تاریخ انتشار: جمعه 1403/04/08 - 21:17
کد خبر: 509030

چگونه از مبلمان منزل خود مراقبت کنیم؟

چگونه از مبلمان منزل خود مراقبت کنیم؟

در ادامه این مقاله نیز ما قصد داریم، در ارتباط با نحوه درست نگه‌داری از مبلمان منزل برایتان توضیحاتی را بیان کرده و به نکاتی نیز اشاره کنیم که شما می‌توانید با رعایت آن‌ها مبلمان تمیزی داشته و برای طولانی مدت از آن‌ها استفاده کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ برای انجام هر کاری باید تخصص و مهارت کافی را داشت، تا از این طریق بتوان آن را به درستی انجام داده و به اتمام رساند. برای مثال اگر شما قصد شست و شوی مبلمان منزل خود را دارید، بهتر است حتما از خدمات مراکز معتبر استفاده کنید. با انجام این کار سلامت مبلمان شما کاملا حفظ خواهد شد.

برای مثال اگر در یزد ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مبل شویی یزد را دارید، برای اینکه بتوانید مرکزی معتبر را جهت این کار انتخاب کنید، بهتر است حتما به فضای وب سری بزنید. با انجام این کار لیستی از مراکز معتبر در اختیار خواهید داشت و درنهایت می‌توانید به دلخواه خود از خدمات یکی از مراکز موجود بهره ببرید.

در ادامه این مقاله نیز ما قصد داریم، در ارتباط با نحوه درست نگه‌داری از مبلمان منزل برایتان توضیحاتی را بیان کرده و به نکاتی نیز اشاره کنیم که شما می‌توانید با رعایت آن‌ها مبلمان تمیزی داشته و برای طولانی مدت از آن‌ها استفاده کنید.

علاوه بر این باید بیان کنیم اگر خودتان قصد دارید در منزل کار شست و شوی مبلمان را انجام دهید، باید حتما اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید، تا در حین روند شست و شو مرتکب اشتباهی نشوید که به مبلمان شما خسارت وارد کند. شما باید قبل از هر کاری نوع پارچه مبل خود را بشناسید و بعد از آن باید نوع ماده شوینده مناسب با نوع پارچه مبل را انتخاب کنید.

چگونه از مبلمان منزل خود مراقبت کنیم؟

روش‌های نگه‌داری از مبلمان

استفاده از کاور برای مبل

یکی از روش‌هایی که در زمان‌های گذشته بسیار مورد استقبال و بوده و افراد از آن برای جلوگیری از آلودگی مبلمان خود استفاده می‎کردند، استفاد از کاور برای مبلمان بوده است. درواقع این روش همچنان طرفدار دارد و بهتر است اگر شما هم روی تمیزی مبلمان خود حساس هستید و می‌خواهید مبلمانتان برای مدت طولانی تمیز و پاکیزه باشند، حتما از کاور مبل استفاده کنید. این کار کمک می‎‌کند تا ذرات گرد و غبار و دیگر آلودگی‌های موجود در محیط به جای نشستن و قرار گیری بر روی سطح رویه مبل شما، بر روی کاور قرار بگیرند.

نکته دیگر در رابطه با استفاده از کاور مبل، آن است که کاور مناسبی را برای مبلمان منزل خود انتخاب کنید. به عنوان مثال کاور‌های پلاستیکیی شاید در ابتدا خوب و کاربردی به نظر برسند، ولی به مرور زمان باعث ساییدگی رویه مبل شما خواهند شد. همین می‌توان زیبایی مبل شما را کاهش دهد و بعد از گذشت مدتی دیگر مبلمان شما ظاهر زیبای اولیه خود را از دست می‌دهند.

عدم استفاده از اجسام سنگین و نوک تیز در مجاورت یا روی مبل

نکته‌ی مهم دیگر برای نگه‌داری و مراقبت از مبلمان این است که اشیای نوک تیز و همچنین اشیای سنگین بر روی آن‌ها قرار ندهید، زیرا این نوع از وسایل می‌توانند باعث آسیب به رویه مبل شما شوند. همچنین امکان دارد باعث شکستگی پایه‌‍‌‎های مبل نیز شوند. اگر قصد دارید که مبلمان خود را نظافت کنید، بهتر است از برس و دستمال‌های زبر این کار را انجام ندهید.

این نوع وسایل می‌توانند باعث ایجاد و خط و خش روی قسمت‌های چوبی مبل شده و یا به پارچه مبل آسیب وارد کنند. نکته‌ای دیگر که لازم به ذکر استف آن است که حتما حواستان باشد تا وسایل سنگین روی دسته مبل قرار ندهید، زیرا این امکان وجود دارد که به علت وزن بالای وسیله مورد نظر، دسته مبل شما آسیب دیده و یا حتی بشکند، زیرا ترمیم دسته مبل و اتصال آن کاری دشوار و زمان‌بر است.

گردگیری و مبل شویی مرتب مبلمان

یکی دیگر از راهکارهای مراقبتی از مبلمان این است که حتما آن‌ها را به صورت دوره‌ای تمیز کنید. برای مثال می‌توانید هفته‌ای یکبار مبلمان خود را گردگیری کنید. زیرا تجمع طولانی مدت ذرات گرد و غبار، به پارچه مبل آسیب وارد می‌کند و می‌تواند باعث پوسیدگی و از بین رفتن آن نیز شود. برای گردگیری نیز شما می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید. البته راهکاری دیگر برای گردگیری مبلمان استفاده از خدمات مبل شویی مراکز معتبر است که می‌توانید از مرکزی معتبر جهت این کار بهره گیرید.

جابه‌جایی مبلمان

اگر علاقه مند هستید تا دکوراسیون منزل خود را هر چند وقت یکبار تغییر دهید، باید به هنگام جابجایی مبلمان حتما آن‌ها را به طور کامل از روی زمین بلند کنید. یا اگر قصد نوسازی مبلمان خود را دارید و قصد دارید آن‌ها را به کارگاه تعمیرات مبل بفرستید، بهتر است حتما از پرسنل شرکت مورد نظر درخواست کمک کنید.

استفاده از براق کننده و جلادهنده‌ها

برای نگه‌داری از مبلمان می‌توانید از اسپری و واکس‌هایی که در بازار وجود دارند نیز استفاده کنید. اگر از مبلمان چرمی استفاده می‌کنید، استفاده از این نوع ترکیبات می‌توانند زیبایی و جلای قسمت‌های چوبی مبلمان شما را حفظ کنند. شما می‌توانید از این ترکیبات به صورت دوره‌های شش ماهه و حتی یکساله استفاده کنید.

موقعیت مکانی مبلمان

یکی دیگر از راهکارهای مراقبتی از مبلمان این است که حواستان به میزان تابش نور خورشید بر روی آن‌ها باشد. درواقع نباید مبلمان از هر جنسی که باشند، برای طولانی مدت زیر نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند. پس باید دقت کنید که به هنگام چینش آن‌ها در منزل، آن‌ها در فضایی از خانه قرار دهید که نور آفتاب زیاد نباشد.

به بیانی دیگر نباید مبلمان را در قسمت نورگیر خانه قرار دهید و تا می‌توانید باید تلاش کنید تا از نور خورشید دور باشند تا سلامت رویه آن‌ها برای طولانی مدت حفظ شود. علاوه بر این باید توجه کنید که مبلمان را در مجاورت با وسایل گرمایشی مانند بخاری، شوفاژ و رادیاتور قرار ندهید، چراکه گرما می‌تواند باعث خشکی چوب مبل و در نهایت باعث ایجاد ترک یا شکستگی آن شود.

حرف آخر

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با نحوه نگهداری مبلمان نکاتی را بیان کنیم. در آخر امیدواریم تمام آنچه بیان کردیم برایتان مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حسینیه معلی از ابتدای محرم پخش می شود
چرا مناظره زنده جلیلی و پزشکیان مهم است؟
تذکر نماینده مجلس به مسعود پزشکیان +فیلم
هشدار هواشناسی به کشاورزان کشور
جزئیات برگزاری مناظره‌ها مشخص شد +فیلم
وزیر صمت: خودروهای مشابه تولیدداخل وارد می‌کنیم
تولید نایلون
معاون وزیر نفت: شوک قیمتی بنزین راهکار رفع مشکل سوخت‌ نیست
سخنگوی شورای نگهبان: صحت انتخابات مرحله اول به تأیید شورای نگهبان رسید
جلیلی در جمع بازاریان: برای ۱۷ معضل اصلی بازار برنامه داریم
جدایی یک پرسپولیسی قطعی شد
پرسپولیس ۱۸۰ میلیارد تومان گرانتر از استقلال
مهاجم تیم ملی ایران در تور مورینیو
بیانیه جبهه پایداری درباره وحدت نیروهای انقلاب حول سعید جلیلی
اعتراض ایران به وزارت خارجه انگلیس +جزئیات
تصمیم باشگاه استقلال در مورد یامگا
جلیلی به بازار تهران رفت +فیلم
سریال معروف کره‌ای از سه‌شنبه در تلویزیون
چرا قالیباف امروز به مجلس نرفت؟
خواننده پاپ معروف از آمریکا به ایران بازگشت
وزیر آموزش و پرورش: مسمومیت سریالی دانش‌آموزان جنگ شناختی بود +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top