تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/03 - 19:37
کد خبر: 508556

قانون عجیب در ایران؛ سازمان لیگ حق تبلیغات را در انحصار گرفت

 قانون عجیب در ایران؛ سازمان لیگ حق تبلیغات را در انحصار گرفت

کارگروه نظارت بر قراردادها قانونی در دستورالعمل ابلاغی خود به باشگاه‌ها گنجانده که براساس آن تمام حق تبلیغات محیطی را در انحصار گرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دستورالعمل نظارت بر قراردادها و سقف بودجه باشگاه‌ها امروز (یکشنبه) به طور رسمی از سوی فدراسیون فوتبال به باشگاه‌ها ابلاغ شد. دستورالعملی که در تاریخ 21 خردادماه به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال رسیده و تغییراتی در قوانین حاکم بر فوتبال ایران ایجاد کرده است.

در نگاه اجمالی به این دستورالعمل تغییراتی نسبت به دستورالعمل فصل گذشته دیده می‌شود که برخی از آنها جای بحث دارد. به طور مثال ماده 41 این دستورالعمل که در آن آمده است: «مستند به ماده 4 آئین نامه سازمان لیگ و بند یک و دو ماده 22 آئین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران، سازمان لیگ می تواند اقدام به عقد قراردادهای تجاری نماید و این قراردادها از سوی باشگاه‌ها لازم‌الاجرا است و تا زمانی که باشگاه ها در لیگ برتر حضور دارند باید آن را رعایت کنند. کلیه حقوق تبلیغات در استادیوم‌های مسابقات متعلق به سازمان لیگ است و با استناد به ماده 22 آئین نامه برگزاری مسابقات کلیه باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر و دسته اول ملزم به رعایت قراردادهای مالی، تجاری، بازرگانی،‌ رادیو و تلویزیون، مخابراتی، دیجیتالی و سایر موارد مرتبط مالی و تجاری سازمان لیگ می‌باشند».

این ماده در حالی از سوی کارگروه نظارت بر قراردادها و سازمان لیگ در دستورالعمل ابلاغی گنجانده شده است که به نظر نمی‌رسد چندان با قانون تطبیق داشته باشد.

سازمان لیگ که در سالیان اخیر هیچ شفافیتی در خصوص تبلیغات محیطی مسابقات لیگ برتر نداشته و صورت‌های مالی خود در این خصوص را هم منتشر نکرده، براساس ماده 41 آئین نامه ابلاغی،‌ حق تبلیغات محیطی را کاملاً به خود منحصر و باشگاه‌ها را ملزم به اجرای قراردادهای تجاری این سازمان کرده است.

این اتفاق در حالی رقم خورده که به نظر نمی‌رسد سازمان لیگ قانوناً چنین اجازه‌ای داشته باشد و برخی باشگاه‌های خصوصی می‌توانند شخصاً اقدام به تبلیغات محیطی در دیدارهای خانگی کنند. همانطور که دو فصل پیش استقلال و پرسپولیس در فصل بیست‌و‌یکم تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی را برعهده گرفتند و شنیده می‌شود برای فصل آینده نیز چند باشگاه لیگ برتری چنین خواسته‌ای دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین جزئیات پرداخت حقوق به دانشجویان علوم پایه
جزئیات انتخاب دانشجویان نمونه کشوری از زبان معاون وزیر
اسامی برگزیدگان دانشجویان نمونه کشوری اعلام شد
رشد ۴۳ درصدی صادرات ۲۰ قلم کالای کشاورزی در ۳ ماه
رشد ۴۳ درصدی صادرات ۲۰ قلم کالای کشاورزی در ۳ ماه
نتایج آزمون تبدیل وضعیت کارکنان اداری به قضائی قوه قضائیه اعلام شد
مجتمع فرهنگی و ورزشی امام رضا (ع) به زودی افتتاح می‌شود
صحرایی: نتایج آزمون آموزگاری هفته جاری اعلام می‌شود
ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از جلیلی حمایت کرد
حمایت جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی از سعید جلیلی
صحرایی: دولت شهید رئیسی روزی ۸ مدرسه در کشور ساخت
نیکزاد: رتبه‌بندی معلمان مدیون دولت شهید رئیسی است
خلجی: شهیدرئیسی تا آخر مقابل افزایش قیمت بنزین ایستاد
ویژگی های یک پمپ آب
بایدهای صنعت و معدن در ایران
راهنمای کامل کراتین مو
فلومتر چیست؟
۷۲ نشریه داخلی نمایه بین‌المللی گرفتند
جزئیات آمار کسری بودجه آموزش و پرورش و مطالبات معلمان +فیلم
اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش حقوق معلمان +جزئیات
چالش عجیب پرسپولیس برای سرمربی اسپانیایی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top