تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/03 - 10:54
کد خبر: 508503

کار مهم شبکه لبنانی المیادین برای انتخابات ایران

کار مهم شبکه لبنانی المیادین برای انتخابات ایران

در دوره‌ای که رقابت داغ انتخاباتی در بیشتر کشورهای عربی منطقه امری نادر است، شبکه لبنانی المیادین، با پوشش جزئیات رقابت انتخاباتی ایران برای دهها میلیون مردم عرب، قدرت نرم ایران را به نمایش گذاشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رقابت داغ و جدی انتخاباتی برای انتخاب رئیس جمهور، در بسیاری از کشورهای عربی پیرامون ایران امری نادر است که مردم عرب آن را تجربه نکرده‌اند.
رقابت انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ایران در جریان است و شبکه خبری المیادین لبنان برای چندمین بار در حال پوشش مستمر آن در قالب ویژه‌برنامه‌های روزانه تحت عنوان «جمهوریت ادامه دارد» است. در ایامی که مردم شماری از کشورهای عربی شاهد چنین انتخاباتی نیستند، پوشش حتی جزئی‌ترین نکات و مکانیسم انتخابات برای دهها میلیون مخاطب عرب‌زبان دنیا، شاید جذاب باشد.

بیشترین پوشش انتخاباتی در سطح رسانه‌های دنیا و رسانه‌های معتبر عربی شاید متعلق به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد؛ امری که ناخودآگاه به مخاطب القاء می‌کند که این کشور از دموکراسی برخوردار است اما زمانیکه شبکه المیادین لبنان رقابت انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری ایران را به نمایش می‌گذارد و حتی جزئیات بیان شده در مناظره‌های تلویزیونی را به مخاطبان عرب‌زبان خود منتقل می‌کند، در حقیقت نظام مردم سالاری دینی ایران را برای دهها میلیون مخاطب در منطقه و خارج از آن به نمایش می‌گذارد.

این شبکه در این ویژه‌برنامه، در دو نوبت ظهر و شب در پربیننده‌ترین ساعات، ضمن پوشش روزانه رقابت انتخاباتی در ایران، با دعوت کارشناسان متعدد و حتی نمایندگان نامزدهای شش‌گانه انتخابات کنونی به استودیو موقت خود در تهران، جزئیات برنامه‌ها و موضوعاتی که در ایران بر سر آنها رقابت جهت جذب آراء مردم مطرح می‌شود، برای مخاطبان عرب‌زبان منعکس می‌کند. این موضوعات از سوژه‌های اجتماعی مثل حضور، جایگاه و نقش زنان در ایران شروع و شامل موضوعات اقتصادی مثل تورم و وضعیت معیشت و موضوعات سیاسی مثل تحریم، روابط ایران با همسایگان و حتی آمریکا و اروپا و موضوعات نظامی و دفاعی می‌شود. در این برنامه‌ها حضور مردم در صحنه انتخابات در استان‌های مختلف و حتی آراء و نظرات اقشار مختلف مثل دانشجویان منعکس می‌شود.

چنین نمایشی از رقابت جدی رویکردهای سیاسی حاضر در صحنه حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران، این پیام را به دهها میلیون انسان در سراسر منطقه مخابره می‌کند که نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی مردم‌سالار است که در هر مقطعی از عمر نزدیک به پنجاه ساله خود، در شرایط مختلف، چه در ایام جنگ تحمیلی چه در زمان صلح، انتخابات را با حضور مردم با جدیت، دقت و رقابت داغ، برگزار کرده و خواهد کرد و این نوعی نمایش قدرت نرم ایران در سطح منطقه و حتی عرصه بین‌المللی است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کشف بمب دودزا نزدیک خانه نتانیاهو
خدمات دولت شهید رییسی بی سابقه است
دولت سیزدهم رقم زننده بهترین اتفاقات در حوزه سیاست خارجی بود
سیدحسن نصرالله: ایران ثابت کرده است که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است
جزئیات گفته نشده از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل
ادامه بارش در نوار شمالی کشور تا پایان هفته
ایران در رشد تولید برق در رتبه هفتم جهان قرار گرفت
رویترز: اقتصاد ایران در دولت سیزدهم از رکود خارج و به اوج رشد خود رسید
نتایج پذیرفته‌شدگان مرحله دوم المپیادهای علمی کشوری اعلام شد
پوستر ویژه؛ حماسه انتخابات، مکمل حماسه بدرقه شهیدان
قدردانی قالیباف از زاکانی و قاضی‌زاده
قدردانی شورای‌عالی اجماع نیروهای انقلاب از زاکانی
دعوت ۳۰۰ کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد از مردم برای شرکت در انتخابات
افتتاح طرح‌های آب و برق در ۴ استان و آب‌رسانی به ۸۱۴ روستا
مخبر: رأی مردم در تعیین سرنوشت کشورشان بسیار پراهمیت است
سید افقهی: مشارکت بالا در انتخابات یعنی ملت پای کار آینده کشور است
شهید رئیسی ذوب در ولایت بود!
خطری که از بیخ گوش «رونالدو» گذشت +فیلم
بیانیه ستاد انتخابات کشور/ انصراف رسمی یک نامزد ریاست جمهوری
تماس درویش با یک بازیکن برای عقد قرارداد
واکنش مهم سردار قاآنی به اظهاراتی درباره حل همه مسائل با آمریکا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top