تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/09 - 09:15
کد خبر: 509050

تقلای جدید آمریکا برای آتش‌بس در غزه

تقلای جدید آمریکا برای آتش‌بس در غزه

وبگاه آمریکایی آکسیوس امروز-شنبه-به نقل از منابع نوشت: واشنگتن به شدت در حال کار برای ایجاد چارچوبی با هدف دستیابی به آتش‌بس در غزه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تارنمای آمریکایی «آکسیوس» فاش کرد که ایالات متحده پیشنهادی به منظور «چارچوب جدید» برای برخی از بخش‌های توافق اعلام شده توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مه گذشته، به منظور آتش‌بس بین اشغالگران و حماس و آزادی اسیران صهیونیست ارائه کرده است.

آکسیوس گزارش خود را بر اساس اظهارات سه منبع آگاه به مذاکرات متزلزل ارائه و اشاره کرد که چارچوب جدید که قبلاً اعلام نشده بود، «اصلاحی است بر پیشنهاد اسرائیل که توسط کابینه جنگ تأیید شده و توسط بایدن در ماه گذشته میلادی اعلام شده است».

این سه منبع گفتند که تلاش‌های آمریکا که در آن واشنگتن با میانجی‌های قطری و مصری همکاری می‌کند، «بر ماده هشت در پیشنهاد قبلی متمرکز بوده که مربوط به مذاکراتی می‌باشد که قرار است بین اشغالگران و حماس در مرحله اول توافق آغاز شود. این توافق شامل تعیین شرایط دقیق برای مرحله دوم با هدف دستیابی به آرامش پایدار در غزه است.

بر اساس گزارش آکسیوس، این منابع همچنین اشاره کردند که حماس «می‌خواهد این مذاکرات بر تعداد و هویت اسرای فلسطینی که از زندان‌های اسرائیل آزاد می‌شوند، در ازای آزادی هر سرباز یا اسیری که در غزه نگه داشته می‌شوند، متمرکز شود».

به گفته آکسیوس، این در حالی است که اشغالگران تمایل دارند «توانایی طرح موضوع خلع سلاح غزه را در کنار سایر موضوعات در آن مرحله از مذاکرات» داشته باشند.

این منابع می‌افزایند که مقامات آمریکایی برای کاهش شکاف میان دو طرف، چارچوب جدیدی را برای ماده هشت پیشنهاد کردند و قطر و مصر را تحت فشار قرار می‌دهند تا برای پذیرش پیشنهاد جدید به حماس فشار بیاورند.

یکی از این منابع گفت: «ایالات متحده سخت کار می‌کند تا به چارچوبی دست یابد که اجازه توافق را بدهد». در حالی که منبع دیگری توضیح داد که اگر حماس با چارچوب جدید موافقت کند، این اجازه می‌دهد تا توافق تکمیل شود.

حماس «پیشنهاد رژیم صهیونیستی» را که قبلاً توسط بایدن اعلام شده بود رد کرد و مجدداً خواستار آن شد که هرگونه توافق باید شامل آتش‌بس دائمی در نوار غزه، خروج کامل نیروهای اشغالگر، بازسازی غزه و بازگشت بی‌قید و شرط فلسطینی‌هایی باشد که آواره شده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت که این رژیم به پیشنهاد خود برای آتش‌بس و آزادی اسیرانی که در غزه نگهداری می‌شوند متعهد است.

نتانیاهو در یک سخنرانی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت: «ما به پیشنهاد اسرائیل که رئیس جمهور (آمریکا) جو بایدن از آن استقبال کرد متعهد هستیم. موضع ما تغییر نکرده است. موضوع دوم که منافاتی با مورد اول ندارد این است که ما قبل از نابودی حماس به پایان جنگ نخواهیم رسید.»

نتانیاهو طی یک مصاحبه تلویزیونی یکشنبه گذشته فاش کرده بود که با یک معامله مبادله‌ای جزئی موافقت کرده است که در آن تعدادی از افراد اسیر شده در ازای ادامه جنگ آزاد می‌شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حسینیه معلی از ابتدای محرم پخش می شود
چرا مناظره زنده جلیلی و پزشکیان مهم است؟
تذکر نماینده مجلس به مسعود پزشکیان +فیلم
هشدار هواشناسی به کشاورزان کشور
جزئیات برگزاری مناظره‌ها مشخص شد +فیلم
وزیر صمت: خودروهای مشابه تولیدداخل وارد می‌کنیم
تولید نایلون
معاون وزیر نفت: شوک قیمتی بنزین راهکار رفع مشکل سوخت‌ نیست
سخنگوی شورای نگهبان: صحت انتخابات مرحله اول به تأیید شورای نگهبان رسید
جلیلی در جمع بازاریان: برای ۱۷ معضل اصلی بازار برنامه داریم
جدایی یک پرسپولیسی قطعی شد
پرسپولیس ۱۸۰ میلیارد تومان گرانتر از استقلال
مهاجم تیم ملی ایران در تور مورینیو
بیانیه جبهه پایداری درباره وحدت نیروهای انقلاب حول سعید جلیلی
اعتراض ایران به وزارت خارجه انگلیس +جزئیات
تصمیم باشگاه استقلال در مورد یامگا
جلیلی به بازار تهران رفت +فیلم
سریال معروف کره‌ای از سه‌شنبه در تلویزیون
چرا قالیباف امروز به مجلس نرفت؟
خواننده پاپ معروف از آمریکا به ایران بازگشت
وزیر آموزش و پرورش: مسمومیت سریالی دانش‌آموزان جنگ شناختی بود +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top