به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نورپردازی تجاری این روزها اهمیت زیادی در زمینه و جذب مشتری و مخاطب پیدا کرده است. نورپردازی تجاری فضای فروشگاهی شما، به همان میزان که میتواند منجر به جذب مشتریان به داخل فروشگاه شود، میتواند موجب آزار و اذیت چشم افراد، درست ندیدن کالاها و در نهایت ترک فروشگاه و عدم خرید از آن باشد. در این مقاله به بهترین انتخابها برای نورپردازی تجاری و فروشگاهی پرداختهایم تا پس از آشنایی با بهترین چراغها برای نورپردازی تجاری بتوانید انتخاب مناسبی را برای روشنایی فروشگاه خود داشتهباشید.
بهترین نورپردازی تجاری چه ویژگیهایی دارد؟
به صورت کلی بهترین نورپردازی تجاری نورپردازی است که در وهله اول دید کافی برای همه افراد در فضاهای مورد نیاز ایجاد کند، در وهله دوم کیفیت و نحوه تابش آن به صورتی باشد که توجه را به اجناس و یا بخشهای مد نظر برای فروش و جذب مشتری جلب کند و در وهله سوم، نحوه تابش آن به صورتی نباشد که باعث آزار و اذیت چشم شود. اگر بخواهیم به صورت موردی به هریک از این موارد اشاره کنیم، میتوانیم مهمترین فاکتورهای نورپردازی تجاری اصولی را به صورت زیر توضیح دهیم:
-
روشنایی فضا به میزان کافی:
برای همه واضح است که بهترین نور تجاری و فروشگاهی نوری است که همه قسمتهای قابل رویت فضای تجاری را به میزان کافی روشن نماید. روشنایی کافی یعنی شار نوری و در واقع شدت تابش نور به نقاط مورد نظر به اندازه کافی باشد. کم بودن نور باعث دیده نشدن و اختلال در بینایی شده و از سویی دیگر نور بیش از اندازه هم میتواند آزاردهنده باشد. این یعنی نورپردازی تجاری شما باید با زاویه پخش صحیح و طراحی مناسب صورت گیرد که بتوان چراغهای فروشگاهی را در محل دلخواه و زاویه مناسب برای تابش قرار داد. باید توجه داشت که منظور از روشنایی کافی، پرنور کردن همه فضاها نیست بلکه نور فقط باید به مناطقی که روشنایی آنها برای ما اهمیت دارد بتابد. روشنایی نواحی که نیاز به پرنور بودن آن نداریم، میتواند موجب یکنواختی دکوراسیون فروشگاه و خستگی چشم مخاطبان شود.
-
کیفیت نوری مناسب یعنی کالاها با بهترین و شفافترین رنگ دیده شوند.
یکی از مهمترین نکات در انتخاب چراغ برای فضای تجاری که کمتر به آن توجه میشود، CRI یا شاخص نمود رنگ چراغ است زیرا این فاکتور تعیین میکند که محصولات شما زیر نور چراغ به چه رنگی دیده شوند. حتما تا حالا متوجه این نکته شدهاید که رنگ کالاها ممکن است بسته به چراغی که در حال تابیدن به آنهاست متفاوت باشد. طبیعیترین و واقعیترین رنگها زیر نور چراغهایی با شاخص نمود رنگ بیشتر از 95 دیده میشود. CRI چراغ نشان میدهد که تا چه اندازه رنگ اجسام زیر نور چراغ ال ای دی، به رنگ واقعی آنه زیر نور خورشید نزدیک میباشد. در اینجا، ما شاخص نمود رنگ نور طبیعی خورشید را 100 در نظر گرفته و به بقیه چراغها بر این اساس نمره میدهیم. برای انتخاب چراغ نورپردازی تجاری خود، از ابتدا به سراغ چراغهایی با شاخص نمود رنگ بالاتر از 95 بروید. توصیه ما این است که به هیچ عنوان این مورد را کم اهمیت نشمارید زیرا بعد از نصب این چراغها متوجه تفاوت نور فروشگاهتان با فروشگاههای دیگر خواهید شد!
-
چشمک نزدن و خیرگی نداشتن چراغ
کلافگی از چراغی که مدام در حال چشمک زدن بوده و یا تاری دید در مواجهه با نور شدید تجربیات ناخوشایندی است که احتمالا بارها آن را تجربه کردهاید. یک نورپردازی غیر اصولی میتواند منجر به تمامی این مشکلات شود. به مورد اول یعنی چشمک زدن نور فلیکر (Flicker) و به مورد دوم یعنی تاری دید، خیرگی (Glare) گفته میشود. در یک نورپردازی تجاری با کیفیت و اصولی، تمامی این مشکلات حل شده و خبری از فلیکر و یا خیرگی نیست. پس هنگام خرید چراغ فروشگاهی خود به این نکته توجه کنید که نور چراغ شما به هیچ عنوان نباید برای چشم افراد حاضر در فضا مزاحمت ایجاد کند تا تجربه خرید آنها را تبدیل به یک تجربه بد نکند.
حال با دانستن این نکات میتوانید به سراغ بهترین چراغها برای نورپردازی تجاری فروشگاه خود بروید. اگر برای انتخاب چراغ نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتری داشته و یا چراغ فروشگاهی خاصی مد نظرتان است، از طریق شماره تماس 58642-021 همین حالا با کارشناسان اکووات ارتباط برقرار نموده و از مشاوره رایگان نورپردازی بهرهمند شوید.