تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/04/07 - 22:27
کد خبر: 508989

شکارچی پرسپولیسی‌ها وارد شد

شکارچی پرسپولیسی‌ها وارد شد

در این سال‌ها هیچ تیمی به اندازه تراکتور به بازیکنان و مربیان سرخپوشان پایتخت چشم نداشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  فصل نقل‌وانتقالات مطابق معمول پر از شایعه و حرف و حدیث است؛ اخباری که بعضی از آنها محقق می‌شوند و برخی دیگر نه. در این میان آمیخته شدن گزارش‌های واقعی با شایعاتی که جنبه گرم کردن بازار را دارد،

بیش از پیش مخاطب را سر در گم می‌کند. با همه این تفاسیر، هم‌اکنون و در کشاکش نقل‌وانتقالات تابستانی لیگ بیست‌وچهارم، موجی از اخبار در مورد علاقه باشگاه تراکتور به ستاره‌های پرسپولیس منتشر شده است؛ از علیرضا بیرانوند تا مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر و حتی علی نعمتی. طبیعتا روزهای آینده مشخص خواهد شد چه حجمی از این اخبار درست بودند یا محقق شدند اما به‌طور کلی یک واقعیت وجود دارد؛

علاقه ویژه این سالیان باشگاه تراکتور به بازیکنان و مربیان پرسپولیسی. حقیقت آن است که سرخپوشان پایتخت در این مدت به‌طور ویژه در تیررس تیم همرنگ تبریزی بوده‌اند و از این جهت علاقه تراکتور به پرسپولیسی‌ها در این تابستان هم چیز عجیبی نیست.

10 خرید در ۲سال گذشته

شاید جالب باشد بدانید تراکتور در ۲سال گذشته ۱۰بازیکن را با سابقه حضور در پرسپولیس جذب کرده؛ کسانی که یا مستقیما از جمع سرخپوشان تهرانی به تبریز کوچ کرده‌اند، یا با یکی، دو واسطه تراکتوری شده‌اند. در پنجره تابستانی پیش از لیگ بیست‌ودوم، رضا اسدی بزرگ‌ترین شکار تراکتور از پرسپولیس بود؛ ستاره‌ای که در تهران به بن‌بست خورد اما پاکو خمس با تغییر پست او و فرستادنش به نوک خط حمله تحولی بزرگ در فوتبالش رقم زد.

اسدی فصل خیلی خوبی در تراکتور داشت و پس از آن به سپاهان پیوست. در همان تابستان محمد خانزاده مدافع سابق پرسپولیس هم تراکتوری شد، درست مثل آریا برزگر، مهاجم تیم ملی جوانان که نه در پرسپولیس به توفیقی دست یافت و نه در تراکتور. زمستان آن سال هم یک سرخپوش دیگر در تور تبریزی‌ها گیر کرد؛ حامد پاکدل. پیش از آغاز فصل گذشته اما تراکتور در این زمینه رکورد زد و ۶پرسپولیسی سابق را گرفت.

شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، سعید آقایی، سیامک نعمتی و مهدی عبدی نفراتی بودند که پیش از فصل بیست‌ودوم تراکتوری شدند. به این ترتیب هیچ عجیب نیست که تراکتوری‌ها دوباره برای گرفتن مهره‌های پرسپولیس خیز بردارند.

از دنیزلی تا مطهری

این قاعده کم‌وبیش در مورد مربیان پرسپولیسی هم صدق می‌کرده است. مصطفی دنیزلی که ۲دوره سابقه هدایت پرسپولیس را داشت، در دوران مالکیت زنوزی به‌عنوان سرمربی تراکتور انتخاب شد و مدتی این تیم را اداره کرد.

مدیران این باشگاه بعد از جدایی پاکو خمس در میانه‌های فصل گذشته نیز سراغ جذب یحیی گل‌محمدی رفتند که به تازگی از پرسپولیس جدا شده بود. تراکتوری‌ها حتی حمید مطهری، دستیار او در پرسپولیس را هم جذب کردند تا خود یحیی برسد اما مشکلات این مربی حل نشد و آنها تا پایان فصل با مطهری ادامه دادند. بزرگ‌ترین بمب زنوزی در تراکتور اما می‌توانست در پایان فصل هجدهم منفجر شود؛ زمانی که او با برانکو ایوانکوویچ برای هدایت تراکتور مذاکره کرد اما مربی کروات که تصمیم گرفته بود از ایران برود، بعد از دبل قهرمانی با پرسپولیس به مالک باشگاه تبریزی پاسخ منفی داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسامی برگزیدگان دانشجویان نمونه کشوری اعلام شد
رشد ۴۳ درصدی صادرات ۲۰ قلم کالای کشاورزی در ۳ ماه
رشد ۴۳ درصدی صادرات ۲۰ قلم کالای کشاورزی در ۳ ماه
نتایج آزمون تبدیل وضعیت کارکنان اداری به قضائی قوه قضائیه اعلام شد
مجتمع فرهنگی و ورزشی امام رضا (ع) به زودی افتتاح می‌شود
صحرایی: نتایج آزمون آموزگاری هفته جاری اعلام می‌شود
ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از جلیلی حمایت کرد
حمایت جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی از سعید جلیلی
صحرایی: دولت شهید رئیسی روزی ۸ مدرسه در کشور ساخت
نیکزاد: رتبه‌بندی معلمان مدیون دولت شهید رئیسی است
خلجی: شهیدرئیسی تا آخر مقابل افزایش قیمت بنزین ایستاد
ویژگی های یک پمپ آب
بایدهای صنعت و معدن در ایران
راهنمای کامل کراتین مو
فلومتر چیست؟
۷۲ نشریه داخلی نمایه بین‌المللی گرفتند
جزئیات آمار کسری بودجه آموزش و پرورش و مطالبات معلمان +فیلم
اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش حقوق معلمان +جزئیات
چالش عجیب پرسپولیس برای سرمربی اسپانیایی
یک باشگاه لیگ برتری در آستانه واگذاری
علی خضریان: در اصلاح‌طلبان سیاست رفاقتی و محفلی حاکم است +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top