تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/03 - 19:31
کد خبر: 508554

رشد۴۲درصدی سنجش مهارت در دولت سیزدهم

 رشد۴۲درصدی سنجش مهارت در دولت سیزدهم

مقایسه گزارش های سازمان فنی و حرفه ای در دولت سیزدهم با دولت های قبل بیانگر این است که سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای در دولت سیزدهم رشد ۴۲ درصدی داشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، یکی از موثرین ترین راه ها برای ایجاد اشتغال مهارت آموزی است و سرمایه‌گذاری در آموزش‌های مهارتی ضمن تربیت افراد متخصص و ماهر، نیاز بنگاه‌های به نیروی ماهر را برطرف می کند.

سازمان آموزش فنی و حرفه‏‌ای به عنوان متولی ارائه آموزش‌‏های مهارتی غیررسمی نقش موثری در تربیت نیروی انسانی ماهر و مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی و جذب افراد ماهر به بازار اشتغال دارد.

اما مقایسه گزارش عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای در دولت‌های دوازدهم و سیزدهم نشان می‌دهد که ارائه آموزش‌های مهارتی در دولت سیزدهم با رشد 2برابری همراه بوده و صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای افزایش قابل توجهی داشته است. به نحوی که در دولت شهید آیت الله رئیسی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای 33درصد رشد داشت و طی این مدت حدود 4میلیون و 700هزار نفر ـ دوره آموزش مهارتی ارائه شد.

همچنین مطابق آمارهای سازمان فنی و حرفه ای در حوزه سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای این آمار در دولت سیزددهم رشد42 درصدی داشته است. یعنی در سال 1402 حدود 2میلیون و 55هزار و 634 نفر و در سال 1401 حدود 1میلیون و 489 هزار و 295 نفر و در مدت مشابه دولت دوازدهم حدود 2میلیون و 881هزار و 788 نفر و در دولت سیزدهم نیز حدود 4میلیون و 097 هزار و 65 نفر تحت سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای قرار گرفته اند.

مهرداد عظیمی , رئیس سازمان فنی و حرفه ای چندی پیش در گفت‌وگویی به اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش‌های مهارتی در دولت سیزدهم اشاره و گفت:‌ در دولت سیزدهم صدور مجوز تاسیس آموزشگاه‌های فنی وحرفه‌ای 1194درصد رشد داشته و تعداد مجوزهایی که برای تأسیس آموزشگاه در سال 1402صادر شده 17هزار و 650مجوز بوده است. در حال حاضر تعداد مجوزهای صادره یا تمدید شده برای تأسیس آموزشگاه در دولت سیزدهم به بیش از 41هزار و 790مجوز رسیده است.

وی همچنین از رشد 33درصدی حوزه آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته سنجش صلاحیت حرفه‌ای 38درصد رشد داشت و واگذاری امر آموزش‌های مهارتی به بخش خصوصی 1140درصد افزایش یافت.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد2.5میلیون شغل و کاهش نرخ بیکاری به 8.1 درصد از اقدامات موثر و قابل توجه در سال گذشته بوده و موجب شده یکی از وعده‌های دولت شهید آیت الله رئیسی در حوزه اشتغال محقق شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود 40هزار مربی و 8000کارگاه در بخش دولتی گفت: این امر نشانگر اهمیت و تاثیرگذاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در عرصه تولید و مهارت‌افزایی و اشتغال‌پذیری دارد.در حال حاضر یکی از برنامه‌های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای تحقق شعار سال افزایش تعداد مراکز آموزش جوار کارگاهی است به نحوی که امسال به منظور کمک به بخش‌های صنعت و اقتصاد ظرفیت مراکز جوار کارگاهی 50درصد افزایش خواهد یافت. همچنین ارتقای مراکز جوار کارگاهی و آموزش و سنجش صلاحیت در اولویت برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای در سال جاری است.

 رشد۴۲درصدی سنجش مهارت در دولت سیزدهم

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کشف بمب دودزا نزدیک خانه نتانیاهو
خدمات دولت شهید رییسی بی سابقه است
دولت سیزدهم رقم زننده بهترین اتفاقات در حوزه سیاست خارجی بود
سیدحسن نصرالله: ایران ثابت کرده است که در مقابله با تمام چالش‌ها استوار است
جزئیات گفته نشده از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل
ادامه بارش در نوار شمالی کشور تا پایان هفته
ایران در رشد تولید برق در رتبه هفتم جهان قرار گرفت
رویترز: اقتصاد ایران در دولت سیزدهم از رکود خارج و به اوج رشد خود رسید
نتایج پذیرفته‌شدگان مرحله دوم المپیادهای علمی کشوری اعلام شد
پوستر ویژه؛ حماسه انتخابات، مکمل حماسه بدرقه شهیدان
قدردانی قالیباف از زاکانی و قاضی‌زاده
قدردانی شورای‌عالی اجماع نیروهای انقلاب از زاکانی
دعوت ۳۰۰ کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد از مردم برای شرکت در انتخابات
افتتاح طرح‌های آب و برق در ۴ استان و آب‌رسانی به ۸۱۴ روستا
مخبر: رأی مردم در تعیین سرنوشت کشورشان بسیار پراهمیت است
سید افقهی: مشارکت بالا در انتخابات یعنی ملت پای کار آینده کشور است
شهید رئیسی ذوب در ولایت بود!
خطری که از بیخ گوش «رونالدو» گذشت +فیلم
بیانیه ستاد انتخابات کشور/ انصراف رسمی یک نامزد ریاست جمهوری
تماس درویش با یک بازیکن برای عقد قرارداد
واکنش مهم سردار قاآنی به اظهاراتی درباره حل همه مسائل با آمریکا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top