکان را نقض می‌کند و در واقع یک جنگ علیه کودکان به راه انداخته است.

وی افزود: از زمان آغاز تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بین ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر مفقود شده‌اند. البته تعداد زیادی از خانواده‌ها آمار مفقودشدگان خود را اعلام نکرده‌اند، به ویژه در داخل مناطق مسکونی که به طور کامل ویران شده و این خانواده‌ها در انتظار پایان جنگ هستند تا سرنوشت مفقودشدگان که به نظر می‌رسد شمار زیادی از آنها به شهادت رسیده‌اند مشخص شود.

صلاح عبدالعاطی تاکید کرد: بیش از ۴۰ درصد مفقودشدگان را کودکان تشکیل می‌دهند؛ به ویژه کودکان یک سال و زیر یک سال که نمی‌دانند چگونه خودشان را معرفی کنند و نام پدر و مادرشان را نمی‌دانند. همچنین شماری از این کودکان در میان افرادی هستند که ارتش رژیم اشغالگر آنها را از غزه ربوده است. صهیونیست‌ها تاکنون دست کم ۱۱ هزار نفر را ربوده‌اند که حداقل هزار نفر از آنها کودک زیر ۱۰ سال هستند.

وی تصریح کرد: نسل کشی رژیم اشغالگر در منطقه کوچکی مانند نوار غزه و از دست رفتن تعداد زیادی از کودکان، نشان دهنده میزان زشتی جنایت اشغالگران علیه کودکان است. در حال حاضر کودکانی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند، شرایط نامعلومی دارند و ما اطلاعی از سرنوشت آنها نداریم. پرونده کودکان مفقود شده غزه در آینده از پیچیده‌ترین پرونده‌ها خواهد بود؛ زیرا رژیم اشغالگر ستادها، انجمن‌ها، نهادهای حقوق بشری و همه زیرساخت‌های مربوطه را در غزه ویران کرده و دیگر امیدی به بازگشت ارگان‌های رسمی و غیر رسمی غزه به کار عادی خود نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران در رشد تولید برق در رتبه هفتم جهان قرار گرفت
رویترز: اقتصاد ایران در دولت سیزدهم از رکود خارج و به اوج رشد خود رسید
نتایج پذیرفته‌شدگان مرحله دوم المپیادهای علمی کشوری اعلام شد
پوستر ویژه؛ حماسه انتخابات، مکمل حماسه بدرقه شهیدان
قدردانی قالیباف از زاکانی و قاضی‌زاده
قدردانی شورای‌عالی اجماع نیروهای انقلاب از زاکانی
دعوت ۳۰۰ کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد از مردم برای شرکت در انتخابات
افتتاح طرح‌های آب و برق در ۴ استان و آب‌رسانی به ۸۱۴ روستا
مخبر: رأی مردم در تعیین سرنوشت کشورشان بسیار پراهمیت است
سید افقهی: مشارکت بالا در انتخابات یعنی ملت پای کار آینده کشور است
شهید رئیسی ذوب در ولایت بود!
خطری که از بیخ گوش «رونالدو» گذشت +فیلم
بیانیه ستاد انتخابات کشور/ انصراف رسمی یک نامزد ریاست جمهوری
تماس درویش با یک بازیکن برای عقد قرارداد
واکنش مهم سردار قاآنی به اظهاراتی درباره حل همه مسائل با آمریکا
خطر در کمین کاپیتان استقلال/ سیدحسین، عارف می‌شود؟
قیمت خانه در استانبول و بررسی محله اسکودار
"نقش سینی کابل در بهبود ساختار و ایمنی شبکه‌های ارتباطی"
رای ندهیم؟/ چرا رای بدهیم؟
ممبر ایتا چیست و از کجا باید ممبر بخریم؟
چگونه بدلیجات را با سبک و استایل شخصی خود هماهنگ کنیم؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top