تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/04/07 - 10:51
کد خبر: 508954

توصیه‌های برخی از اساتید حوزه‌های علمیه در مورد انتخاب رئیس جمهور آینده

توصیه‌های برخی از اساتید حوزه‌های علمیه در مورد انتخاب رئیس جمهور آینده

برخی از اساتید حوزه‌های علمیه تشریح ویژگی‌های یک رئیس جمهور موفق برای آینده کشور پرداخته و به مردم توصیه کردند به کسی رای بدهند که سه ویژگی یعنی تخصص، تعهد و الزام به مبانی انقلاب را داشته باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال بنی‌هاشمی ـ مدیر حوزه علمیه نبی‌اکرم(ص) و امام جماعت مسجد آشتیانی‌ها تهران در مورد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت مردم پای صندوق‌های رای گفت: امید است مردم در روز ۸تیرماه با حضور در انتخابات مشتی بر دهان یاوه‌گویان نظام انقلاب اسلامی بزنند.

وی ادامه داد: برخورد کاندیدها بایکدیگر باتوجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر روی اخلاق به نظرم خوب نبود، رهبر انقلاب بارها تاکید کردند که از لجن‌پراکنی، تهمت و و عده‌های بیهوده خودداری و از گفتن آنچه در قدرت شما نیست پرهیز کنید. زیرا وعده‌های نادرست انتظارات ایجاد می‌کند و وقتی این وعده‌ها محقق نشود مردم سرخورده می‌شوند.

این مدیر حوزه علمیه نبی‌اکرم(ص) تاکید کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی شهید جمهور شب و روز خود را برای خدمت به مردم گذاشت و از روزهای تعطیل خود هم برای خدمت دریغ نکرد. ایشان تا جایی که در توان داشت کار مردم را انجام می‌داد و کاندیدها باید این رفتار را ببینند، اما نمی‌دانم چرا کاندیدها با حرکات و وعده‌های خود دل مردم را به درد می‌آورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بنی‌هاشمی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در همین سخنرانی اخیر فرمودند «حرفی که دشمن شاد بشویم نزنید»، ملت ما بیدار است و متدینی و انقلابیون چشم‌شان به رهنمودهای رهببر معظم انقلاب است و البته مساجد هم باید پایگاه جهاد تبیین برای مردم باشند تا ملت بتوانند انتخاب درست داشته و آگاهی دادن به مردم در انتخاب فرد اصلح بسیار مهم است.

تعهد و تخصص دوبال یک رئیس جمهور موفق است

آیت‌الله سیدروح الله ایلکا ـ استاد درس خارج فقه و مدیر حوزه علمیه در مورد اهمیت اخلاق در میان نامزدهای انتخابات و انتخاب فرد اصلح گفت: امامین انقلاب همیشه سعی می‌کردند در انتخابات اخلاق را مطرح کنند و اصول کلی اخلاق محور باشد. کسانی که حامی و چارچوب نام مقدس اسلام را رعایت می‌کردند همیشه در انتخابات اخلاق انتخاباتی را رعایت و اخلاق را محور قرار می‌دادند. بعد از فرار بنی صدر، شهید رجایی رئیس جمهور شد و گفت برای خدمت ما اخلاق را هیچگاه زیر پای نمی‌گذاریم و برای خدمت اخلاق ابتدا مهم است. پس از شهادت شهید رجایی، رهبر معظم انقلا به ریاست جمهوری رسیدند و ایشان هم همین موضوع را مطرح کردند.

وی ادامه داد: بعد از ارتحال امام خمینی(ره) که شرابط سیاسی کشور به سمت چپ و راست کشیده شد و گروه‌ها مختلف سیاسی شکل گرفت متاسفانه اخلاق فدای منافع جناحی و حزبی شد، در همین انتخابات ۱۴۰۰ بی‌تقوایی و بی‌معرفتی‌هایی در میان نامزدها رخ داد و اینها در حافظه تاریخ ثبت می‌شود. اینها جز بی‌دینی و بی‌تقوایی چیز دیگری نبود، در انتخابات قبلی شهید رئیسی اخلاق‌محور بود و علیرغم جسارتاهایی که در برنامه‌های انتخاباتی به ایشان شد چیزی نگفت زیرا نظام، انقلاب و مردم برایش مهم بود و اینها را فدای جناح خود نکرد.

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: در دوره‌های مختلف کاندیدها برای جناح خود همه چیز را زیر پا گذاشتند و همین افرادی که همیشه به دنبال امتیازات جناحی هستند هیچگاه برای مردم هم کاری نکردند. در سه سال خدمت دولت سیزدهم ما به اندازه همه دولت‌های قبلی و جناح‌ها کار کردند.

ایلکا بیان کرد: نصیحت بنده به کاندیدها این است که اخلاق را محور قرار دهند زیرا این روزها می‌گذرد و حافظه تاریخ این جسارت‌ها را ثبت می‌کند. اگر کسی قصد خدمت دارد خود و هوادارانش اخلاق را حفظ کنند، برای اینکه به پست و مطامع دنیا هم برسیم باید اخلاق را مدنظر قرار دهیم و اخلاق مانعی برای رسیدن به قدرت و خدمت به مردم نیست.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور متعهد بدون تخصص برای ما ارزشی ندارد، یادآور شد: متخصص بدون تعهد هم خوب نیست، در این پیچیدگی امروز دنیا که آمریکا و اسرائیل متوحش هستند کسی باید روی کار بیاید که متخصص متعهد باشد و برای مردم ایران در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسیت خارجی برنامه داشته باشد، لازمه این امر هم تخصص در کنار تعهد است. شهید رجایی مدت کوتاهی ریاست جمهوری برعهده داشت اما هنوز خدماتش برقرار است.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: متخصصان در حوزه‌های مختلف زیاد است و باید از این نیروها و ابزار استفاده کرد. تخصص و تعهد به عنوان دو بال یک رئیس جمهور است. به جز شهید رجایی، رهبر معظم انقلاب و شهید رئیسی بقیه به وظایف خود در این دوبال خوب عمل نکردند.

کسی را انتخاب کنیم که از مبانی انقلاب دفاع کند

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حاجی آواجی ـ عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و استاد حوزه علمیه در مورد اهمیت اخلاق در انتخابات و انتخاب فردی که بتواند به آینده کشور کمک کند، گفت: مساله اخلاق در دین اسلام حرف اول را می‌زند و پیامبر گرامی اسلام(ص) دین را نتوانست پیش ببرد جزء با اخلاق، پیامبر اکرم(ص) نگفتند من مبعوث شدم تا در دین چه کارهای کنم بلکه گفتند من آمدم اخلاق را مستقر کنم. در واقع اخلاق دریچه‌ای برای عاشق شدن مردم به خدا بود.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) هیچ وقت نیامد با چوب و چماق مردم را به دین دعوت کند، بلکه با اخلاق و تبلیغ چهره به چهره و رفتار خوب مردم را به دین جذب کرد، در آن زمان در میان مردم شایعه به راه انداخته بودند که هرکسی که نزدیک به پیغمبر(ص) بشود سحر و جادو خواهد شد و این در حالی بود که هیچکدام اینها صحت نداشت بلکه پیامبر(ص) با اخلاق و کلام مهربان مردم را جذب می‌کرد.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در انتخابات کسی که بداخلاقی می‌کند قطعا یک جای کار آنها درست نیست، این نامزدها به وسیله هجمه‌های اخلاقی توجه مردم را از بین می‌برند، البته با همین بی‌اخلاقی چهره برخی مشخص و می‌توان به برخی کاندیدها شک کرد.

حاجی‌آواجی بیان کرد: یکی از شهدا در جمله‌ای دارند که توپخانه دشمن هرکجا را می‌زند آنجا حق است، مردم در مناظرات با همین نسخه می‌توانند ارزیابی از یک نامزد اصلح داشته باشند، برای ما مشخص است که چه کاندیدی اصلح است فقط باید قدری دقت کنیم خوب ببینیم و گوش کنیم. وقتی خوب گوش نمی‌کنیم و اجازه نفوذ شیطان را به خود می‌دهیم آنگاه درگیر رسانه و فضای مجازی می‌شویم و دروغ‌هایی را باور می‌کنیم و آن وقت به مسیر اشتباه می‌رویم.

وی افزود: متاسفانه بی‌تقوایی‌ها برای رسیدن به قدرت در این روزها موج می‌زند، ما باید توجه داشته باشیم که در برهه زمانی هستیم که نیازمند آدم‌های خوب پای کار انقلاب و اسلام هستیم، امروز حجاب، بی‌حیایی و سگ بازی رواج پیدا کرده و باید این رفتارها را اصلاح کنیم. باید کاری کنیم که خون شهدایی که برای اصلاح جامعه ریخته شد هدر نرود، امروز باید کسی را انتخاب کنیم که از مبانی انقلاب دفاع کند همچون ائمه که خود را فدای دین خدا کردند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: امروز امام زمان(عج) در میان مسلمانان جایگاه ندارد زیرا حواسمان به حرف‌های دروغ است و گوش راست شنیدن نداریم، مطالعه کردن کار خوبی است و باید از قضاوت زود پرهیز کرد، راست خیلی از رسانه‌ها گویی نمی‌کنند زیرا در جبهه دشمن کار می‌کنند. امروز ما از مقام معظم رهبری که عالم‌تر و بالاتر نداریم، ایشان چندین‌بار بر روی موضوع اخلاق تاکید کردند و مردم اگر هوشیار باشند می توانند افراد با اخلاق را انتخاب کنند.

حاجی‌آواجی بیان کرد: اگر کاندیدها از بی‌اخلاقی دست برندارند یک عده از مردم به آنها نگاه می‌کنند و از این وضعیت دلسرد می‌شوند زیرا با خود می‌گویند کشور قرار است دست این افراد بیافتد. امیدواریم خداوند به قلب‌های مردم نظر خاص بدهد تا کسی را انتخاب کنند که یک فرد اخلاق‌مدار از منظر اسلامی باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حسینیه معلی از ابتدای محرم پخش می شود
چرا مناظره زنده جلیلی و پزشکیان مهم است؟
تذکر نماینده مجلس به مسعود پزشکیان +فیلم
هشدار هواشناسی به کشاورزان کشور
جزئیات برگزاری مناظره‌ها مشخص شد +فیلم
وزیر صمت: خودروهای مشابه تولیدداخل وارد می‌کنیم
تولید نایلون
معاون وزیر نفت: شوک قیمتی بنزین راهکار رفع مشکل سوخت‌ نیست
سخنگوی شورای نگهبان: صحت انتخابات مرحله اول به تأیید شورای نگهبان رسید
جلیلی در جمع بازاریان: برای ۱۷ معضل اصلی بازار برنامه داریم
جدایی یک پرسپولیسی قطعی شد
پرسپولیس ۱۸۰ میلیارد تومان گرانتر از استقلال
مهاجم تیم ملی ایران در تور مورینیو
بیانیه جبهه پایداری درباره وحدت نیروهای انقلاب حول سعید جلیلی
اعتراض ایران به وزارت خارجه انگلیس +جزئیات
تصمیم باشگاه استقلال در مورد یامگا
جلیلی به بازار تهران رفت +فیلم
سریال معروف کره‌ای از سه‌شنبه در تلویزیون
چرا قالیباف امروز به مجلس نرفت؟
خواننده پاپ معروف از آمریکا به ایران بازگشت
وزیر آموزش و پرورش: مسمومیت سریالی دانش‌آموزان جنگ شناختی بود +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top