تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/02 - 21:38
کد خبر: 508417

جلیلی: با مذاکرات آقایان ‌دلار از ۳ هزار به ۳۰ هزار رسید

جلیلی: با مذاکرات آقایان ‌دلار از ۳ هزار به ۳۰ هزار رسید

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همان کسانی که گفتند توافق می‌کنیم، باعث شدند دلار سه هزار تومنی ۳۰هزار تومان شود و ۸۰۰ تحریم، ۱۵۰۰ تحریم شود و حتی خودشان هم تحریم شوند. ما به عقب برنمی‌گردیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، سعید جلیلی در سفر استانی خود به اصفهان در میدان نقش‌جهان حاضر شد و در جمع حامیانش با اشاره به شعار تبلیغاتی که انتخاب کرد‌، گفت: "‌یک جهان فرصت، یک ایران جهش" شعاریست که ما انتخاب کردیم و هر شعاری که چنین مفهومی داشته باشد، در مردم اصفهان تجلی دارد. اگر ما از یک جهان فرصت صحبت می‌کنیم، همین میدان نقش‌جهان خودش نمادی از نقش جهانی مردم ایران است‌.

وی با بیان اینکه اصفهان یادآور شکوه تمدن ایران اسلامی است، افزود: نگاه به اصفهان اعتماد به نفس ملی را زنده می‌کند و یادآور گذشته تاریخی و پرشکوه ملت ایران است؛ نام اصفهان قدرت تمدن‌سازی یک ملت پرشکوه را به رخ می‌کشد و قدم زدن در همین میدان نقش‌جهان هر انسانی را در برابر عقلانیت، لطافت و زیباشناسی ایرانی به تحسین و خضوع وا می‌دارد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  با بیان اینکه ما اعتقاد داریم هر ایرانی باید یک نقش پرشکوه داشته باشد و کاشی‌کاری‌های سقف مسجد شیخ فضل‌الله نشان دهنده یک جهان فرصت، یک ایران جهش است، متذکر شد: تکلیف نصف جهان را مردم اصفهان مشخص می‌کنند؛ ما شعار دادیم که مردم ایران از حادثه حماسه می‌سازند و مردم اصفهان این مهم را نشان دادند و شعارهای ما برای مردم اصفهان تجربه است.

وی یادآور شد: حدود 41 سال پیش برای اولین بار به اصفهان آمدم و قرار بود که صد شهید بزرگوار تشییع شوند و در آن زمان بوی خدا و معنویت اصفهان را فرا گرفته بود؛ از فضای شهر مشخص بود که به بدرقه فرزندانش آمده و مصمم است که راهشان را ادامه دهد و این مصداق حماسه ساختن از حادثه است.

جلیلی با بیان اینکه مردم اصفهان باهنر و ذوقشان حماسه‌هایی که خلق کرده‌اند را ماندگار می‌کنند، گفت: مردم اصفهان همیشه نقش آفرین و در صحنه بودند؛ اصفهان نماد پیشگامی مردم ایران در درک عمیق سیاسی است؛ در زمان مشروطه اندیشه خودباوری و اتکا به خود مردم اصفهان باعث می‌شود که حمایت از کالا و اقتصاد داخلی در اصفهان بروز پیدا کند.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان در بی‌اثر کردن توطئه‌های دشمن پیشگام هستتد، گفت: مردم اصفهان در استقلال اقتصادی کشور پیشگام هستند چه در زمان قیام تنباکو تحریم کالای خارجی و ترویج کالای داخلی پیشگام بودند و این عظمت یک ملت را نشان می‌دهد.

جلیلی اضافه کرد: مردم اصفهان از حادثه حماسه می‌سازند. 41 سال پیش اولین باری که به اصفهان آمدم قرار بود شهید بزرگوار را در همین میدان تشییع کنند. آن روز پرشکوه و تاریخی که یک شهر به پیشواز فرزندان خودش آمده بود؛ چه شهری چه مادرانی و چه جوانانی. آن روز به راحتی بوی‌ خدا و معنویت و عزم استوار این شهر را فراگرفته بود. از فضای این شهر معلوم بود که این شهر نه تنها شهدا را بدرقه می‌کنند بلکه مسیر آنها را ادامه می‌دهند. نه تنها حماسه می‌سازند بلکه با هنرشان این حماسه را ماندگار می‌کنند. این ظرفیت یک شهر است. مردمی که همه نقش آفرینند. اصفهان همیشه اینطور بوده است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نقش مردم در همه امور اظهار داشت: اصفهان نماد پیشگامی مردم ایران در درک مسائل سیاسی و تصمیم به موقع و هوشمندانه است. مردم اصفهان با اندیشه خودباوری و حمایت از کالای داخلی، پیشگام استقلال اقتصادی کشور هستند؛ چه تحریم تنباکو و چه در ترویج کالای داخلی. اینها عظمت این ملت را نشان می‌دهد. وقتی که کشور ما را می‌خواستند از بین ببرندف اصفهانی‌ها در تحریم بیگانگان پیشگام شدند و خود دست به تأسیس کارخانه نساجی زدند تا استقلال سیاسی و اقتصادی کشور رقم بخورد. تاریخ اصفهان تاریخی است که از چند قرن پیش تاکنون فقط حماسه و شکوه بوده است.  
 
جلیلی با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: ما امروز از یک انتخاب صحبت می‌کنیم. ملت ما 45 سال پیش یک انتخاب کرد و آن را امتداد داد. اگر روزی اصفهان همین سی و سه پل را به جهان نشان داد و خود را نصف جهان معرفی کرد، امروز می‌بینید همین اصفهانی‌ها در مقاومت و فناوری پیشتاز هستند.

وی خاطرنشان کرد: امروز جوانان اصفهان نه تنها در مقابل‌ تحولات جهانی پیشتاز هستند بلکه طرح‌های بزرگ جهانی مثل فناوری و فرآوری را به جهان ارائه می‌دهند. امروز اصفهان یک جهان فرصت فناوری در دل خود دارد. نقش اصفهان یک نقش جهانی است. مثل نقش همه مردم ایران.  
 نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: وقتی که از یک جهان فرصت حرف می‌زنیم و می‌گوییم ثمره این جهان فرصت باید یک ایران جهش باشد؛ از تامل عمیق است و صرفا شعار نیست. درک عمیق حضور جهانی تمدن اسلامی است که متذکر می‌شود در چه لحظه تاریخی ایستاده‌ایم. اگر از تاریخ و جهان درک عمیق داشته باشیم قدر این نقش آفرینی را می‌دانیم و چه جایی بهتر از اصفهان برای نقش آفرینی در جهت جهش تمدنی ایران اسلامی.  
 
جلیلی خاطرنشان کرد: کار به جایی رسیده است که کسانی به خودشان اجازه می‌دهند وقتی حرف از عظمت ایران زده می‌شود آن را به سخره بگیرند. اینها می‌خواهند ظرفیت‌های ملت را تحقیر کنند و تقلیل دهند اما خطی که با انتخاب شما در سال 1400 با شهید رئیسی نشان داد چه خطی بود؟ خطی که شهید رئیسی با خون خود نشان داد این بود که ایرانی نه تنها ذلت نمی‌پذیرد بلکه به قله‌های پیشرفت نگاه می‌کند. هر ایرانی که دل در گرو این خاک دارد وارد این پویش شده‌است که همه ظرفیت خود را پای کار بیاورد. دولت باید برای هر ایرانی یک نقش باشکوه ایفا کند و نشان دهد که این ملت می‌تواند به جایی برسد که الگوی جهان باشد.  

وی با تاکید بر لزوم مبارزه با فساد و مفسدان افزود: هر مفسد لکه ننگی بر دامن این کشور می‌شود. رویکرد ما این است که همانطور که باید در استفاده از ظرفیت‌ها حداکثری رفتار کنیم در مبارزه با فساد هم باید قاطع و حداکثری رفتار کنیم. اگر به این افق بلند نگاه نکنیم، قباحت تبعیض برای ما روشن نخواهد شد. 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما امروز در یک انتخاب بزرگ هستیم. ملت ما در یک فرصت کم نظیر تاریخی است. امروز ما در یک انتخاب هستیم. عده‌ای می‌گویند ما نمی‌توانیم و فقط مشکلات را فهرست می‌کنند و شعار می‌دهند که می‌توان مشکلات را با پشتوانه فلان قدرت خارجی برطرف کنیم. همان کسانی که گفتند توافق می‌کنیم، باعث شدند دلار سه هزار تومنی 30هزار تومان شود و 800 تحریم، 1500 تحریم شود و حتی خودشان هم تحریم شوند. ما به عقب برنمی‌گردیم.  

جلیلی با اشاره به شعار یک جهان فرصت، تصریح کرد: یک دریا از فرصت‌ها در دنیا و 200 کشور در دنیا وجود دارد. اینکه فقط با چند کشور که  دشمنان ایران هستند توافق کنیم، هنر نیست. امروز خداوند همه نعمت‌ها را به ما داده است و علاوه بر آن ظرفیت نیروی‌ انسانی را داریم. امروز ظرفیت مردمی پای کار آمده است.  

وی افزود: اینکه مردم اصفهان دغدغه‌ی زاینده رود دارند؛ ارزشمند است. این همان نگاه تمدنی است. امروز مردم اصفهان ظرفیتی دارند که نه تنها می‌توانند در صنعت و کشاورزی و... سرآمد باشند بلکه می‌توانند یک بخش بزرگی از ارزآوری کشور را بدست بگیرند. وقتی می‌گوییم هر ایرانی یک نقش پرشکوه یعنی دولت باید نقش آفرین باشد. اگر می‌خواهیم به قله های پیشرفت برسیم نباید اجازه دهیم که ظرفیت های ما به انجماد برسد.  

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اگر به فرصت‌ها نگاه می‌کنیم به معنای این نیست که ضعف‌ها و آسیب‌ها را نمی‌بینیم اما ضعف را با ضعف نمی‌شود برطرف کرد بلکه باید با قوت برطرف کرد. باید بستری را برای جهش مردم اصفهان و ایران فراهم کرد.  وقتی که ملتی اینگونه برای نقش‌آفرینی آماده است؛ باید دولت دنبال کارهای جدید و انتقال های بین حوزه‌ای باشد تا بتواند مشکلات را برطرف کند. نباید فقط به راه حل‌های حداقلی اکتفا کند.  
 
وی خطاب به مردم اصفهان گفت: شما نه فقط در 45 سال گذشته بلکه در چند قرن اخیر نشان داده‌اید که در عرصه‌های مختلف پیشگام بوده‌اید. شما که جوانانتان سخت ترین رشادت‌ها را در صحنه جنگ نشان دادند، همین جوانان در عرصه صنعت و کشاورزی و اقتصاد نمی‌توانند حماسه بیافرینند که جهش کشور را به دنبال داشته باشد؟ 

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به موفقیت تیم ملی والیبال در مقابل آمریکا و هلند افزود: این افتخارات را می‌توانید در عرصه فناوری های نوین داشته باشید. وقتی که هوشیاری و هوشمندی و موفقیت‌های مردم اصفهان را میبینم حرف از یک ایران جهش می‌زنم. چرا می‌گویم یک جهان فرصت یک ایران جهش؟ چون مردم اصفهان را دیده‌ایم.  

جلیلی در پاسخ به شعارهای محبت آمیز مردم با اشاره به میلاد امام هادی (ع)، اظهار داشت: امام هادی فرمود: اگر کسی دوستی و محبتش را برای تو جمع کرد، وظیفه تو این است که خدمتگزار آن مردم باشی. اینکه شما برای شهید رئیسی اظهار محبت کردید؛ او افتخارش این بود که خادم ملت بود و امروز محبوب ملت است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر امروز قدرتی داریم این قدرت باید در جهت قرآن و اهل بیت باشد. امروز این قول همه ماست. اگر در یک انتخاب و دوراهی قرار گرفتیم باید تلاش کنیم رأی ما مورد رضایت ائمه باشد و اگر کسی در این عرصه پا می‌گذارد باید او را دعا کنیم تا بتواند در این مسیر موفق باشد. ‌ 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران در رشد تولید برق در رتبه هفتم جهان قرار گرفت
رویترز: اقتصاد ایران در دولت سیزدهم از رکود خارج و به اوج رشد خود رسید
نتایج پذیرفته‌شدگان مرحله دوم المپیادهای علمی کشوری اعلام شد
پوستر ویژه؛ حماسه انتخابات، مکمل حماسه بدرقه شهیدان
قدردانی قالیباف از زاکانی و قاضی‌زاده
قدردانی شورای‌عالی اجماع نیروهای انقلاب از زاکانی
دعوت ۳۰۰ کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد از مردم برای شرکت در انتخابات
افتتاح طرح‌های آب و برق در ۴ استان و آب‌رسانی به ۸۱۴ روستا
مخبر: رأی مردم در تعیین سرنوشت کشورشان بسیار پراهمیت است
سید افقهی: مشارکت بالا در انتخابات یعنی ملت پای کار آینده کشور است
شهید رئیسی ذوب در ولایت بود!
خطری که از بیخ گوش «رونالدو» گذشت +فیلم
بیانیه ستاد انتخابات کشور/ انصراف رسمی یک نامزد ریاست جمهوری
تماس درویش با یک بازیکن برای عقد قرارداد
واکنش مهم سردار قاآنی به اظهاراتی درباره حل همه مسائل با آمریکا
خطر در کمین کاپیتان استقلال/ سیدحسین، عارف می‌شود؟
قیمت خانه در استانبول و بررسی محله اسکودار
"نقش سینی کابل در بهبود ساختار و ایمنی شبکه‌های ارتباطی"
رای ندهیم؟/ چرا رای بدهیم؟
ممبر ایتا چیست و از کجا باید ممبر بخریم؟
چگونه بدلیجات را با سبک و استایل شخصی خود هماهنگ کنیم؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top