تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/04/04 - 13:58
کد خبر: 508691

لرزه گیر لاستیکی ارتعاشات صنعتی

لرزه گیر لاستیکی ارتعاشات صنعتی

لرزشگیر (لاستیکی) ارتعاشات را جذب می کند، اما آنها را به طور کامل از بین نمی برد. قبل از اعمال لرزشگیر صنعتی، باید ارتعاشات تولید شده توسط دستگاه خود را به حداقل برسانید. به سادگی تراز کردن یک شفت به درستی، یا جایگزینی یک بلبرینگ فرسوده، می تواند مقدار قابل توجهی از لرزش را از بین ببرد. سپس می توانید محیط را از سایر ارتعاشات تولید شده توسط دستگاه خود با لرزشگیر جدا کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ارتعاشات در هر برنامه ای که مربوط به ماشین ها باشد اجتناب ناپذیر است. پایه‌های لرزشگیر یا ضربه گیر لاستیکی از انتقال این ارتعاشات به سازه‌های اطراف مانند ماشین دیگر یا کف جلوگیری می‌کنند. لرزشگیرهای صنعتی در تمامی صنایع کاربرد دارند. آنها حدود 80 درصد از ارتعاشات برنامه شما را جذب می کنند. بنابراین عملکرد بهتری نسبت به لرزشگیرهای استوانه ای دارند که تنها حدود 50 درصد ارتعاشات را جذب می کنند.

چه زمانی به لرزشگیر نیاز دارم؟

لرزشگیر (لاستیکی) ارتعاشات را جذب می کند، اما آنها را به طور کامل از بین نمی برد. قبل از اعمال لرزشگیر صنعتی، باید ارتعاشات تولید شده توسط دستگاه خود را به حداقل برسانید. به سادگی تراز کردن یک شفت به درستی، یا جایگزینی یک بلبرینگ فرسوده، می تواند مقدار قابل توجهی از لرزش را از بین ببرد. سپس می توانید محیط را از سایر ارتعاشات تولید شده توسط دستگاه خود با لرزشگیر جدا کنید.

چرا از لاستیک به عنوان جاذب ارتعاش استفاده می شود؟

لاستیک به عنوان جاذب ارتعاش استفاده می شود، زیرا لاستیک دارای مدول برشی نسبتاً بالایی در مقایسه با سایر مواد است. این بدان معناست که وقتی یک ماده لاستیکی تحت تنش برشی قرار می گیرد، یعنی به موازات سطح مقطع آن تحت تنش قرار می گیرد، لاستیک می تواند قبل از تغییر شکل دائمی، بیشتر تحت فشار قرار گیرد. به عبارت دیگر، وقتی تنش ناشی از ارتعاشات به مواد لاستیکی وارد می‌شود، جاذب‌های ارتعاش لاستیکی یا جداکننده‌ها می‌توانند تنش ارتعاشی بیشتری را قبل از شکستن یا انتقال ارتعاشات جذب کنند.

کدام ماده ارتعاش را بهتر جذب می کند؟

لاستیک به طور گسترده ای به عنوان بهترین ماده کاهش ارتعاش در نظر گرفته می شود زیرا می تواند با خواص ضریب میرایی بالا تولید شود، عملکرد خود را حفظ می کند و می تواند با سطوح پایین خزش بسیار انعطاف پذیر باشد.

یک تصور غلط رایج وجود دارد که لاستیک فقط به یک نوع ماده اشاره دارد. در حقیقت، انواع و ترکیبات مختلفی وجود دارد که برای شرایط و کاربردهای خاص ایجاد و تطبیق داده شده اند و نوع لاستیک برای کاهش ارتعاش بسته به ویژگی های کار متفاوت خواهد بود. ترکیبات مختلف لاستیک به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: لاستیک طبیعی و لاستیک مصنوعی .

  • لاستیک طبیعی از لاتکس، ماده ای که از گیاهان نشات می گیرد، ساخته می شود. دارای قابلیت ارتجاعی عالی و همچنین خواص اصطکاک و سایش سطح فوق العاده است.
  • لاستیک مصنوعی در کارخانه ها و آزمایشگاه های شیمیایی تولید می شود. تنوع خواص آن به این معنی است که می توان از آن در بسیاری از برنامه های کاربردی استفاده کرد. خواص آن بسته به فرآیند تولید می تواند متفاوت باشد اما اغلب در برابر مایعات و مواد شیمیایی مختلف، دما و پیری مقاوم است . مانند دیافراگم لاستیکی که بسیار محبوب می باشد.

تفاوت در نحوه تولید به این معنی است که آنها دارای ساختارهای ترکیبی منحصر به فردی هستند که بر خصوصیات فردی آنها و بنابراین مناسب بودن آنها برای استفاده خاص تأثیر می گذارد.

چرا کاهش ارتعاشات در صنایع خاص مهم است؟

لرزش و شوک می تواند باعث آسیب و سایش تجهیزات و ماشین آلات در طیف وسیعی از صنایع شود که اغلب منجر به طول عمر کوتاه تر، عملکرد ضعیف تر و سر و صدای غیر ضروری می شود. در برخی موارد، ارتعاشات و شوک حتی می‌تواند باعث شکستن ماشین‌آلات شود، چیزی که می‌توان با استفاده از محصول صحیح کاهنده ارتعاش از آن جلوگیری کرد.

جایگزینی تجهیزات و ماشین آلات اغلب با هزینه قابل توجهی همراه است، که حاشیه سود را کاهش می دهد و زمان و کارایی تولید را تحت تاثیر قرار می دهد. سرمایه گذاری در راه حل های ضد لرزش کمک می کند تا ماشین آلات و تجهیزات شما تا زمانی که ممکن است به طور ایمن و کارآمد کار کنند، از تجهیزات شما محافظت می کند و به شما کمک می کند تا بهترین عملکرد را برای مدت زمان قابل توجهی تجربه کنید. استفاده از محصولات لاستیکی مانند لرزه گیر و اورینگ لاستیکی در صنعت امروزه بسیار زیاد شده است.

آیا جداسازهای ارتعاش لاستیکی مانند لرزشگیرها هستند؟

جداسازهای ارتعاش لاستیکی با لرزشگیرها یکی نیستند. جداسازهای ارتعاشی لاستیکی برای جلوگیری از انتقال ارتعاشات از یک جزء یا ماده به ماده دیگر با سفت شدن یا جذب نیروهای ارتعاشی استفاده می شوند. برخی از نمونه‌های جداکننده ارتعاش لاستیکی، پایه‌های هیدرولیک و پایه‌های ضد لرزش در تجهیزات صنعتی و موتورهای خودرو هستند. از سوی دیگر، دمپرهای ارتعاشی لاستیکی یا میراگرها، با داشتن ضریب میرایی بالا، یعنی توانایی قوی برای برگشت از اختلال به حالت پایدار، نیروهای ارتعاشی را از مجموعه به محیط پراکنده می کنند. اگرچه لرزشگیرهای لاستیکی می توانند ارتعاشات را در سیستم شما کاهش دهند، اما انرژی ارتعاشی به نوبه خود به عنوان گرما از بین می رود.

نقل قول از فامکو:

"انواع لرزه گیرهای لاستیکی ارتعاشات صنعتی ایران بر اساس ساختار فیزیکی

  • لرزه گیرهای لاستیکی سایز پایین BL-72: در سایزهای 1¼ تا 10 اینچ با مهار های پیچی
  • لرزه گیرهای لاستیکی سایز پایین آصا: در سایز های 1¼ تا 12 اینچ با مهار های پیچی و غلاف پلاستیکی
  • لرزه گیرهای لاستیکی مهار دوقلو: با مهار های شامل دو ست مشابه شامل دو پین و یک عدد بوشن میانی که با پیچ و مهره به هم متصل شده اند
  • لرزه گیر لاستیکی اتوکلاو سفارشی: در سایز های 1¼ تا 140 اینچ تولید شده به صورت سفارشی بسته به شرایط و نیاز مشتری"

چرا لرزشگیرهای لاستیکی سفارشی بهتر عمل می کنند؟

این خواص طبیعی - سختی، کشش، مقاومت در برابر تنش و کرنش - لاستیک را می توان در اختلاط ترکیبی سفارشی، ویژه محصولات لاستیکی افزایش داد. هنگامی که پلیمرهای لاستیکی با پرکننده‌ها و افزودنی‌های ویژه ترکیب می‌شوند و به‌صورت سفارشی با استفاده از سال‌ها تخصص قالب‌گیری می‌شوند، محصول به دست آمده با صرفه‌جویی قابل‌توجه در هزینه، عملکرد و طول عمر بالاتری دارد. با ترکیب سفارشی داخلی، می‌تواند مقاومت‌هایی در دمای پایین و بالا، مقاومت در برابر نور خورشید و ازن، مقاومت‌های شیمیایی، مقاومت در برابر روغن، مقاومت در برابر آب، مقاومت در برابر تورم و موارد دیگر را برای ایزولاتور یا دمپر ارتعاشی لاستیکی القا کند.

آیا جداسازهای ارتعاش لاستیکی مانند لرزشگیرها هستند؟

جداسازهای ارتعاش لاستیکی با لرزشگیرها یکی نیستند. جداسازهای ارتعاشی لاستیکی برای جلوگیری از انتقال ارتعاشات از یک جزء یا ماده به ماده دیگر با سفت شدن یا جذب نیروهای ارتعاشی استفاده می شوند. برخی از نمونه‌های جداکننده ارتعاش لاستیکی، پایه‌های هیدرولیک و پایه‌های ضد لرزش در تجهیزات صنعتی و موتورهای خودرو هستند. از سوی دیگر، دمپرهای ارتعاشی لاستیکی یا میراگرها، با داشتن ضریب میرایی بالا، یعنی توانایی قوی برای برگشت از اختلال به حالت پایدار، نیروهای ارتعاشی را از مجموعه به محیط پراکنده می کنند. اگرچه لرزشگیرهای لاستیکی می توانند ارتعاشات را در سیستم شما کاهش دهند، اما انرژی ارتعاشی به نوبه خود به عنوان گرما از بین می رود. پدهای لرزش لاستیکی، لرزشگیرهای تهویه مطبوع و تثبیت کننده های تیراندازی با کمان با نام های مختلف نمونه هایی از لرزشگیرهای لاستیکی هستند.

ضربه گیر لاستیکی ارتعاشات صنعتی

پایه های ضد لرزش و قطعات مهندسی لاستیکی

شایگان لاستیک در تولید و عرضه پایه‌های ضد لرزش و قطعات مهندسی لاستیکی تخصص دارد. ارائه یکی از جامع‌ترین مجموعه‌های پایه‌های ضد لرزش در بریتانیا، در دسترس برای تحویل روز بعد و با رقابتی‌ترین قیمت‌ها. چه به دنبال یک پایه AV استاندارد در قفسه، یک طراحی سفارشی/ سفارشی یا به دنبال کاهش هزینه‌ها باشید، مطمئناً می‌تواند راه‌حلی سریع و مقرون به صرفه به شما ارائه دهد.

پایه های ضد لرزش که به عنوان پایه های لاستیکی نیز شناخته می شوند، برای کاهش لرزش در ماشین آلات و وسایل نقلیه صنعتی استفاده می شوند. آنها جزء جدایی ناپذیری هستند که در طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی برای کاهش ارتعاش، افزایش طول عمر ماشین آلات، محافظت از سازه های اطراف و بهبود راحتی اپراتور استفاده می شوند.

طیف استاندارد پایه‌های ضد لرزش ما شامل پایه‌های بابین، پایه‌های محصور، بافرهای لاستیکی و ضربه‌گیر، بوش‌های تعلیق، پایه‌های تراز و بسیاری دیگر از پایه‌های ضد لرزش متصل به فلز لاستیکی است.

سوالات متداول

پایه های ضد لرزش چیست؟

پایه‌های ضد لرزش اجزای لاستیکی صنعتی هستند که در ماشین‌آلات صنعتی و وسایل نقلیه برای کاهش ارتعاشات منتقل شده به سازه‌های اطراف استفاده می‌شوند. معمولاً از لاستیک طبیعی ساخته می شود که خواص برتر را از نظر کاهش ارتعاش ارائه می دهد. با این حال، طیف وسیعی از مواد مصنوعی نیز برای ایجاد مقاومت در برابر روغن‌ها، سوخت‌ها و عوامل محیطی مختلف موجود است.

به عنوان یک راهنمای کلی، با استفاده از پایه‌های ضد لرزش به‌درستی انتخاب‌شده، دستیابی به حداقل ۷۰ درصد کاهش لرزش معمول است، اما در موارد خاص می‌توان با محصولات خاص و در برنامه‌های خاص به ۹۰ درصد افزایش یافت. برای مشاوره فنی خاص با مهندسان ما مشورت کنید.

چگونه پایه های ضد لرزش را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب پایه های ضد لرزش برای برنامه خود باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید و توصیه می شود برای بحث در مورد برنامه خود با یکی از مهندسین ارتعاش واجد شرایط تماس بگیرید، اما به طور خلاصه برخی از عوامل کلیدی که باید در هنگام انتخاب پایه های AV در نظر بگیرید عبارتند از: وزن کل پشتیبانی شده، توزیع بار، فرکانس مزاحم تجهیزات، برنامه موبایل یا استاتیک و عوامل محیطی مانند روغن، سوخت یا گرما.

پایه های ضد لرزش از چه چیزی ساخته شده اند؟

پایه‌های ضد لرزش از لاستیک ساخته می‌شوند که رایج‌ترین آن‌ها لاستیک طبیعی است که به دلیل ویژگی‌های انعطاف‌پذیری برتر آن است که برای کاهش انتقال ارتعاش ایده‌آل است. برای کاربردهای خاص از پایه‌های لاستیکی مصنوعی استفاده می‌شود، مانند پایه‌های لاستیکی نئوپرن که باعث بهبود مقاومت در برابر روغن‌ها و دماهای بالا می‌شوند . ترکیبات لاستیکی فرموله شده ویژه را می توان برای جذب ضربه تولید کرد، مانند پایه های شوک، که باعث افزایش سطح میرایی می شود. علاوه بر این، پایه‌های فنری (ساخته شده از فنر سیم پیچ فولادی) برای کاربردهای با سرعت کم یا جاهایی که سطوح بالایی از کاهش ارتعاش مورد نیاز است، در دسترس هستند.

آیا پایه های ضد لرزش کار می کنند؟

بله، پایه های ضد لرزش به درستی انتخاب شده می توانند لرزش را تا 99٪ کاهش دهند (اگرچه 70٪ - 80٪ معمولی است). مهم است که کاربر به درستی پایه های لرزه گیر را با در نظر گرفتن بارها، توزیع بار، عوامل محیطی و غیره انتخاب کند.

چگونه از پایه های فن ضد لرزش استفاده کنیم؟

هنگام انتخاب پایه های فن ضد لرزش باید به دقت توجه شود. با توجه به سرعت نسبتاً آهسته فن ها، مهم است که یک پایه لرزه گیر با سطح انحراف بالا انتخاب شود تا فرکانس طبیعی به اندازه کافی پایین ارائه شود - پایه های فنری یک محصول رایج هستند. با توجه به سطوح زیاد انحراف که توسط فنر مونت‌ها داده می‌شود، مهم است که اطمینان حاصل شود که توزیع وزن دقیقاً محاسبه شده است تا اطمینان حاصل شود که پایه‌های فنری بیش از حد بارگذاری نمی‌شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نبایدهای انتخابات
نامزدهای جبهه انقلاب اجماع کنند تا راه شهید رئیسی ادامه داشته باشد
اگر نیاز به اجماع باشد، نامزدهای انقلابی باید به آن توجه کنند/ نامزد اصلح انقلابی نگاه ابزاری به مذاکره دارد
برجام برای ایران گران تمام شد/ ملت ایران نباید به عقب بازگردد/ نگاه تمدنی به حکمرانی و ولایت محوری شاخصه نامزد اصلح
نظر مداح مشهور در خصوص نامزد اصلح + عکس
فرصت آزمون و خطا نیست/ دلسوزان کشور در فکر اجماع باشند
رجانیوز اصل پیام توهین‌آمیز به عبدالحمید و اهل سنت را در کانال تلگرام منتشر کرد
گاف عجیب کانال مسعود پزشکیان درباره اهل سنت!
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح رای خود را به صندوق انداخت
۴۷۰ فعال رسانه‌ای استان بوشهر در پوشش انتخابات فعالیت دارند
حضور مردم پای صندوق رای نشان ارادت به شهید جمهور
برگزاری انتخابات در ۷۶ شعبه اخذ رای شهرستان گناوه
حضور گسترده مردم خراسان جنوبی در انتخابات
اجازه خلل امنیتی در برگزاری انتخابات آذربایجان غربی نمی دهیم
جهانگیری پس از شرکت در انتخابات چه گفت؟
این گزافه‌گویی است
فیلم| حضور سعید جلیلی پای صندوق رای
فیلم| پروژه دروغ
قالیباف برای شرکت در انتخابات در حرم عبدالعظیم حضور یافت
رهبر انقلاب: مردم در رأی‌دادن تردید نکنند
وحیدی: انتخابات با حضور ناظران مختلف در امنیت و سلامت برگزار خواهد شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top