تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/02 - 21:49
کد خبر: 508420

آمادگی بایدن و ترامپ برای نخستین مناظره انتخاباتی

آمادگی بایدن و ترامپ برای نخستین مناظره انتخاباتی

جو بایدن و دونالد ترامپ نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای نخستین مناظره انتخاباتی خود آماده می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، برای نخستین مناظره انتخاباتی خود که به نظر می رسد چالشی برای آمادگی ذهنی آنهاست، آماده می شوند.

براساس این گزارش، قرار است نخستین مناظره انتخاباتی بین بایدن و ترامپ، ساعت 9 شب پنج شنبه 27 ژوئن (7 تیرماه) در شهر آتلانتا به میزبانی شبکه سی‌ان‌ان برگزار شود که نخستین مناظره ریاست جمهوری در تاریخ مدرن آمریکا و رویدادی مهم برای هر دو نامزد محسوب می شود.

گزارش ها حاکی از آن است که بایدن به همراه مشاورانش، چندین روز است که در کمپ دیوید گردهم آمده و در تلاش برای آماده سازی وی برای مناظره با ترامپ هستند.

این مناظره تضاد قابل توجه دو نامزد را مشخص خواهد کرد. جو بایدن 81 ساله، مسن ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که بار دیگر به دنبال راه یابی به کاخ سفید است اما شرکت کنندگان در انتخابات، درباره سن و آمادگی ذهنی او تردید دارند.

پروفسور پاتریک استوارت استاد علوم سیاسی دانشگاه آرکانزاس، اظهار کرد این مناظره یک آزمون فوق العاده برای آمادگی شناختی هر دو نامزد است. این شانس ماست تا ببینیم آنها چقدر کم می آورند.

وی افزود: آنها با داشتن محدودیت هایی از جمله ممنوعیت اظهارنظر و یا ممنوعیت حضور تماشاگر برای تشویق آنها در جریان مناظره 90 دقیقه‌ای به میزبانی شبکه سی‌ان‌ان، باید برای پرسش هایی دشوار و چارچوب هایی آماده شوند که آنها را از منطقه آرامش خارج می کند.

در همین حال، رابرت کندی نامزد مستقل، قرار نیست در این مناظره شرکت کند بنابراین، جو بایدن دموکرات و ترامپ جمهوری خواه هیچ نگرانی درباره وی ندارند.

براساس این گزارش، یکی از مقامات کمپین بایدن در گفتگو با رویترز اظهار کرد تیم بایدن بر روی احیای این مبحث تمرکز خواهد کرد که ترامپ سیاست های افراط گرایانه درباره سقط جنین و موضوعات دیگر را دنبال می کند و خطری برای دموکراسی است و به اهداکنندگان ثروتمندی متعهد است که به او کمک مالی می کنند.

وی افزود: در حالی که بایدن از حمله به ترامپ برای اقدامات گذشته اش ازجمله حمله به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021، ابایی ندارد، رئیس جمهور می خواهد در مقایسه با آشفتگی های ترامپ، خود را به عنوان فردی عاقل و باثبات نشان دهد.

در عوض، یکی از مشاوران ارشد کمپین ترامپ با اشاره به جنگ های مرگبار بین حماس - اسرائیل و روسیه - اوکراین اعلام کرد این کمپین درصدد متقاعد کردن بایدن به دفاع از آمارهای دولتش در مورد مهاجران و تورم و نحوه پرداختن دولت وی به جهان در آتش و گرفتار جنگ هستند.

در همین حال، ترامپ در هفته های اخیر مجموعه نشست هایی را با مشاوران و سناتورهای آمریکایی در عمارت شخصی اش در فلوریدا و جاهای دیگر برگزار کرده تا نقطه نظرات متفاوت سیاسی را که او دوست دارد در جریان مناظره مطرح کند، بررسی کنند.

از جمله افراد سرشناسی که در جلسات کمپین ترامپ حضور دارند، می توان به جی دی ونس سناتور آمریکایی و مارکو روبیو اشاره کرد که هر دو از نامزدهای احتمالی معاونت ترامپ هستند. استفان میلر مشاور ارشد نیز از دیگر افراد همراه ترامپ است که برای سیاست های سختگیرانه اش درباره مهاجرت، در دوران ریاست جمهوری ترامپ، شهرت زیاد دارد.

این در حالی است که جدیدترین نظرسنجی توسط رویترز/مرکز ایپسوس نشان می‌دهد که 41 درصد از رأی‌دهندگان در صورتی که انتخابات همین امروز برگزار شود به ترام‍پ رأی خواهند داد و 39 درصد گفته‌اند که بایدن گزینه مدنظر آنها خواهد بود. و در حالی که 5 ماه تا انتخابات ماه نوامبر باقی مانده، بخش قابل توجهی از رای دهندگان هنوز هیچ تصمیمی درباره نامزد مورد نظر خود نگرفته اند. بخشی که می توانند تاثیر قابل توجهی بر نتایج انتخابات داشته باشند.

در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 (15 آبان ماه) برگزار می شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران در رشد تولید برق در رتبه هفتم جهان قرار گرفت
رویترز: اقتصاد ایران در دولت سیزدهم از رکود خارج و به اوج رشد خود رسید
نتایج پذیرفته‌شدگان مرحله دوم المپیادهای علمی کشوری اعلام شد
پوستر ویژه؛ حماسه انتخابات، مکمل حماسه بدرقه شهیدان
قدردانی قالیباف از زاکانی و قاضی‌زاده
قدردانی شورای‌عالی اجماع نیروهای انقلاب از زاکانی
دعوت ۳۰۰ کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد از مردم برای شرکت در انتخابات
افتتاح طرح‌های آب و برق در ۴ استان و آب‌رسانی به ۸۱۴ روستا
مخبر: رأی مردم در تعیین سرنوشت کشورشان بسیار پراهمیت است
سید افقهی: مشارکت بالا در انتخابات یعنی ملت پای کار آینده کشور است
شهید رئیسی ذوب در ولایت بود!
خطری که از بیخ گوش «رونالدو» گذشت +فیلم
بیانیه ستاد انتخابات کشور/ انصراف رسمی یک نامزد ریاست جمهوری
تماس درویش با یک بازیکن برای عقد قرارداد
واکنش مهم سردار قاآنی به اظهاراتی درباره حل همه مسائل با آمریکا
خطر در کمین کاپیتان استقلال/ سیدحسین، عارف می‌شود؟
قیمت خانه در استانبول و بررسی محله اسکودار
"نقش سینی کابل در بهبود ساختار و ایمنی شبکه‌های ارتباطی"
رای ندهیم؟/ چرا رای بدهیم؟
ممبر ایتا چیست و از کجا باید ممبر بخریم؟
چگونه بدلیجات را با سبک و استایل شخصی خود هماهنگ کنیم؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top