تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/09 - 10:40
کد خبر: 509075

اسرائیل پشت دروازه «لنینگراد دوم» زمین گیر شد

اسرائیل پشت دروازه «لنینگراد دوم» زمین گیر شد

«عبدالباری عطوان» از تحلیلگران جهان عرب به واکاوی عملیات اخیر ضدصهیونیستی مقاومت در شهر «جنین» کرانه باختری رود اردن و کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست پرداخت و

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عبدالباری عطوان در گزارشی در روزنامه رای الیوم با اشاره به ضربه مهلکی که رزمندگان گردان جنین وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین در منطقه «مرج بن عامر» در شمال شهر جنین در کرانه باختری به نظامیان صهیونیست وارد کرده و یک نظامی را به هلاکت رسانده و ۱۶ نظامی دیگر را زخمی کردند، از کرانه باختری به عنوان کابوس مقامات و ژنرال‌های صهیونیست نام برد که خواب را از چشمان آنها ربوده است. وی این عملیات را همچنین گواهی بر پایان قریب الوقوع پروژه صهیونیستی با تمام مفهوم دانست و افزود: مردان مقاومت در اوج آمادگی وارد درگیری هشت ساعته با اشغالگران شدند و صحنه های بی بدیلی از شجاعت و سلحشوری را رقم زدند.

وی تصریح کرد: اهمیت این عملیات به سبب طراحی و اجرای عالی آن است. همه بمب های به کار رفته در این عملیات در تونل‌ها و زیر زمین به دست رزمندگان مقاومت ساخته شده است. اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه این عملیات سرآغاز، نبرد و درگیری و گسترش آن در کرانه باختری دوشادوش رزمندگان در نوار غزه است.

عطوان تاکید کرد: روند این عملیات و دقت در تدارک و اجرای آن و به کارگیری از بمب های هوشمند، نمایانگر جنگ چریکی است که قابل گسترش است و در ورای آن، تجارب جوانان فلسطینی و برتری آن بر دشمن تابن دندان مسلح است. این راهبرد جدیدی است که در پشت آن جوانان خلاقی قرار دارند که هراسی از شهادت ندارند و نوار غزه را تنها نمی گذارند.

وی نوشت: ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۱۴ بار به اردوگاه جنین در کرانه باختری با تانکها و بولدوزرهایش حمله ور شده و نظامیانش دهها و صدها رزمنده را ترور یا بازداشت کرده و خیابانهای اردوگاه را به اتوبان تبدیل کرده است تا تانکها و نفربرهایش بتوانند عبور کنند؛ اما شکست شدیدی در این اردوگاه که مساحت آن از یک کیلومتر فراتر نمی رود، متحمل شده و نتوانسته است بر مقاومت در آن غلبه کند. موضوع عجیبی نیست که برخی محافل رسانه ای و شبکه های اجتماعی از آن به عنوان «لنینگراد دوم» با وجود مساحت کوچکش نام ببرند. جنگل و کوهی در اطرافش نیست و حمایتی هم از سوی همسایه عربش نمی شود.

این تحلیلگر آورده است: رویارویی خطرناکی که رژیم صهیونیستی از آن هراس دارد در نوار غزه و جنوب لبنان با وجود اهمیت این دوجبهه، نیست؛ بلکه در کرانه باختری است زیرا به طور مستقیم با بیش از ۲۵۰ شهرک نشین صهیونیست که شمار آن در حال افزایش به ۸۰۰ هزار شهرک است، گره خورده است. علاوه بر آن، کرانه باختری چسبیده به شهرهای اراضی ۴۸ و در صدر آنها شهر اشغالی قدس است.

عطوان تاکید کرد: تشدید عملیات مقاومت در کرانه باختری پاسخی به «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نژادپرست است که چند روز قبل از شروع گام‌های عملیاتی برای الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی سخن گفت و ماموریت اصلی خود را ممانعت از برپایی کشور فلسطین تحت هر شرایطی دانست. وی قصد دارد که کرانه باختری را از ساکنان آن خالی کند و فقط «یهودیان» در آنجا باشند و این به مفهوم راندن بیش از سه میلیون فلسطینی به اردن به عنوان کشور جایگزین است. دردناک این است که مقامات اردنی ناخواسته آب به آسیاب اسموتریچ می ریزند و این طرح را با ممانعت از رسیدن سلاح و راکت به نیروهای مقاومت در کرانه باختری، مورد تشویق و حمایت قرار می دهند. مقامات اردنی و ارتش آن نباید حامی کشتارهای اسرائیل در کرانه باختری و نوار غزه باشند و نباید از رسیدن سلاح به دست مقاومت در کرانه باختری ممانعت به عمل آورند. آنها باید از تشکیلات خودگردان فلسطین و پایان مایوسانه و شرم آور آن پس از اینکه سلاح را بر زمین گذاشت و در دام وعده های آمریکایی و اسرائیلی گرفتار شد، درس بگیرند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حسینیه معلی از ابتدای محرم پخش می شود
چرا مناظره زنده جلیلی و پزشکیان مهم است؟
تذکر نماینده مجلس به مسعود پزشکیان +فیلم
هشدار هواشناسی به کشاورزان کشور
جزئیات برگزاری مناظره‌ها مشخص شد +فیلم
وزیر صمت: خودروهای مشابه تولیدداخل وارد می‌کنیم
تولید نایلون
معاون وزیر نفت: شوک قیمتی بنزین راهکار رفع مشکل سوخت‌ نیست
سخنگوی شورای نگهبان: صحت انتخابات مرحله اول به تأیید شورای نگهبان رسید
جلیلی در جمع بازاریان: برای ۱۷ معضل اصلی بازار برنامه داریم
جدایی یک پرسپولیسی قطعی شد
پرسپولیس ۱۸۰ میلیارد تومان گرانتر از استقلال
مهاجم تیم ملی ایران در تور مورینیو
بیانیه جبهه پایداری درباره وحدت نیروهای انقلاب حول سعید جلیلی
اعتراض ایران به وزارت خارجه انگلیس +جزئیات
تصمیم باشگاه استقلال در مورد یامگا
جلیلی به بازار تهران رفت +فیلم
سریال معروف کره‌ای از سه‌شنبه در تلویزیون
چرا قالیباف امروز به مجلس نرفت؟
خواننده پاپ معروف از آمریکا به ایران بازگشت
وزیر آموزش و پرورش: مسمومیت سریالی دانش‌آموزان جنگ شناختی بود +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top