تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/04/04 - 16:21
کد خبر: 508701

پروانه فعالیت مراکز درمانی ناایمن پایتخت لغو می‌شود

پروانه فعالیت مراکز درمانی ناایمن پایتخت لغو می‌شود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از لغو پروانه فعالیت مراکز درمانی ناایمن پایتخت خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، قدرت‌الله محمدی؛ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در نشست خبری با موضوع ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری اظهار کرد: تاکنون 5 دوره از این نمایشگاه برگزار شده و ششمین دوره آن به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی افزود: ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری از یازدهم تا سیزدهم تیرماه در محل هتل المپیک برگزار خواهد شد و ان‌شاءالله حدود 20 کشور در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد که تاکنون حضور 10 الی 15 کشور در این نمایشگاه قطعی شده است.

محمدی با اشاره به حضور یکی از اساتید برجسته در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی از کشور استرالیا تصریح کرد‌: در کنار این همایش نمایشگاه تولیدات و تجهیزات آتش‌نشانی داخلی به معرض نمایش گذاشته خواهد شد و این در حالی است که طی دو سال گذشته با همکاری و مشارکت تولیدکنندگان بخش قابل توجهی از تجهیزات آتش‌نشانی از داخل کشور تامین شده است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران استفاده از توان تولیدات داخلی است، گفت: این آمادگی را داریم که از تمام تجهیزات خود را از داخل کشور استفاده کنیم و هم‌اکنون شهرهایی مثل تهران، تبریز، اصفهان، شیراز رتبه‌های خوبی در تولید تجهیزات این صنعت دارند و اگر حمایت‌های لازم صورت بگیرد طی دو سال آینده صددرصد تجهیزات آتش‌نشانی از داخل تامین خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر حدود 60 هزار نفر در صنعت تجهیزات مورد نیاز آتش‌نشانی فعال هستند و چنانچه بتوانیم تمام اقلام و تجهیزات مورد نیاز خودمان را از داخل تامین بکنیم تعداد مشاغل در این حوزه افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: اولویت سازمان آتش‌نشانی خرید اقلام داخلی است و این در حالی است که در پنجمین نمایشگاه ایمنی، تاکید کردیم که اعلام حریق به صورت فارسی باشد که خوشبختانه این مهم هم اکنون اجرا شده است.

محمدی ادامه داد: به هیچ عنوان این همایش و نمایشگاه جنبه سرگرمی ندارد و در طی 3 روز در جریان برگزاری آن از معتبرترین دانشگاه‌های طراز اول کشور دعوت شده است که به صورت تخصصی به موضوعات مختلف در حوزه ایمنی پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه 230 مقاله به ششمین همایش و نمایشگاه تولیدات و تجهیزات آتش‌نشانی داخلی شهری ارسال شده است، گفت: از این تعداد 117 مقاله به تایید اساتید دانشگاه رسیده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در خصوص محورهای ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری گفت: فرهنگ ایمنی و آتش‌نشانی، پیشگیری، استفاده از ظرفیت‌های نوین از جمله هوشمندسازی، هوش مصنوعی از محورهای این نمایشگاه خواهد بود.

وی با تاکید بر موضوع فرهنگ ایمنی و آتش‌نشانی تصریح کرد: ما باید موتور فرهنگ‌سازی در کشور را روشن کنیم همچنین توجه ویژه‌ای را به موضوع پیشگیری داشته باشیم تا با اقدامات لازم از وقوع حوادث جلوگیری شود.

محمدی به موضوع هوشمندسازی و استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: از این ظرفیت نیز باید به نحو مطلوب استفاده شود و ما نباید از موضوع هوش مصنوعی غافل شویم و باید حتماً تجهیزات خود را در اطفاء حریق به خصوص در حوزه حریق در جنگل‌ها بروزرسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: ما می‌توانیم از سیستم‌های هشداردهنده حریق به صورت الکترونیک استفاده کنیم و در قالب این سیستم آدرس، پلاک و ساختمان به صورت الکترونیک اعلام می‌شود و این امر می‌تواند آتش‌نشانان را در فرآیند آتش‌نشانی و اطفاء حریق کمک کند.

وی ادامه داد: نصب دوربین بر روی البسه آتش‌نشانان در صحنه بسیار مهم است و باید بتوانیم از تجهیزات بروز و ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

محمدی در ادامه این نشست به اطفاء حریق در تونل‌ها و ایستگاه‌های مترو اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اطفاء حریق در این اماکن در زیر زمین است ما نیز باید بتوانیم از سیستم‌های بروز استفاده کنیم و این در حالی است که در حال حاضر به صورت پایلوت در یکی از خطوط مترو و در چند ایستگاه توانسته‌ایم از بیسیم‌های ویژه برای اعلام حریق استفاده کنیم و این کار برای نخستین بار است که در زیر زمین انجام می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: یکی از علل فوتی‌ها موضوع خفگی است و بسیاری افراد به دلیل این مسئله در حوادث جان خود را از دست می‌دهند و باید به این موضوع نیز توجه لازم شود.

وی گفت: بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز از اهداف سازمان آتش‌نشانی است و در این همایش تمام آتش‌نشانان کشور و همچنین سازندگان فعال ساختمان‌ها حضور خواهند داشت.

محمدی ادامه داد: در طی سه روز از برگزاری همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری هفت نشست، با 35 سخنرانی علمی و 19 کارگاه تخصصی برگزار خواهد شد همچنین در این برنامه مسئولان و مقامات کشوری سخنرانی خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ادامه این نشست با هشدار به مراکز درمانی اعم از بیمارستان، ساختمان پزشکان، کلینیک‌ها، مراکز زیبایی پوست و مو و ... گفت: بنابر هماهنگی‌های صورت گرفته در صورتی که این مراکز نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌های خود اقدام نکنند، از طریق مراجع قضایی و وزارت بهداشت اقدام به لغو پروانه فعالیت آنها خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون حدود 2500 تا 2600 مراکز درمانی اعم از بیمارستان، ساختمان پزشکان، کلینیک‌ها، مراکز زیبایی پوست و مو و ... در سطح تهران فعال هستند که از این تعداد تاکنون 1500 الی 1600 مرکز درمانی نسبت به ایمن‌سازی ساختمان‌های خود اقدام کرده‌اند و مابقی نیز باید این فرآیند را طی کنند و در غیر این صورت طبق قوانین و مقررات و اخذ مجوز از مراجع قضایی و با همکاری وزارت بهداشت این ساختمان‌ها پلمب و لغو پروانه خواهند شد.

محمدی با اشاره به همکاری و همراهی وزیر بهداشت در قالب ایمن‌سازی ساختمان‌های مراکز درمانی گفت: برای اولین بار این کار در سطح شهر تهران رقم خورده است و از این جهت از وزیر بهداشت قدردانی می‌شود.

وی ادامه داد: مراکز زیبایی پوست و مو نیز مخاطبین زیادی دارند و تاکید ما بر این است که این مراکز نیز هر چه سریع‌تر بر اساس بازه زمانی تعیین شده اقدام به ایمن‌سازی ساختمان‌هایشان کنند، در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با هشدار جدی به ساختمان‌های ناایمن دولتی گفت: در این بخش نیز ما به سراغ تک‌تک وزارتخانه‌ها و ساختمان‌های دولتی می‌رویم و تعدادی از ساختمان‌های دولتی در سطح شهر تهران هستند که هیچ تاییدیه آتش‌نشانی ندارند به همین جهت انتظار داریم که آنها نیز اقدام به ایمن‌سازی ساختمان‌های خود کنند در غیر این صورت طبق قوانین و مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

محمدی به حریق در انبارهای تهران اشاره کرد و افزود: بخشی از تهران تبدیل به انبارهای بدون ایمن شده است که در این انبارها مواد اشتعال‌زا دپو می‌شود و در این بخش نیز ما پایش‌ها و رصدهایی را انجام داده‌ایم و این انبارها را شناسایی و به شهرداران مناطق و نواحی اعلام کرده‌ایم و اخطارهای لازم برای ایمن‌سازی این انبارها نیز ارسال شده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم بضاعت کم سازمان آتش‌نشانی اقداماتی در قالب پایش و دسته‌بندی ساختمان‌ها انجام شده است و تاکنون پایش 58 هزار ساختمان انجام شده است و در قالب این کار ساختمان‌های ناایمن به شهرداران مناطق و نواحی معرفی شده‌اند تا آنها نیز اخطارهای لازم را بدهند تا این ساختمان‌ها نیز ایمن‌سازی شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به همکاری با شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز این شرکت می‌تواند با همکاری و وادار کردن اصناف اقداماتی را برای ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن انجام بدهد.

محمدی همچنین به اتصال برخی ساختمان‌ها به سامانه 125 اشاره کرد گفت: این مهم در حال انجام است و این اقدام البته به صورت اجباری نیست و افراد می‌توانند اماکن خودشان را به صورت اختیاری به این سیستم متصل کنند و امیدواریم در آینده شرایطی پیش بیاید که این کار به صورت اجباری صورت بگیرد.

وی در پایان درخصوص ایمن‌سازی بازار گل شهید محلاتی اضافه کرد: در حال حاضر نیز این بازار گل نیز 60 درصد ایمن‌سازی خود را پیش برده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نبایدهای انتخابات
نامزدهای جبهه انقلاب اجماع کنند تا راه شهید رئیسی ادامه داشته باشد
اگر نیاز به اجماع باشد، نامزدهای انقلابی باید به آن توجه کنند/ نامزد اصلح انقلابی نگاه ابزاری به مذاکره دارد
برجام برای ایران گران تمام شد/ ملت ایران نباید به عقب بازگردد/ نگاه تمدنی به حکمرانی و ولایت محوری شاخصه نامزد اصلح
نظر مداح مشهور در خصوص نامزد اصلح + عکس
فرصت آزمون و خطا نیست/ دلسوزان کشور در فکر اجماع باشند
رجانیوز اصل پیام توهین‌آمیز به عبدالحمید و اهل سنت را در کانال تلگرام منتشر کرد
گاف عجیب کانال مسعود پزشکیان درباره اهل سنت!
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح رای خود را به صندوق انداخت
۴۷۰ فعال رسانه‌ای استان بوشهر در پوشش انتخابات فعالیت دارند
حضور مردم پای صندوق رای نشان ارادت به شهید جمهور
برگزاری انتخابات در ۷۶ شعبه اخذ رای شهرستان گناوه
حضور گسترده مردم خراسان جنوبی در انتخابات
اجازه خلل امنیتی در برگزاری انتخابات آذربایجان غربی نمی دهیم
جهانگیری پس از شرکت در انتخابات چه گفت؟
این گزافه‌گویی است
فیلم| حضور سعید جلیلی پای صندوق رای
فیلم| پروژه دروغ
قالیباف برای شرکت در انتخابات در حرم عبدالعظیم حضور یافت
رهبر انقلاب: مردم در رأی‌دادن تردید نکنند
وحیدی: انتخابات با حضور ناظران مختلف در امنیت و سلامت برگزار خواهد شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top