تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/03 - 19:37
کد خبر: 508556

قانون عجیب در ایران؛ سازمان لیگ حق تبلیغات را در انحصار گرفت

 قانون عجیب در ایران؛ سازمان لیگ حق تبلیغات را در انحصار گرفت

کارگروه نظارت بر قراردادها قانونی در دستورالعمل ابلاغی خود به باشگاه‌ها گنجانده که براساس آن تمام حق تبلیغات محیطی را در انحصار گرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دستورالعمل نظارت بر قراردادها و سقف بودجه باشگاه‌ها امروز (یکشنبه) به طور رسمی از سوی فدراسیون فوتبال به باشگاه‌ها ابلاغ شد. دستورالعملی که در تاریخ 21 خردادماه به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال رسیده و تغییراتی در قوانین حاکم بر فوتبال ایران ایجاد کرده است.

در نگاه اجمالی به این دستورالعمل تغییراتی نسبت به دستورالعمل فصل گذشته دیده می‌شود که برخی از آنها جای بحث دارد. به طور مثال ماده 41 این دستورالعمل که در آن آمده است: «مستند به ماده 4 آئین نامه سازمان لیگ و بند یک و دو ماده 22 آئین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران، سازمان لیگ می تواند اقدام به عقد قراردادهای تجاری نماید و این قراردادها از سوی باشگاه‌ها لازم‌الاجرا است و تا زمانی که باشگاه ها در لیگ برتر حضور دارند باید آن را رعایت کنند. کلیه حقوق تبلیغات در استادیوم‌های مسابقات متعلق به سازمان لیگ است و با استناد به ماده 22 آئین نامه برگزاری مسابقات کلیه باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر و دسته اول ملزم به رعایت قراردادهای مالی، تجاری، بازرگانی،‌ رادیو و تلویزیون، مخابراتی، دیجیتالی و سایر موارد مرتبط مالی و تجاری سازمان لیگ می‌باشند».

این ماده در حالی از سوی کارگروه نظارت بر قراردادها و سازمان لیگ در دستورالعمل ابلاغی گنجانده شده است که به نظر نمی‌رسد چندان با قانون تطبیق داشته باشد.

سازمان لیگ که در سالیان اخیر هیچ شفافیتی در خصوص تبلیغات محیطی مسابقات لیگ برتر نداشته و صورت‌های مالی خود در این خصوص را هم منتشر نکرده، براساس ماده 41 آئین نامه ابلاغی،‌ حق تبلیغات محیطی را کاملاً به خود منحصر و باشگاه‌ها را ملزم به اجرای قراردادهای تجاری این سازمان کرده است.

این اتفاق در حالی رقم خورده که به نظر نمی‌رسد سازمان لیگ قانوناً چنین اجازه‌ای داشته باشد و برخی باشگاه‌های خصوصی می‌توانند شخصاً اقدام به تبلیغات محیطی در دیدارهای خانگی کنند. همانطور که دو فصل پیش استقلال و پرسپولیس در فصل بیست‌و‌یکم تبلیغات محیطی بازی‌های خانگی را برعهده گرفتند و شنیده می‌شود برای فصل آینده نیز چند باشگاه لیگ برتری چنین خواسته‌ای دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
راه اندازی کمپین هفته وحدت توسط حامیان جلیلی و قالیباف
کارشناس اسرائیلی: دوره پیروزی‌های ما به پایان رسیده است
اسپالتی: گل دوم سوئیس اعتماد به نفس ما را نابود کرد!
اسپانیا به شکایت درباره نسل کشی اسرائیل می‌پیوندد
ابراز نگرانی آلمان درباره دور دوم ریاست جمهوری ترامپ
واکنش پورمحمدی به اعلام نتایج انتخابات
قدردانی مخبر از حضور مردم ایران در انتخابات
نشست مشترک رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی، قالیباف، زاکانی و قاضی‌زاده
صداوسیما بعد از سال‌ها مناظره ۲ نفره برگزار می‌کند
مسکو: مجبوریم به پهپادهای آمریکا بر فراز دریای سیاه پاسخ دهیم
مشخص شدن زمان پخش مناظره‌های ۲ نفره نامزدها
رشد مشارکت مردم استان تهران در انتخابات ریاست جمهوری
جلیلی: به روستاها بروید و صدای ما را به آنها برسانید
تشکر سردار منتظرالمهدی از نامزدهای انتخابات برای ادای احترام به «شهدای جمهور پلیس»
دختر پاراکماندار ایران نایب قهرمان شد
سرعت اینترنت فیبر نوری مخابرات ایران ۱۰ برابر شد
افتتاح نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ +عکس
تجمع خانواده اسرا در مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی
بازی فاجعه‌آمیز ایتالیا و باخت نیمه اول به سوئیس
باقری: ایران بزرگترین قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است
امشب درباره تبلیغات تلویزیونی دور دوم تصمیم‌گیری می‌کنیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top