تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/06 - 14:03
کد خبر: 508850

مخبر: ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در جریان است

مخبر: ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در جریان است

سرپرست ریاست‌جمهوری در مراسم افتتاح طرح‌های نهضت ملی مسکن و واگذاری زمین گفت: تاکنون کار ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن آغاز شده و کار واگذاری زمین در شهرها و روستاها حدود یک سال و نیم است که آغاز شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مراسم ۶۶۷۹۱ واحد مسکونی و واگذاری زمین رایگان به ۵۱۷۰۴ متقاضی واجد شرایط نهضت ملی مسکن پیش از ظهر امروز(چهارشنبه، 6 تیرماه) با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری آغاز شد.

محمد مخبر در بخشی از این جلسه بیان کرد: کاری که آقای بذرپاش انجام داد این مطلب را از جامعه حذف کرد و اکنون دیگر کسی نمی‌تواند عنوان کند که چگونه می‌خواهید پروژه‌های نهضت ملی مسکن را به پیش ببرید. 

سرپرست ریاست جمهوری ضمن تشکر از زحمات بذرپاش در جهت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن عنوان کرد: وزرای همکار آقای بذرپاش و رئیس بانک مرکزی چندین مرتبه به بنده عرض کردند که آقای بذرپاش و همکارانش اینکه اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام شدنی نیست را از سر زبان‌ها حذف کردند.

کار ساخت بیش از ۲ میلیون و 600 هزار مسکن آغاز شده است

مخبر با بیان اینکه آقای رئیسی روی انجام دو کار با فشاری کرد و آن دو نیز انجام شد خاطرنشان کرد: اول ایجاد یک میلیون شغل در سال بود که می‌توان با اسم به آن مراجعه کرد و افرادی که نسبت به این موضوع شک دارند می‌توانند به سایت‌ها مراجعه کنند. 

وی ادامه داد: موضوع دوم ساخت مسکن بود که تاکنون کار ساخت بیش از ۲ میلیون و ششصد هزار مسکن آغاز شده و کار واگذاری زمین در شهرها و روستاها حدود یک سال و نیم است که آغاز شده است. 

مخبر افزود: در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر کمتر جایی وجود دارد که فردی متقاضی باشد و برای او زمین در نظر نگرفته باشند. 

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و بالاترین هزینه‌ای که به آن‌ها تحمیل می‌شود در حوزه مسکن است، تصریح کرد: امروز با کار خوبی که انجام گرفته و تقریباً حدود یک سال است که هر روز اخباری درباره واگذاری مسکن و زمین به مردم مخابره می‌شود.

وی افزود: این کارها در بافت فرسوده، حاشیه شهرها، شهرک‌سازی و شهرک ساحلی پیش‌بینی شده و جزو کارهای مهم و اساسی انجام گرفته است و با امید خدا همچنان پیش خواهد رفت و ریلی که رئیس جمهور عزیزمان بنیانگذاری کرد، ادامه خواهد داشت.

شهید رئیسی چارچوب‌های اجرای امور را طبق منویات رهبر انقلاب بنیان نهاد

مخبر با اشاره سخنان دیروز مقام معظم رهبری در حوزه مباحث اقتصادی و کارهای انجام گرفته در این حوزه تاکید کرد: دست ما توی کار بوده است، به نحوی که ما در بخش زیادی از مباحث اقتصادی و موضوعات مختلف و محل ارجاع ما محور کار بوده‌ایم.

وی افزود: البته به این معنا نیست که ما انجام دهنده این کارها بوده‌ایم چون اطلاعات کارها در حوزه اقتصادی به دست ما می‌رسد.

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به جمله‌ روز گذشته رهبر انقلاب مبنی براینکه «اگر این دولت ادامه پیدا می‌کرد مشکلات اقتصادی حل می‌شد»، تصریح کرد: زیرساخت‌هایی که ایجاد شده حاکی از این مسئله است اینکه آیت‌الله رئیسی حدود یک ماه است که به شهادت رسیده ولی کشور در حال اداره شدن است که این مسیر مرهون زحمات شهید رئیسی است. 

وی افزود: انجام موفق روندهای اجرایی در کشور ناشی از ایجاد چهارچوب و بنیانی است که شهید رئیسی بنا نهاده و این کار را با تدابیر رهبر انقلاب سازماندهی کرد.

سرپرست ریاست‌جمهوری با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مهم و اساسی دولت سیزدهم این است که تدابیر رهبر معظم انقلاب برای ما حجت شرعی است خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که شهید رئیسی بسیار نسبت به آن حساس بود این بود که اجرای بیانات رهبر انقلاب بر روی زمین نماند و اصلاً برای او قابل تحمل نبود. 

وی افزود: امیدواریم با دعای خیر مردم و حضور پرشور و اکثریت آن‌ها بهترین انتخاب انجام شود و کارهای آغاز شده به اتمام برسد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دختر پاراکماندار ایران نایب قهرمان شد
سرعت اینترنت فیبر نوری مخابرات ایران ۱۰ برابر شد
افتتاح نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ +عکس
تجمع خانواده اسرا در مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی
بازی فاجعه‌آمیز ایتالیا و باخت نیمه اول به سوئیس
باقری: ایران بزرگترین قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است
امشب درباره تبلیغات تلویزیونی دور دوم تصمیم‌گیری می‌کنیم
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۰ تیر ۱۴۰۳
انفجار در مرکز ژاپن
دولت آینده همسو با شهید آیت‌الله رئیسی روی کار بیاید
اعطای پایه‌های تشویقی و پژوهانه به سردبیران نشریات علمی
فیلم/ شهادت کودک ۹ ساله فلسطینی بر اثر سوءتغذیه(۱۶+)
منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی با ۲۰ ماهواره پرتاب می‌شود
چند نکته در مورد مناظره جنجالی بایدن و ترامپ
تسلیت جلیلی در پی شهادت دو سرباز حین انتقال صندوق‌های رأی
افزایش دقت در امتیازدهی به رتبه‌ معلمان
تقدیر از عربستان برای همراهی در برگزاری انتخابات حجاج ایرانی
شانس ایران برای صعود مستقیم به جام جهانی ۵۰ - ۵۰ است
پیشنهاد اغواکننده پاری‌سن‌ژرمن برای جذب یامال
میانگین افتتاح ایستگاه‌های متروی تهران رکورد زد
زاکانی: جلیلی تنها مصداق اصلح است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top