تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/06 - 14:11
کد خبر: 508852

چرا مشارکت حداکثری در انتخابات مهم است؟

چرا مشارکت حداکثری در انتخابات مهم است؟

هرچه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد تاثیر آن در حوزه‌های مختلف به خصوص در امنیت کشور و حوزه‌های اقتصادی نیز بیشتر خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، 2 روز دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد، انتخاباتی مهم که نتیجه آن 4 سال آینده و سرنوشت کشور را رقم خواهد زد و فردی که با رای اکثریت مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب خواهد شد حداقل برای مدت 4 سال سکان مدیریت اجرایی کشور را در دست خواهد گرفت.

یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در انتخابات ما، موضوع مشارکت است، مشارکتی که هر چه گسترده تر و پرشورتر باشد پشتوانه محکم‌تری برای رئیس‌جمهور منتخب و کابینه‌ای که توسط او تشکیل می‌شود، خواهد بود و از سویی تاثیرات بسیاری را برای کشور خواهد داشت.

بر همین اساس امامین انقلاب همواره بر اهمیت مشارکت مردم و برگزاری انتخابات تاکید کرده اند. رهبر معظم انقلاب همواره پیش از برگزاری انتخابات مردم را به مشارکت حداکثری در این عرصه دعوت کرده‌اند که این نیز از ارزش‌های قابل توجه نظام ما است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیاناتی هم که روز گذشته داشتند، فرمودند: « جمهوری اسلامی دشمن دارد. یکی از چیزهایی که جمهوری اسلامی را بر دشمنانش فائق می‌کند، انتخابات است. اگر مشارکت خوب مردم در این انتخابات مشاهده بشود، این مایه‌ سرافرازی جمهوری اسلامی است.»

مشارکت مردم در انتخابات و مشارکت در امورات مختلف کشور یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی بوده و در اصل ۶ قانون اساسی بر این موضوع تاکید شده است و حتی در سخت ترین شرایط کشور هم به این اصل از قانون با جدیت توجه شده است. البته نظام اسلامی ما هم کارنامه درخشانی نیز در این حوزه دارد.

حضور در انتخابات برای ما جدا از این که حق است، وظیفه است و ما قطعا با عدم حضور ما در انتخابات نه تنها حق را از خود سلب کرده ایم، بلکه این موضوع می‌تواند در سرنوشت خود، خانواده و فرزندان ما تاثیر منفی داشته باشد.

مشارکت در انتخابات در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... تاثیرگذار است. هرچه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد تاثیرات آن نیز بیشتر خواهد بود.

مشارکت در بحث امنیت کشور تاثیر بسیاری دارد، قطعا وقتی دشمنان و بدخواهان کشور و نظام ما می‌بینند مردم نسبت به سرنوشت کشور حساس هستند و برای پیشرفت و امنیت کشور در صحنه هستند، جرات نخواهد کرد که به مرزهای ما دست‌درازی کند.

در حوزه اقتصادی نیز مشارکت در انتخابات تاثیر دارد.

حضور گسترده در انتخابات موجب مقبولیت و مشروعیت دولت و کشور خواهد شد و پشتوانه‌ای است که دولت بتواند برنامه‌های اقتصادی و سیاسی و برنامه‌های مختلف خود را در حوزه بین الملل پیگیری کند. برگزاری انتخابات پرشور قدرت چانه زنی کشور را در عرصه‌های بین‌المللی بالا می‌برد و این باعث خواهد شد دولت منتخب بهتر بتواند تامین منافع مردم و پیشبرد اهداف سیاست خارجی را پیگیری کند.

مشارکت در انتخابات از سویی موجب افزایش همکاری‌های اقتصادی کشورها با ایران خواهد شد، زیرا کشورها به دنبال همکاری با کشورهایی هستند که امنیت و ثبات در آنجا وجود داشته باشد و مشارکت حداکثری مردم به طور طبیعی موجب ثبات و امنیت می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دختر پاراکماندار ایران نایب قهرمان شد
سرعت اینترنت فیبر نوری مخابرات ایران ۱۰ برابر شد
افتتاح نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۳ +عکس
تجمع خانواده اسرا در مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی
بازی فاجعه‌آمیز ایتالیا و باخت نیمه اول به سوئیس
باقری: ایران بزرگترین قربانی سلاح شیمیایی در تاریخ معاصر است
امشب درباره تبلیغات تلویزیونی دور دوم تصمیم‌گیری می‌کنیم
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۰ تیر ۱۴۰۳
انفجار در مرکز ژاپن
دولت آینده همسو با شهید آیت‌الله رئیسی روی کار بیاید
اعطای پایه‌های تشویقی و پژوهانه به سردبیران نشریات علمی
فیلم/ شهادت کودک ۹ ساله فلسطینی بر اثر سوءتغذیه(۱۶+)
منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی با ۲۰ ماهواره پرتاب می‌شود
چند نکته در مورد مناظره جنجالی بایدن و ترامپ
تسلیت جلیلی در پی شهادت دو سرباز حین انتقال صندوق‌های رأی
افزایش دقت در امتیازدهی به رتبه‌ معلمان
تقدیر از عربستان برای همراهی در برگزاری انتخابات حجاج ایرانی
شانس ایران برای صعود مستقیم به جام جهانی ۵۰ - ۵۰ است
پیشنهاد اغواکننده پاری‌سن‌ژرمن برای جذب یامال
میانگین افتتاح ایستگاه‌های متروی تهران رکورد زد
زاکانی: جلیلی تنها مصداق اصلح است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top