تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/09 - 21:26
کد خبر: 509143

سرعت اینترنت فیبر نوری مخابرات ایران ۱۰ برابر شد

سرعت اینترنت فیبر نوری مخابرات ایران ۱۰ برابر شد

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: ما از روز گذشته سرعت اینترنت فیبر نوری را از صد مگابایت بر ثانیه، برای مشتریانی که نیاز به خدمات پرسرعت دارند به هزار مگابایت بر ثانیه افزایش داده‌ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، بیست‌و‌هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) 9 الی 12 تیرماه در حال برگزاری است. طی این دوره از نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، کاراشاب نیز به‌عنوان نماینده شرکت مخابرات ایران باهدف معرفی خدمات و سرویس‌ها حضور پیدا کرده است.

در روز افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، غرفه کاراشاب، میزبان مجید سلطانی؛ مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، داوود زارعیان؛ معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، عبدالله بیان؛ مدیر مخابرات منطقه البرز و مسئول دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم شرکت مخابرات ایران، یوسف شکوری؛ معاون راهبرد و توسعه شرکت مخابرات ایران و یاسر باقری؛ مدیرکل بررسی‌های اقتصادی و توسعه کسب‌وکار شرکت مخابرات بود.

خبر خوش برای متقاضیان اینترنت پرسرعت

دکتر زارعیان در بازدید از نمایشگاه الکامپ با دادن یک خبر خوش به متقاضیان اینترنت پرسرعت گفت: ما از روز گذشته سرعت اینترنت فیبر نوری را از صد مگابایت بر ثانیه، برای مشتریانی که نیاز به خدمات پرسرعت دارند به هزار مگابایت بر ثانیه افزایش داده‌ایم.

این اتفاق نویدی است برای کسانی که می‌خواهند از فیبر نوری برای کسب‌وکارهای خود استفاده کنند و سرعت هزار مگابایت بر ثانیه سرعتی است که می‌تواند به هر نیازی از تولید محتوا تا بازی‌های آنلاین گرفته پاسخگو باشد. از تمام متقاضیان نیز دعوت می‌کنیم تا از این سرویس استفاده کنند.

شرکت مخابرات از حوزه تأمین زیرساخت فراتر رفته است

داوود زارعیان، معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران، طی بازدید از غرفه کاراشاب، گفت: شرکت مخابرات ایران، شرکت مادر تأمین زیرساخت‌های ارتباطی در حوزه کسب‌وکارهای دیجیتال است.

وی افزود: این شرکت، اپراتور همراه و ثابت را در داخل خود جای‌ داده است و در حوزه‌های دیتا، فیبر نوری، تلفن ثابت و غیره فعالیت می‌کند و تنها شرکتی در کشور است که باید زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال را فراهم آورد و در این زمینه موفقیت‌های خوبی را کسب کرده است.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات با اشاره به اینکه این شرکت در سراسر کشور پوشش ارتباطی همراه و ثابت را ارائه کرده است، گفت: درزمینه فیبر نوری که به‌عنوان یک بستر انتقال سریع و امن جدید در عرصه زیرساختی مطرح است، اقدامات خوبی انجام داده است و در تمام کشور حضور دارد و می‌تواند حضور خود را تقویت کند.

وی در ادامه گفت: پس از آماده‌سازی زیرساخت‌ها باید به سراغ سیاست‌گذاری برویم؛ شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات جدید که بر پایه اقتصاد دیجیتال فعالیت می‌کنند، باید بتوانند از زیرساخت‌های موجود استفاده کنند. اگر به خدمات نوین کمی قدیمی شده مراجعه شود، مانند بانکداری دیجیتال، بهداشت، آموزش و کسب‌وکارهای خاص، متوجه می‌شویم که زیرساخت اصلی آن را مخابرات فراهم کرده است و توسعه این زیرساخت‌ها باید ادامه پیدا کند.

زارعیان اظهار کرد: مخابرات تا به امروز تنها زیرساخت را فراهم می‌کرده و از سال گذشته تصمیم گرفته است خود به عرصه ارائه خدمات وارد شود و بخشی از درآمدزایی خود را به شکل جدید ادامه دهد؛ در این راستا اقداماتی صورت گرفته است که ازجمله آن‌ها می‌توان به شرکت کاراشاب اشاره کرد.

دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم در حوزه اینترنت اشیاء گام برداشته است

عبدالله بیان؛ مدیر مخابرات منطقه البرز و مسئول دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم شرکت مخابرات ایران، طی بازدید از غرفه کاراشاب گفت: در اولین گام، دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم تحولاتی که در سطح جهانی رخ داده است را شناسایی کرده است. در این مسیر ده تا یازده محور شناسایی‌شده است. تمرکز ما بر برخی از حوزه‌ها است که نزدیکی بیشتری با کسب‌وکارهای ما دارد و اولین گام را در حوزه اینترنت اشیاء برداشتیم که پایه انقلاب صنعتی چهارم است.

نقش نمایشگاه الکامپ در دستیابی به اهداف دبیرخانه انقلاب صنعتی چهارم

وی در ادامه گفت: در این راستا شروع به شناسایی شرکت‌هایی کردیم که در این حوزه فعال هستند و کارکردند، تا بتوانیم از توان آن‌ها برای توسعه اینترنت اشیاء استفاده کنیم. در این راستا 6 محور را شناسایی کردیم که عبارت‌اند از سنسور، اتصال، پلتفرم عمودی، پلتفرم افقی، ابر داده و هوش مصنوعی، در طول همه این‌ها نیز به بحث امنیت پرداختیم.

وی گفت: قصد داریم تمام شرکت‌هایی که در داخل کشور در این حوزه فعال هستند را شناسایی کنیم و در این مسیر از نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌شوند، مانند نمایشگاه الکامپ کمک می‌گیریم. در حال حاضر در توسعه پلتفرم و سنسور دو شریک خوب و قوی پیداکرده‌ایم و قرارداد آنها در حال نهایی شدن است. در حوزه کشاورزی، دامداری و داده ابری نیز در حال فعالیت و توسعه محصول هستیم.

دو هدف راهبری شرکت مخابرات ایران برای کسب‌وکارهای نوین

یوسف شکوری؛ معاون راهبرد و توسعه شرکت مخابرات ایران طی بازدید از غرفه کاراشاب، گفت: با توجه به گستره حضور شرکت مخابرات ایران در سطح کشور و پیشینه ارائه خدمات ارتباطی آن، برای کسب‌وکارهای نوین نیز برنامه دارد. نیازهای بازار ایجاب می‌کند تا ما تمام ضرورت‌های کسب‌وکارهای نوین را شناسایی کنیم و اهداف راهبردی برای آن‌ها تعیین کردیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دو هدف راهبردی توسعه مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری در زیست‌بوم دیجیتال و خلق جریان‌های جدید درآمدی از بستر زیست‌بوم دیجیتال تا به امروز تعیین‌شده‌اند، گفت:« برای افزایش مشارکت‌ها در این خصوص و تعداد خدماتی که می‌توانیم در حوزه کسب‌وکارهای نوین داشته باشیم نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: برای سرویس‌های هوشمند در تمام بخش‌ها، از صنعت گرفته تا منازل و کسب‌وکارها، برنامه‌ریزی کرده‌ایم و برای هرآن چه که در حوزه اقتصاد دیجیتال و کسب‌وکارهای نوین می‌تواند به مردم خدمات ارائه کند برنامه داریم.

شرکت مخابرات از دیرباز در هسته اقتصاد دیجیتال مشغول به فعالیت بوده است

یاسر باقری؛ مدیرکل بررسی‌های اقتصادی و توسعه کسب‌وکار شرکت مخابرات، در ادامه این بازدید، گفت: شرکت مخابرات از دیرباز در هسته مرکزی اقتصاد دیجیتال مشغول فعالیت بوده است و نخستین شرکتی بود که به بحث دیجیتالی کردن ارائه خدمات ورود کرد و تا به امروز نیز بر همین مبنا جلو رفته است.

وی گفت: شرکت مخابرات پس‌ازآنکه توانست در بحث رساندن صدا به خانه‌های مردم در رتبه هشت جهانی قرار گیرد، وارد حوزه خدمات اینترنت و دیتا شد و در حال حاضر بالای 60 درصد خدمات اینترنت در کشور را به شکل مستقیم ارائه می‌کند و بالای 80 تا 90 درصد ارائه خدمات اینترنتی نیز بر بستر شرکت مخابرات به منازل مردم می‌رسد.

باقری در ادامه با اشاره به اینکه اینترنت هسته اقتصاد دیجیتال است، گفت: زمانی که بحث ارتباطات همراه پیش آمد، شرکت مخابرات ایران، برند همراه اول را تأسیس کرد و پس از مستقل کردن آن به‌عنوان شرکتی که آماده ورود به بورس باشد، توانست این فناوری نوین را به دست همه مردم ایران برساند.

سهم 95 درصدی شرکت مخابرات ایران در پروژه فیبر نوری

وی در ادامه گفت: در حال حاضر سرویس‌دهنده اصلی در حوزه فیبر نوری نیز شرکت مخابرات است؛ بالای 95 درصد فیبر نوری که در کشور کشیده شده است و در حال ارائه خدمات است، به شرکت مخابرات ایران تعلق دارد. سایر اپراتورها نیز در حال ورود به این حوزه هستند.

باقری گفت: هیچ انحصاری در این بازار وجود ندارد و می‌تواند در این حوزه، بازار رقابتی شکل بگیرد. حتی باوجود ورود سایر اپراتورها به این حوزه به نظر نمی‌رسد سهم شرکت مخابرات ایران به زیر 70 درصد در پروژه توسعه فیبر نوری برسد.

شرکت مخابرات ایران می‌تواند اپراتور فناوری‌های نوظهور باشد

مدیرکل بررسی‌های اقتصادی و توسعه کسب‌وکار شرکت مخابرات در ادامه افزود: شرکت مخابرات ایران، در فضاهای اطراف هسته نیز واردشده است؛ اگر روزی تنها اپراتور صدا بوده است، امروز می‌تواند اپراتور فناوری‌های نوظهوری باشد که در قالب انقلاب صنعتی چهارم مطرح‌شده است و در دنیا در حال پیشروی است؛ ازجمله هوش‌ مصنوعی، بلاک چین و کلان داده.

ورود شرکت مخابرات ایران به اپراتوری سلامت و حمل‌ونقل

یاسر باقری در ادامه گفت: یکی از حوزه‌هایی که شرکت مخابرات در حال حاضر به آن ورود کرده است، بحث اینترنت اشیاء است. اپراتورهای مخابراتی در جهان نیز همین مسیر را پیش‌گرفته‌اند. آنها نیز به دنبال رساندن اینترنت به اشیاء، پس از رساندن آن به افراد و خانه‌ها هستند.

وی افزود: شرکت مخابرات از سال گذشته با شناسایی شرکای تجاری قدر در حوزه‌های ذکرشده، سعی داشته است که شبکه‌سازی در سطح همکاری تجاری را ایجاد کند تا به کمک توانمندی‌های داخلی اینترنت اشیاء را نیز به خانه‌های مردم بیاورد.

این شرکت به حوزه اپراتوری نظارت تصویری نیز ورود پیدا کرده است. در سال جاری در حوزه اپراتوری سلامت و حمل‌ونقل نیز در حال ورود است تا بتواند فناوری‌های نوظهور را گام‌به‌گام به‌صورت اقتصادی به خانه‌ها مردم بیاورد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۲۰ تیر؛ اولین جلسه رسیدگی به شکایت پرسپولیس از بیرانوند
آخرین جزئیات از تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی
ملت ایران آزمون بزرگ دیگری در جمعه آینده پیش‌ِرو دارد
هوای تهران ناسالم شد
حسینیه معلی از ابتدای محرم پخش می شود
چرا مناظره زنده جلیلی و پزشکیان مهم است؟
تذکر نماینده مجلس به مسعود پزشکیان +فیلم
هشدار هواشناسی به کشاورزان کشور
جزئیات برگزاری مناظره‌ها مشخص شد +فیلم
وزیر صمت: خودروهای مشابه تولیدداخل وارد می‌کنیم
تولید نایلون
معاون وزیر نفت: شوک قیمتی بنزین راهکار رفع مشکل سوخت‌ نیست
سخنگوی شورای نگهبان: صحت انتخابات مرحله اول به تأیید شورای نگهبان رسید
جلیلی در جمع بازاریان: برای ۱۷ معضل اصلی بازار برنامه داریم
جدایی یک پرسپولیسی قطعی شد
پرسپولیس ۱۸۰ میلیارد تومان گرانتر از استقلال
مهاجم تیم ملی ایران در تور مورینیو
بیانیه جبهه پایداری درباره وحدت نیروهای انقلاب حول سعید جلیلی
اعتراض ایران به وزارت خارجه انگلیس +جزئیات
تصمیم باشگاه استقلال در مورد یامگا
جلیلی به بازار تهران رفت +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top