تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/09 - 23:35
کد خبر: 509155

اسپانیا به شکایت درباره نسل کشی اسرائیل می‌پیوندد

اسپانیا به شکایت درباره نسل کشی اسرائیل می‌پیوندد

کشور اسپانیا به عنوان اولین کشور اروپایی دامنه انتقادات خود به رژیم صهیونیستی را گسترش داده و اعلام کرد که می‌خواهد به شکایت نسل کشی آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری بپیوندد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از "ان تی وی" آلمان، اسپانیا تا به حال فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت می شناسد. اکنون مادرید در حال گسترش انتقادات تند خود از اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه است. دولت این کشور می خواهد به شکایت نسل کشی آفریقای جنوبی در دادگاه بین المللی بپیوندد.

به این ترتیب اسپانیا اولین کشور اتحادیه اروپا است که برای پیوستن به شکایت نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) درخواست می دهد. این خبر را وزارت خارجه اسپانیا در پلتفرم X و دیوان دادگستری اعلام کرد. این وزارتخانه نوشت: اسپانیا که قبلاً فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته بود، می خواهد در بازگشت صلح در نوار غزه و خاورمیانه مشارکت کند.

این وزارتخانه در مادرید تاکید کرد: هدف پایان دادن به جنگ و آغاز پیشرفت در اجرای راه حل دو دولتی است که تنها تضمینی است که فلسطینی ها و اسرائیلی ها می توانند در صلح و امنیت با هم زندگی کنند.

"خوزه مانوئل آلبارس"، وزیر امور خارجه اسپانیا، این اقدام را در ابتدای ژوئن اعلام کرد. آلبارس در آن زمان گفت: این یک "جنگ در مقیاس بزرگ بود که بین اهداف غیرنظامی و نظامی تفاوتی قائل نمی شد." وی هشدار داد که "خطر تشدید هر روز افزایش می یابد."

بر اساس اطلاعات دیوان بین المللی دادگستری لاهه ، نیکاراگوئه، کلمبیا، لیبی، مکزیک و "دولت فلسطین" قبلاً درخواست های مربوطه را به این دادگاه ارسال کرده بودند. کشورهای دیگری مانند ترکیه، مصر و شیلی نیز حمایت خود را از این شکایت آفریقای جنوبی اعلام کرده بودند.

اسپانیا از دیرباز یکی از شدیدترین منتقدان اروپایی اقدامات نظامی اسرائیل در نوار غزه بوده است. دولت جناح چپ پدرو سانچز، نخست وزیر این کشور پیش از این در ماه اکتبر تمامی صادرات تسلیحات به اسرائیل را به حالت تعلیق درآورده بود. در پایان ماه می، مادرید نیز مانند نروژ و ایرلند تصمیم گرفت فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت بشناسد.

آفریقای جنوبی در پایان سال 2023 علیه اسرائیل شکایت کرد و این رژیم را به نقض کنوانسیون نسل کشی متهم کرد. دادگاه بین المللی لاهه در یک تصمیم اضطراری به اسرائیل دستور داد تا اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از نسل کشی انجام دهد. اسرائیل همچنین باید به مردم نوار غزه کمک های بشردوستانه بیشتری بدهد. در پایان ماه مه، دادگاه بین المللی دادگستری لاهه به رژیم صهیونیستی دستور داد تا فوراً به عملیات نظامی بحث برانگیز در رفح در جنوب نوار غزه پایان دهد.

رژیم صهیونیستی اتهامات نسل کشی را رد می کند. این کشور پس از حمله جنبش مقاومت فلسطین حماس به مواضع این رژیم موسوم به طوفان الاقصی در 7 اکتبر ، به بهانه حق خود برای دفاع از خود استناد کرد.

جنگ مداوم اسرائیل علیه غزه از هفت اکتبر تاکنون بیش از 124 هزار فلسطینی شهید و مجروح شده است که اکثر آنها کودک و زن هستند و بیش از 10 هزار مفقود در میان آوارها مدفون شده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
گردهمایی اساتید درس معارف دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد
احتمال تمدید ستاره‌های سپاهان با خروج مورایس!
۲۰ تیر؛ اولین جلسه رسیدگی به شکایت پرسپولیس از بیرانوند
آخرین جزئیات از تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی
ملت ایران آزمون بزرگ دیگری در جمعه آینده پیش‌ِرو دارد
هوای تهران ناسالم شد
حسینیه معلی از ابتدای محرم پخش می شود
چرا مناظره زنده جلیلی و پزشکیان مهم است؟
تذکر نماینده مجلس به مسعود پزشکیان +فیلم
هشدار هواشناسی به کشاورزان کشور
جزئیات برگزاری مناظره‌ها مشخص شد +فیلم
وزیر صمت: خودروهای مشابه تولیدداخل وارد می‌کنیم
تولید نایلون
معاون وزیر نفت: شوک قیمتی بنزین راهکار رفع مشکل سوخت‌ نیست
سخنگوی شورای نگهبان: صحت انتخابات مرحله اول به تأیید شورای نگهبان رسید
جلیلی در جمع بازاریان: برای ۱۷ معضل اصلی بازار برنامه داریم
جدایی یک پرسپولیسی قطعی شد
پرسپولیس ۱۸۰ میلیارد تومان گرانتر از استقلال
مهاجم تیم ملی ایران در تور مورینیو
بیانیه جبهه پایداری درباره وحدت نیروهای انقلاب حول سعید جلیلی
اعتراض ایران به وزارت خارجه انگلیس +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top