تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/04/04 - 19:54
کد خبر: 508715

جلیلی: مردم از جمهوریت و اسلامیت نظام دفاع می‌کنند

جلیلی: مردم از جمهوریت و اسلامیت نظام دفاع می‌کنند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه‌ی دنیا اعتراف دارند که نتیجه‌ی انتخاباتِ روز جمعه آن‌چیزی است که مردم انتخاب می‌کنند و مردم تعیین‌کننده هستند. همه قبول دارند که جمهوریتِ نظام خودش را به رخ جهانیان می‌کشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در اجتماع مردم تهران در میدان امام حسین(ع) که عصر امروز برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک عید غدیر بیان کرد: فرهنگ غدیر، فرهنگ نگاه به قله‌هاست و اکتفا نکردن به حداقل‌ها. غدیر یعنی انتخاب بر اساس معیار و اینکه قدرت منهای معیار، شتاب را می‌گیرد و هرکس بخواهد نگاه حداقلی داشته و آن را حاکم کند از آرمان غدیر فاصله گرفته است.

وی افزود: امروز در آستانه انتخاب قرار داریم؛ انتخابی در راستای انتخابِ بزرگی که ملت ما با انقلاب اسلامی انجام داد. امام علی(ع) می‌فرمایند که خداوند از ما عهد گرفته در برابر گرسنگی مظلومان و پرخوری ستمگران ساکت ننشینم. درود بر ملت ما؛ امام راحل فرمود ملت ما از ملت زمان پیامبر(ص) و حضرت امیر(ع) استوارتر است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملت نشان داد اگر به جمهوری اسلامی رأی داده، با همه وجود ایستاده و این بر اساس یک آگاهی جدی است. امروز هیچ‌کس نمی‌تواند در جمهوریت و یا اسلامیت نظام شبهه کند. در کشوری که سال‌ها استبداد بود، امام جمهوری اسلامی را بنا کرد و ملت ما جمهوری اسلامی را انتخاب کردن که مردم تعیین‌کننده هستند.

جلیلی اظهار داشت: همه‌ی دنیا اعتراف دارند که نتیجه‌ی انتخاباتِ روز جمعه آن‌چیزی است که مردم انتخاب می‌کنند و مردم تعیین‌کننده هستند. همه قبول دارند که جمهوریتِ نظام خودش را به رخ جهانیان می‌کشد. مردم ما 45 سال پیش دعوت خدا و رسول را اجابت کردند و از جمهوریت و اسلامیت دفاع می‌کنند.

وی عنوان کرد: ملت ما می‌داند که یک جهان فرصت دارد و باید یک ایران جهش رخ بدهد. اگر می‌خواهیم این جهش صورت بگیرد، بدون حضور مردم ممکن نیست. مردم در عرصه‌های سخت حضور یافته و معجزه کردند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: مردم حادثه تلخ شهادت رئیس‌جمهور عزیزشان را تبدیل به حماسه کردند. مردم می‌توانند این حماسه را در عرصه‌های مختلف شکل بدهد. باید به مردم نگاه کرد نه اینکه در فلان کشور، چه کسی قرار است انتخاب بشود.

جلیلی گفت: برخی به قله‌ها که نگاه نمی‌کنند بلکه می‌گویند ناامیدی و مشکلات است و فلان کشور از ما راضی نیست و نگران این هستند و می‌گویند ما باید ادامه‌ی راه بدهیم. مگر ملت ما شما را تجربه نکرد؟ 11 سال پیش همین‌ها آمدند و مباحثی را مطرح کردند؛ می‌گفتند گفت‌وگو و توافق می‌کنیم و بلدیم و همه مشکلات حل می‌شود. دیدید؛ کلید هم نشان دادند ولی دیدید که نتیجه چه شد. نتیجه این شد خود آن‌ها در پایان 8 سال گفتند نه‌تنها سانترفیوژ نچرخید و بلکه بساطش جمع شد و چرخ اقتصاد هم نچرخید.

وی افزود: ملت ایران باید هشدار باشد؛ راهی که غلط بودن خود را نشان داد و مردم تلخی‌های ان را درک کردند. گفتند ما تحریم‌ها را بر می‌داریم و با 800 تحریم آمدند و با 1500 تحریم رفتند و دلار 3000 تومان را تحویل گرفته و دلار 30000 تومان تحویل دادند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ملت ما 3 سه سال پیش این ریل را تغییر داد؛ آن‌ها که می‌گویند فلان توافق اگر امضا نشود، سال 97 رسما می‌گفتند اگر این کنوانسیون امضا نشود، حقوق‌ها را نمی‌توانیم بدهیم. امروز دوباره می‌گویند که ما مسیر درست هستیم. فهم و تحلیل این‌ها از مسائل این‌گونه است.

جلیلی خاطر نشان کرد: همان‌زمان می‌گفتند که چون فلان قدرت ادعا و بیان کرده که نمی‌گذاریم ایران نفت بفروشد، پس ما 200 هزار نفت می‌توانیم بفروشیم ولی ملت ایران انتخابی کرد که امروز به نقطه‌ای رسیده که وزیر خارجه ایران را استیضاح می‌کنند و می‌گویند ایران دو میلیون بشکه نفت می‌فروشد و می‌گوید قدرت دارند و می‌توانند. این نگاه شهید رئیسی است.

وی بیان کرد: توافق کردند و همه تعهدات را انجام دادند، ولی طرف مقابل کلا از میز خارج شد. آیا می‌شود سرنوشت 80 میلیون نفر را به این وصل کنید که در فلان کشور چه کسی بر سر کار می‌آید؟ حالا می‌گویند بایدن خودش نخواست، عجب. مقام رسمی آمریکا گفته راهبرد فشار حداکثری شکست فاحش خورد و اینها با نگاه خودتحقیر می‌گویند آن‌ها خودشان نخواستند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: اگر از جهش و فرصت‌ها سخن می‌گوییم به معنای ندیدن مشکلات نیست اما ضعف را با قدرت و شجاعت می‌توان رفع کرد.

جلیلی گفت: باید به دشمن پاسخ داد؛ همان‌طور که شهید سلیمانی گفت آقای ترامپ قمارباز؛ حریف تو ماییم.

وی ادامه داد: برخی در کشور می‌ترسند و می‌ترسانند؛ نباید ترسید و باید ظرفیت‌ها را شناخت و مشکلات را رفع کرده و به قله‌های جهش برسیم. جایگاه قدرت یک طمعه نیست که می‌گویند این بیاد و یا آن بیاد و تعارف شود، این راه جدی است و این را ادامه خواهیم داد و خواهیم ایستاد.

نامزد انتخابات گفت: مسئولیت یک امانت است که مردم بر دوش خدمتگزاران می‌گذارند. ملت راه خود را شناخته و با قدرت ادامه خواهد داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چگونه از مبلمان منزل خود مراقبت کنیم؟
اصولی‌ترین نورپردازی تجاری چه ویژگی‌هایی دارد؟
نبایدهای انتخابات
نامزدهای جبهه انقلاب اجماع کنند تا راه شهید رئیسی ادامه داشته باشد
اگر نیاز به اجماع باشد، نامزدهای انقلابی باید به آن توجه کنند/ نامزد اصلح انقلابی نگاه ابزاری به مذاکره دارد
برجام برای ایران گران تمام شد/ ملت ایران نباید به عقب بازگردد/ نگاه تمدنی به حکمرانی و ولایت محوری شاخصه نامزد اصلح
نظر مداح مشهور در خصوص نامزد اصلح + عکس
فرصت آزمون و خطا نیست/ دلسوزان کشور در فکر اجماع باشند
رجانیوز اصل پیام توهین‌آمیز به عبدالحمید و اهل سنت را در کانال تلگرام منتشر کرد
گاف عجیب کانال مسعود پزشکیان درباره اهل سنت!
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح رای خود را به صندوق انداخت
۴۷۰ فعال رسانه‌ای استان بوشهر در پوشش انتخابات فعالیت دارند
حضور مردم پای صندوق رای نشان ارادت به شهید جمهور
برگزاری انتخابات در ۷۶ شعبه اخذ رای شهرستان گناوه
حضور گسترده مردم خراسان جنوبی در انتخابات
اجازه خلل امنیتی در برگزاری انتخابات آذربایجان غربی نمی دهیم
جهانگیری پس از شرکت در انتخابات چه گفت؟
این گزافه‌گویی است
فیلم| حضور سعید جلیلی پای صندوق رای
فیلم| پروژه دروغ
قالیباف برای شرکت در انتخابات در حرم عبدالعظیم حضور یافت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top