تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/04/07 - 09:29
کد خبر: 508928

آب خلیج فارس به رفسنجان رسید

آب خلیج فارس به رفسنجان رسید

مجری طرح آبرسانی به شهرهای شمال کرمان گفت: برای اولین‌بار مردم استان کرمان از خط انتقال صنعت که از خلیج همیشه فارس با صرف هزینه قابل توجه و زحمات فراوان به فلات مرکزی کشور اجرا شده است، بهره‌مند خواهند شد که اکنون فاز اول بهره‌برداری از این طرح با انتقال آب به شهر رفسنجان آغاز شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛سیدعلیرضا ساداتی‌فرد صبح امروز در جمع خبرنگاران در رفسنجان  اظهار داشت: خشکسالی چند سال اخیر و افت سطح منابع آب زیرزمینی در استان کرمان از یک سو و رشد جمعیت منطقه از سوی دیگر منابع آب استان کرمان را با محدودیت شدید مواجه کرده است.

وی افزود: به‌منظور تامین بخشی از کمبود آب مورد نیاز و کاهش تنش آبی در شهرهای شمالی استان کرمان خصوصا رفسنجان و کرمان طرح انتقال آب از خط صنعت به‌عنوان راه کار میان مدت با جدیت در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت.
وی با بیان اینکه برای این طرح ۳۵ کیلومتر خط لوله فولادی به اقطار ۱۰۰۰, ۱۶۰۰, و ۲۰۰۰ میلیمتر توسط وزارتخانه‌های صمت و نیرو با ارزشی بالغ بر ۱۶۰۰۰ میلیارد ریال اجرا شده است، گفت: علیرغم همه پیچیدگی‌های فنی، این طرح با پیگیری‌های دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی جهت بهره‌مندی مردم شریف رفسنجان از آب سالم و پایدار، در مدتی کمتر از ۹ ماه توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران اجرایی شد.

ساداتی‌فرد خاطرمشان کرد: این پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا برای اولین‌بار مردم استان کرمان نیز به‌عنوان آب شرب از خط انتقال صنعت که از خلیج همیشه فارس با صرف هزینه قابل توجه و زحمات فراوان به فلات مرکزی کشور اجرا شده است، بهره‌مند خواهند شد که اکنون فاز اول بهره‌برداری از این طرح با انتقال آب به شهر رفسنجان آغاز شده است.

وی در پایان یادآور شد: هم اکنون فاز اول این طرح به بهره‌برداری رسید و ان‌شاءالله با تامین اعتبار مورد نیاز فاز دوم طرح که آبرسانی به شهر کرمان با هفتاد درصد پیشرفت فیزیکی همراه است، نیز بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حسینیه معلی از ابتدای محرم پخش می شود
چرا مناظره زنده جلیلی و پزشکیان مهم است؟
تذکر نماینده مجلس به مسعود پزشکیان +فیلم
هشدار هواشناسی به کشاورزان کشور
جزئیات برگزاری مناظره‌ها مشخص شد +فیلم
وزیر صمت: خودروهای مشابه تولیدداخل وارد می‌کنیم
تولید نایلون
معاون وزیر نفت: شوک قیمتی بنزین راهکار رفع مشکل سوخت‌ نیست
سخنگوی شورای نگهبان: صحت انتخابات مرحله اول به تأیید شورای نگهبان رسید
جلیلی در جمع بازاریان: برای ۱۷ معضل اصلی بازار برنامه داریم
جدایی یک پرسپولیسی قطعی شد
پرسپولیس ۱۸۰ میلیارد تومان گرانتر از استقلال
مهاجم تیم ملی ایران در تور مورینیو
بیانیه جبهه پایداری درباره وحدت نیروهای انقلاب حول سعید جلیلی
اعتراض ایران به وزارت خارجه انگلیس +جزئیات
تصمیم باشگاه استقلال در مورد یامگا
جلیلی به بازار تهران رفت +فیلم
سریال معروف کره‌ای از سه‌شنبه در تلویزیون
چرا قالیباف امروز به مجلس نرفت؟
خواننده پاپ معروف از آمریکا به ایران بازگشت
وزیر آموزش و پرورش: مسمومیت سریالی دانش‌آموزان جنگ شناختی بود +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top