تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/09 - 11:30
کد خبر: 509086

آمریکا روسیه و چین را تهدید کرد

آمریکا روسیه و چین را تهدید کرد

ایالات متحده، انگلیس و فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل، روسیه را متهم کردند که با استفاده از تسلیحات کره شمالی در جنگ علیه اوکراین، تحریم‌های تسلیحاتی پیونگ‌یانگ را نقض کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل این اتهامات را بی پایه و اساس و کاملا غلط خواند و جلسه شورای امنیت را به عنوان تلاشی برای «انتشار اتهامات بی‌اساس به منظور منحرف کردن توجه از اقدامات مخرب» رد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، سفیر روسیه در سازمان ملل همچنین گفت: «همکاری ما با پیونگ یانگ بر اساس امور سازنده و مشروع است و بسیار به این همکاری ارزش می‌نهیم. این همکاری برای کسی تهدید محسوب نمی‌شود مگر برای فعالیت‌های نظامی بین آمریکا و متحدانش.»

نشست شورای امنیت سازمان ملل پس از آن برگزار شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توافقی را با کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی درباره تامین کمک‌های نظامی در صورت بروز درگیری مسلحانه علیه دو کشور امضا کرد.

در جلسه شورای امنیت، آمریکا، چین را مورد انتقاد قرار داد و گفت، این کشور باید از نفوذش بر کره شمالی و روسیه برای حفظ امنیت منطقه‌ای و بین‌الملل استفاده کند و به «همکاری نظامی خطرناک رو به رشد بین این دو کشور» پایان دهد.

رابرت وود، معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت: «من از همکاران چینی خود می‌خواهم درک کنند که اگر واقعا وضعیت در شبه جزیره کره به مسیری که می‌رود، ادامه یابد، آمریکا و متحدانش باید برای دفاع از امنیت خود اقداماتی انجام دهند.»

چین در پاسخ به شدت اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه کره شمالی را با محکوم نکردن اقدامات روسیه جسور می‌کند، رد کرد و معاون سفیر چین در سازمان ملل گفت: «اوضاع کنونی در شبه جزیره کره به سمت بدتر شدن می‌رود. این وضعیت از چه چیزی نشات می‌گیرد؟ آمریکا باید بجای آنکه دیگران را مقصر بداند و مسئولیت خود را کمرنگ جلوه دهد، به اقدامات خودش فکر کند.»

چین و روسیه می‌گویند مانورهای نظامی مشترک ایالات متحده و کره جنوبی، پیونگ یانگ را تحریک می‌کند، در حالی که واشنگتن، پکن و مسکو را متهم می‌کند که با محافظت از کره شمالی در برابر تحریم‌های بیشتر سازمان ملل، کره شمالی را جسور می‌کنند.

سفیر کره شمالی در سازمان ملل نیز گفت، دلیل برای نگرانی درباره همکاری بین مسکو و پیونگ یانگ و همکاری‌های دو جانبه بین دو کشور وجود ندارد مگر آنکه کشوری به دنبال حمله به روسیه یا کره شمالی باشد.

وی افزود: «روابط کره شمالی و روسیه بر اساس صلح و امور دفاعی است و کشور ثالثی را هدف قرار نمی‌دهد و فقط به دنبال پیشبرد پیشرفت و رفاه حال مردم دو کشور است.»

باربارا وودوارد، سفیر انگلیس در سازمان ملل نیز گفت: «اقدامات روسیه جهان را به مکانی بسیار خطرناک برای تمامی کشورها بدل کرده است.»

نیکولاس دو ریویه، سفیر فرانسه در سازمان ملل نیز گفت: «روسیه ترجیح داده که جنگ علیه اوکراین را که بر خلاف رژیم بین‌المللی عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای است، در اولویت قرار دهد. این رویه امنیت منطقه و امنیت جمعی ما را به خطر انداخته است.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حسینیه معلی از ابتدای محرم پخش می شود
چرا مناظره زنده جلیلی و پزشکیان مهم است؟
تذکر نماینده مجلس به مسعود پزشکیان +فیلم
هشدار هواشناسی به کشاورزان کشور
جزئیات برگزاری مناظره‌ها مشخص شد +فیلم
وزیر صمت: خودروهای مشابه تولیدداخل وارد می‌کنیم
تولید نایلون
معاون وزیر نفت: شوک قیمتی بنزین راهکار رفع مشکل سوخت‌ نیست
سخنگوی شورای نگهبان: صحت انتخابات مرحله اول به تأیید شورای نگهبان رسید
جلیلی در جمع بازاریان: برای ۱۷ معضل اصلی بازار برنامه داریم
جدایی یک پرسپولیسی قطعی شد
پرسپولیس ۱۸۰ میلیارد تومان گرانتر از استقلال
مهاجم تیم ملی ایران در تور مورینیو
بیانیه جبهه پایداری درباره وحدت نیروهای انقلاب حول سعید جلیلی
اعتراض ایران به وزارت خارجه انگلیس +جزئیات
تصمیم باشگاه استقلال در مورد یامگا
جلیلی به بازار تهران رفت +فیلم
سریال معروف کره‌ای از سه‌شنبه در تلویزیون
چرا قالیباف امروز به مجلس نرفت؟
خواننده پاپ معروف از آمریکا به ایران بازگشت
وزیر آموزش و پرورش: مسمومیت سریالی دانش‌آموزان جنگ شناختی بود +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top