تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/03 - 13:10
کد خبر: 508532

علت ورود عمو قناد به کار کودک

علت ورود عمو قناد به کار کودک

هنرمند باسابقه تئاتر و تلویزیون ضمن تشکر از همه کسانی که در پیشرفت او نقش داشتند، اظهار کرد، چون علاقه‌مند بود بچه‌ها را خوشحال ببیند وارد کار کودک شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مراسم بزرگداشت مجید قناد، هنرمند پیشکسوت تئاتر و تلویزیون در روز شنبه دوم تیرماه با حضور جمعی از اهالی هنر، همراه با مراسم گشایش موسسه هنر‌های نمایشی سفیران صلح در تالار دکتر فرهاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.

در ابتدای این برنامه حامد نصرآبادیان، مدیر موسسه سفیران صلح با بیان توضیحاتی درباره فعالیت‌های این مکان، تاکید کرد که جامعه ما به شدت نیازمند صلح است و این موسسه می‌کوشد فرهنگ صلح را به واسطه هنر نمایش و به ویژه تئاتر فیزیکال که بی‌نیاز از زبان است، گسترش دهد.

در ادامه قطب‌الدین صادقی، هنرمند باسابقه کشور طی سخنانی درباره مجید قناد اظهار کرد: قدردانی از مجید مرا به شوق آورد، چون جامعه ما بی‌وفاست و زود همدیگر را فراموش می‌کنیم در حالیکه ما خانواده‌ایم و حق نداریم از هم جدا و بی‌خبر باشیم.

وی افزود: همچنانکه در قدیم گروه‌های نمایشی قبل از هر چیز، یک خانواده بودند، ولی ما این را یاد نگرفته‌ایم. متاسفانه در فضای هنری ما عرضه کم بوده و تقاضا زیاد و از سوی دیگر سیاست‌های نادرست مدیران، هنرمندان را مقابل هم قرار داده است؛ بنابراین یاد نگرفته‌ایم قدر یکدیگر را بدانیم.

این هنرمند ضمن اشاره به ویژگی‌های کار تئاتر تصریح کرد: کار تئاتر یک کار گروهی است و اگر اصول آن را وارد زندگی روزمره نکنیم، به هیچ کاری نمی‌آید. باید یاد بگیریم یکدیگر را درک کنیم و محترم بداریم. دامنه درک و احترام به دیگری، به احترام به ادیان و فرهنگ‌های دیگر می‌رسد. در دنیا به اندازه کافی برای همه جا هست و هیچ کس جای دیگری را تنگ نکرده است.

پس از صحبت‌های صادقی، مراسم بزرگداشت مجید قناد با پخش بخش‌هایی از برنامه‌های نوستالژیک کودک در دهه ۶۰ مانند از مدرسه تا مدرسه آغاز شد.

قناد در این بخش از برنامه اظهار داشت: خدایا شکرت! از این همه خوبانی که اطرافم هستند و من را راهنمایی کردند. من چیزی از خود نداشتم. از مادرم ممنون هستم که برای من بسیار زحمت کشید. ۷ ساله بودم که پدرم از دنیا رفت. دوست داشتم بچه‌ها را خوشحال ببینم برای همین وارد کار کودک شدم.

وی افزود: از سه فرزندم که به خوبی هدایت شدند و در عرصه هنر مشغول هستند، متشکرم. خدا را صدهزار مرتبه شکر که همیشه بزرگوارانی در کنار من بوده‌اند. همیشه برای این موضوع شکرگزار بوده‌ام.
این مجری پیشکسوت در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از عزیزان همراه ما بودند تا موفق شدیم بخش کودک تلویزیون را راه اندازی کنیم. در آن زمان بیش از دو شبکه وجود نداشت.

همه تلاش کردند که بتوانیم زندگی را شاد کنیم؛ چه آن‌هایی که اکنون در میان ما هستند و چه کسانی که نیستند. یاد آن‌ها را گرامی می‌داریم.

بعد از صحبت‌های مجید قناد، علی فروتن، همکار قناد و یکی از عمو‌های فیتیله‌ای که اولین کار‌های حرفه‌ای خود را با مجید قناد انجام داده، اظهار داشت: از بخت من بود که هم شاگرد آقای قناد بودم و هم همکار شدیم.

وی افزود:: سال ۷۱ که وارد تلویزیون شدم، اولین همکاری‌ام با مجید قناد بود. او بنیان خیلی چیز‌ها را در برنامه کودک گذاشت و آن زمان خیلی ساختارشکنی کرد.

فروتن ضمن اشاره به بیماری قناد گفت: خدا دوباره او را به ما داد و خوشحال هستیم که حالش خوب است و به ما انرژی می‌دهد و به نمایندگی از خانه تئاتر از ایشان قدردانی می‌کنم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کشف بمب دودزا نزدیک خانه نتانیاهو
خدمات دولت شهید رییسی بی سابقه است
دولت سیزدهم رقم زننده بهترین اتفاقات در حوزه سیاست خارجی بود
سیدحسن نصرالله: ایران ثابت کرده است که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است
جزئیات گفته نشده از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل
ادامه بارش در نوار شمالی کشور تا پایان هفته
ایران در رشد تولید برق در رتبه هفتم جهان قرار گرفت
رویترز: اقتصاد ایران در دولت سیزدهم از رکود خارج و به اوج رشد خود رسید
نتایج پذیرفته‌شدگان مرحله دوم المپیادهای علمی کشوری اعلام شد
پوستر ویژه؛ حماسه انتخابات، مکمل حماسه بدرقه شهیدان
قدردانی قالیباف از زاکانی و قاضی‌زاده
قدردانی شورای‌عالی اجماع نیروهای انقلاب از زاکانی
دعوت ۳۰۰ کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد از مردم برای شرکت در انتخابات
افتتاح طرح‌های آب و برق در ۴ استان و آب‌رسانی به ۸۱۴ روستا
مخبر: رأی مردم در تعیین سرنوشت کشورشان بسیار پراهمیت است
سید افقهی: مشارکت بالا در انتخابات یعنی ملت پای کار آینده کشور است
شهید رئیسی ذوب در ولایت بود!
خطری که از بیخ گوش «رونالدو» گذشت +فیلم
بیانیه ستاد انتخابات کشور/ انصراف رسمی یک نامزد ریاست جمهوری
تماس درویش با یک بازیکن برای عقد قرارداد
واکنش مهم سردار قاآنی به اظهاراتی درباره حل همه مسائل با آمریکا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top